تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

June 6, 2022
10:10 دوشنبه، 16ام خردادماه 1401
کد خبر: 136393

بهترین هندزفری بی سیم زیر ۵۰۰ تومان

دنیای هدفون‌ها روز به روز در حال گسترش است. تا چند سال پیش تنها هدفون‌های سیمی روی بورس بودند. با این حال این روزها به راحتی می‌توانید یک هدفون بی‌سیم با قیمت مناسب تهیه کنید. اگرچه شاید باورش سخت باشد اما بهترین هدفون بی سیم زیر ۵۰۰ تومان نیز وجود دارد که به راحتی در ایران قابل تهیه است. شاید بعضی‌ها فکر کنند که تنها با خرید هدفون‌های گران است که ‌می‌توانید کیفیت خوبی را تجربه کنند اما امروزه برندهایی مانند شیائومی و لنوو دستگاه‌هایی تولید کرده‌اند که به راحتی با مدل‌های گران قیمت رقابت می‌کنند. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید.
 
بهترین هندزفری بی سیم زیر ۵۰۰ تومان
با پیشرفت تکنولوژی خیلی از افراد جوان علاقه دارند تا از فناوری‌های رو استفاده کنند. این فناوری‌ها معمولا قیمت بالایی دارند که با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما شاید استفاده از آن برای همه میسر نباشد. در این مقاله قصد داریم بهترین هدفون بی سیم زیر ۵۰۰ تومان را بررسی کنیم. بنابراین هر کسی با هر سلیقه و بودجه‌ای قادر خواهد بود تا یک هندزفری بی‌سیم خریداری کند. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید.
 
هدفون بی‌سیم هایلو GT1 Pro
هدفون بی‌سیم Haylou GT1 Pro ساخت شرکت زیر مجموعه شیائومی و نسخه ارتقا یافته مدل GT1 قبلی است. این هدفون دارای فناوری استریو بی‌سیم واقعی (TWS) است که می‌توانید کانال L (چپ) و کانال R (راست) را به طور جداگانه استفاده کنید. هر دو هدفون برای ارائه یک تجربه واقعاً بی‌سیم برای بازی، پخش جریانی، موسیقی و … مناسب است. GT1 Pro با ویژگی‌هایی از جمله عمر باتری خوب، کاهش نویز، دستیار صوتی مانند سیری، دستیار گوگل و شیائومی، تماس واضح و کیفیت صدای خوب مانند صدا  در هدفون‌های درجه یک در دسترس است. این هدفون بی‌سیم بهترین گزینه از نظر قیمت در بازار ایران است و می‌توانید آن را با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان تهیه کنید. می توانیم بگویم یکی از بهترین رقبای Redmi AirDots است که کیفیت و قیمت مناسبی دارد.
 
طراحی ارگونومیک هدفون Haylou GT1 Pro به شما این امکان را می‌دهد که آنها را برای مدت طولانی بدون افتادن، حتی زمان دویدن، استفاده کنید. با تنها ۳.۹ گرم وزن، یک هدفون سبک است. بنابراین، هر دوی جوانه‌ها در گوش احساس خوبی دارند. این هدفون‌ها در رنگ مشکی ساخته شده از ABS با گوشه‌های گرد و با دو جفت نوک گوشی در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. کنترل فقط یک لمس روی بدنه است، بنابراین، دکمه فیزیکی برای فشار دادن وجود ندارد و روی هر هدفون، یک میکروفون و نشانگر LED وجود دارد که هنگام جفت شدن و شارژ روشن می‌شود، لمس بسیار حساس است و برای تغییر آهنگ نیز قابل استفاده است.
 
کیس هدفون دارای پلاستیک مات مشکی با کانکتور شارژ باتری در پشت است و فونت جلوی کیس دارای چهار نشانگر LED برای کمک به بررسی وضعیت باتری است که تنها ۳۵ گرم وزن دارد. این هدفون با وزن کم بسیار سبک و قابل حمل است و به راحتی در جیب جا می‌شود. علاوه بر این، دارای گواهی IPX5 است تا بتوانید آنها را در روزهای بارانی یا در باشگاه بپوشید. همراه با سه اندازه مختلف نوک گوشی، می‌توانید بدون ترس از عرق کردن و افتادن روی تمرین تمرکز کنید. وقتی نوبت به تماشای ویدیو می‌رسد کار این هدفون بسیار خوب است. در iPhone و Android، ویدیوها بدون تأخیر قابل توجه صدا پخش می‌شوند، حتی در برنامه همیشه چالش برانگیز YouTube یا Netflix نیز کار این هدفون‌ها خوب است اما متاسفانه در حین بازی تاخیر نامحسوسی در صدا وجود دارد که آزاردهنده نیست.
 
