امنیت

فناوری اطلاعات

June 6, 2022
10:02 دوشنبه، 16ام خردادماه 1401
کد خبر: 136391

وب سایت یک وزارتخانه در روسیه هک شد

وب سایت وزارت ساخت و ساز، مسکن و خدمات عمومی روسیه هک شده است، به طوریکه جستجوی اینترنتی برای آن به علامت «افتخار برای اوکراین» منتهی می شود.
3821375.jpg
به گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی ریانووستی روز گذشته به نقل از سخنگوی وزارتخانه نوشت سایت آن از کار افتاده اما از داده های شخصی محافظت شده است.
 
همچنین این خبرگزاری اعلام کرد رسانه های دیگر گزارش داده اند هکرها برای فاش نکردن داده های کاربران باج خواسته اند.
 
این در حالی است که خبرگزاری UNIAN اوکراین به طور جداگانه اعلام کرد پخش آنلاین مسابقه فوتبال اوکراین-ولز در OLL.TV به طور موقت هک شده بوده است.
 
بسیاری از شرکت های روسی و سازمان های خبری روسیه از زمان ارسال نیروهای این کشور به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی با حملات مکرر هکری روبرو شده اند.
 
تلاش های هکرها در اوایل ماه می سبب شد وب سایت میزبانی ویدئو Ru Tube به مدت ۳ روز آفلاین شود و هنگامیکه روسیه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی نیروهای اتحاد شوروی بر ارتش آلمان نازی را جشن گرفت، فهرست تلویزیون های ماهواره ای نیز در مسکو تغییر کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.