کیفیت مکالمه تلفنی GT1 pro نیز در میان دیگر هدفون‌های بهترین است. سر و صدای اطراف را به طور پیوسته کاهش می‌دهد. بنابراین صدای شما بلند و واضح به نظر می‌رسد، اگرچه نویز همچنان می‌تواند صدای شما را کمی کاهش دهد. به طور کلی ویژگی‌های، GT1 pro برای هدفونی با این اندازه و قیمت کاملاً قابل قبول است. GT1 Pro TWS با یک بار شارژ حدود ۲۶  ساعت استفاده را در دسترس قرار می‌دهد، به دلیل اینکه کیس شارژ ۸۰۰ میلی آمپر است به ۱.۵-۲ ساعت برای شارژ کامل نیاز دارد و ۵.۵ بار شارژ اضافی برای هدفون‌ها فراهم می‌کند. متأسفانه کانکتور آن یک میکرو USB است، بنابراین شارژر کند است و کمی زمان می‌برد. چهار LED سفید درصد سطح باتری کیس شارژ را نشان می‌دهد. هدفون‌های ۴۳ میلی آمپر ساعتی می‌توانند ۳ تا ۴ ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورند که برای یک تمرین طولانی یا پیاده روی معمولی کافی است.
 
هدفون بی‌سیم Redmi AirDots 2s
نسل اول این هدفون بی‌سیم حدود یک سال پیش معرفی شد.  نسل دوم این دستگاه با قیمتی کم سابقه به فروش می‌رسد که توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. بنابراین در لیست بهترین هدفون زیر 500 تومان ما جا دارد. درحالی که قیمت آن حدود ۵۱۹ تومان است. شیائومی Redmi AirDots 2 دارای پیکربندی درایور پویا با اتصال بی‌سیم واقعی (بلوتوث 5.0)، یک تراشه جدیدتر، یک حالت بازی با تاخیر کم (۳ ضربه برای فعال کردن) و یک سیستم بی‌سیم جدید اتصال دوگانه است.
 
داخل هر گوشی یک باتری ۴۳ میلی آمپر ساعتی ۳.۷ ولتی وجود دارد که می‌تواند تا ۴ ساعت زمان پخش را با یک بار شارژ ارائه دهد، در حالی که کیس با باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی آن می‌تواند زمان کار را به ۱۲ ساعت افزایش دهد. هدفون‌ها به ۱.۵ ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند. ۲ ساعت نیز برای شارژ مجدد کیس لازم است. از نظر طراحی، تغییر چندانی نسبت به نسخه اول شیائومی Redmi AirDots نداشته است. در واقع، شیائومی Redmi AirDots 2 دقیقاً همان شکل، اندازه و زیبایی ظاهری نسخه قبلی را دارد. قاب آن نیز از نسخه اول قابل تشخیص نیست. با این ظاهر مشابه، کاربران به اشتباه می‌توانند به جای مدل جدیدتر نسل اول را خریداری کنند. یک راه فوری برای متمایز کردن آنها بسته بندی است که به جای رنگ آبی مدل قدیمی، قرمز رنگ است.
 
با توجه به ماهیت اقتصادی AirDots، به لطف قاب درجه یک که از هدفون‌ها در هنگام عدم استفاده محافظت می‌کند، برداشت اولیه از این هدفون بسیار خوب است. باز کردن درب لولایی امکان دسترسی به جوانه‌ها را فراهم می کند که توسط آهنرباهای کوچک در جای خود نگه داشته می‌شوند. AirDots دارای طراحی مستطیل خمیده با ساقه‌های داخل گوش با زاویه ۴۵ درجه است. این بدان معنی است که وقتی آنها در گوش شما هستند، به راحتی در حفره کنار کانال گوش شما می‌نشینند، که به نام Concha نامیده می‌شود.  کنترل‌ها به حداقل ممکن رسیده و هر دو جوانه دارای دکمه‌های منفرد در بالای شاسی هستند. این کار پیدا کردن و فشار دادن آنها را آسان می‌کند (زیرا شامل کل بخش بیرونی است) اما با انجام این کار جوانه‌ها به عمق گوش شما فشار می‌آورند. هر جوانه همچنین دارای یک LED در زیر سطح است که در هنگام شارژ قرمز رنگ و هنگامی که آماده جفت شدن است چشمک می‌زند.
 
همانطور که با این قیمت انتظار دارید، AirDots از پلاستیک ساخته شده است. جنبه خوب این موضوع این است که سبک وزن است، در حالی که جنبه منفی آن این است که کمی توخالی و ارزان به نظر می‌رسد. به علاوه قابلیت ضد آب بودن کمی دارد، با رتبه IPX4 فقط مقاومت در برابر پاشش آب را به جای غوطه وری را پوشش می‌دهد.  به لطف ماهیت درون گوشی طراحی،  از پاسخ باس و طیف وسیع‌تری از فرکانس‌های ارائه شده راضی بودیم. باید مطمئن شوید که جوانه‌ها محکم در گوش شما قرار دارند، زیرا گاهی اوقات کمی شل می‌شوند و منجر به کاهش قابل توجهی از صداها می‌شود. جوانه‌ها دارای سه اندازه کلاهک هستند و به نظر می‌رسد که تغییر آن‌ها برای گوش بزرگ‌تر این مشکل جزئی را برطرف می‌کند. Redmi Airdots عملکرد و زیبایی‌شناسی عالی را با قیمتی فوق‌العاده ارائه می‌دهد. کیفیت صدا خوب است، اتصال عمدتاً بدون مشکل خواهد بود و چهار ساعت بیشتر استفاده به ازای هر بار شارژ به این معنی است که آنها می‌توانند شما را در رفت و آمد روزانه، جلسات باشگاه یا حتی پروازهای طولانی مدت همراهی کنند.
 
درست است که آن‌ها کنترل‌های زیادی را ارائه نمی‌کنند و فقدان دکمه‌های تنظیم صدا شرم آور است، اما با ساده نگه داشتن هدفون است که قیمت مناسب میسر می‌شود. شیائومی اخیراً به خاطر محصولات عالی با قیمت‌های مقرون به صرفه شهرت به دست آورده  و AirDots قطعاً این روند را ادامه می‌دهد.
 
هدفون بی‌سیم هایلو T15
هایلو T15 یک مدل دیگر از برند هایلو است که با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌شود. قیمت آن هنگام نگارش این مقاله حدود ۴۹۹ تومان است. طراحی متفاوتی نیز نسبت به دیگر مدل‌های هایلو دارد. Haylou T15 دارای یک کیس شارژ بسیار بزرگتر از GT1، GT1 Plus، GT2 و حتی GT1 Pro است. کیس شارژ T15 دارای ظرفیت ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت است و نه تنها قادر است گوشی را حدود ۱۵ بار شارژ کند بلکه به دلیل وجود پورت USB موجود در قاب، می‌توانید گوشی هوشمند خود را نیز با آن شارژ کنید. از آنجایی که کیس باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، به گوشی شما بستگی دارد که آیا بتوانید با آن به شارژ کامل برسید، اما گزینه خوبی برای مواقع اضطراری است. متأسفانه بدنه کمی سنگین است و فقط با میکرو USB می‌توانید قاب شارژ را تغذیه کنید. گوشی‌های T15 شکل متفاوتی با سایر گوشی‌های هایلو دارند. آنها شکلی لوبیا مانند دارند، اما کوتاهتر هستند و یک دستگیره کوچک در یکی از گوشه‌ها، جایی که میکروفون قرار دارد، تعبیه شده است. شما این هدفون را به صورت افقی در گوش خود قرار می‌دهید.
 
شاید برای بار اول تناسب این هدفون‌ها در گوش کمی دشوار به نظر برسد. اما هدفون‌های T15 به کمی تکان دادن نیاز دارند تا بهترین صدا را داشته باشند و در گوش به خوبی بمانند. هنگامی که آنها را کمی فشار دهید، داخل گوش ایمن‌تر هستند. قرار دادن گوشی در داخل قاب به کمی دقت نیاز دارد. مطمئن شوید که آنها به روش صحیح به آهنرباها می‌چسبند، بنابراین مطمئن خواهید بود که شارژ می شوند. کنترل Haylou T5 مانند مدل‌های دیگر این برند است. برای پخش و توقف موسیقی، یک بار ضربه بزنید، دوبار روی جوانه سمت راست ضربه بزنید تا آهنگی بعدی را گوش کنید و دوبار روی جوانه سمت چپ برای بازگرداندن آهنگ ضربه بزنید. متاسفانه امکان تغییر صدای گوشی وجود ندارد.
 
اتصال Haylou T15 خوب است. سیگنال بلوتوث 5.0 تا 10 متر قابل اعتماد است، حتی با وجود دیواری در بین شما و گوشی نیز به خوبی کار می‌کند. با این حال، گاهی اوقات مشکل جفت شدن دارد. همیشه گوشی هوشمند شما را فوراً نمی‌شناسد (یا برعکس). راه حل این است که گوشی‌ها را دوباره در قاب قرار دهید و سپس دوباره بیرون بیاورید یا پانل‌های لمسی آن ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید تا به صورت دستی تنظیم مجدد شوند. خوشبختانه، این مسائل نادر است و چیزی نیست که نگران آن باشید. پس از اتصال، همه چیز خوب است. صدای بیس شیرین هیجان‌انگیز ست. صدای زیر بیسی دارد که کمی سخت‌تر از GT1 Plus است و در مقایسه کمی نرم‌تر و شاید کمی آرام‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، به دلیل تناسب چالش برانگیز Haylou T15، برای استفاده حداکثری از باس، شما را راضی خواهد کرد. به سادگی گوشی را در گوش خود قرار دهید و از آن لذت ببرید.
 
 هدفون بی‌سیم LivePods LP40
هدفون‌های Lenovo LP40 TWS  طراحی بسیار شبیه به Apple Airpods دارد. این هدفون دارای ویژگی‌هایی است که آنها را به یکی از بهترین هدفون‌های ارزان قیمتی که می‌توانید با قیمت کمتر از ۱۵  دلار خریداری کنید، تبدیل می‌کند. این هدفون در زمان نگارش این مقاله در سایت تکنولایف با قیمت ۳۳۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین این هدفون لنوو مجهز به کیفیت صدای ممتاز با دیافراگم دوگانه ۱۳ میلی متری و فناوری کاهش نویز با کمک تراشه بهبود یافته بلوتوث 5.0 برای انتقال یک اتصال بی‌عیب و نقص، همچنین هدفون‌های بی٬سیم دارای عمر باتری طولانی ۱۲ ساعت و ضد آب IP54 و غیره است. به طور کلی، لنوو از طراحی ساده و ظریفی استفاده می‌کند که به شدت از طراحی AirPods الهام گرفته شده است. در مورد کیس شارژ، طراحی به شکل بیضی مستطیل شکل، در گوشه ها گرد، بسیار فشرده، کوچک و سبک وزن تنها ۲۵ گرم، ساخته شده از پلاستیک براق سفید یا مشکی با نشان تجاری لنوو به رنگ خاکستری حک شده است.
 
همچنین یک شیار بلند در مرکز جلو برای باز کردن قاب تعبیه شده است که با یک آهنربای داخلی برای باز و بسته شدن آسان با یک دست احاطه شده است. پس از باز شدن، جایی برای هدفون‌ها با شروع شارژ خودکار وجود دارد. در مورد پشت کیس باید گفت که، یک دکمه فیزیکی با LED سبز برای ورود مجدد به وضعیت جفت یا بازگرداندن تنظیمات کارخانه دارد. متأسفانه، پایین قاب شارژ گرد است بنابراین نمی‌توانید آن را سرپا نگه دارید. مهم ترین نکته وجود درگاه شارژ Type-C است که اگر در جای دیگری قرار می‌گرفت به خصوص روی کیس‌ شارژ بهتر بود. اکنون به سراغ گوشی زیبا و بی سیم LP40 می‌رویم که دارای فرمت گوشی  با طراحی کوچک، ساقه کوتاه و رنگ سفید براق است و از همه مهمتر، وزن آن در حدود ۳ گرم است که باعث می‌شود روی گوش احساس بهتری ایجاد کند. عجیب این است که این گوشی‌ها از سیلیکون نرم ساخته نشده‌اند، بلکه از یک ماده مشابه AirPods ساخته شده‌اند.
 
در قسمت پایین پایه، کنتاکت‌های شارژ مغناطیسی وجود دارد و در همان پایه یک سنسور کنترل لمسی وجود دارد، در حالی که در بالا یک سوراخ میکروفون با دریافت صدای خوب و واضح در هنگام مکالمه با کمک سوراخ کاهش نویز روی دستگاه وجود دارد. این بخش جدا از هدفون، با میکروفون همکاری می‌کند تا به طور دقیق صدای انسان و نویز را تشخیص دهد. برای کنترل Lenovo LP40، یک پنل کنترل لمسی با دقت بالا روی لگ هدفون وجود دارد که می‌تواند با حساسیت لمسی بسیار پاسخگو به کنترل دقیق دست یابد. کنترل شامل پاسخ دادن/رد کردن تماس، پخش/مکث موسیقی، حتی دستیار صوتی Siri است. لنوو LP40 دارای IP54 ضد آب و ضد گرد و غبار است، بنابراین در برابر باران، عرق و گرد و غبار محافظت می‌شود که به شما کمک می‌کند تا در هر محیط ورزشی به طور موثر از هدفون استفاده کنید. با این حال، برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، نباید به طور کامل در آب غوطه ور شود.
 
هدفون بی‌سیم کیو سی وای مدل T17
QCY هدفون‌های بی‌سیم ارزان قیمت تولید می‌کند. تنها در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، T17 با QCY T13 و QCY T16 جدید وارد بازار و سپس این برند چینی برخی از هدفون‌های قدیمی را با نسخه S ارتقا داد. هدفون بی‌سیم کیو سی وای مدل T17 در سایت تکنولایف تنها با قیمت ۳۳۹ تومان در زمان نگارش این مقاله در دسترس است. در حالی که همه مدل‌های پیشین این برند بین ۲۰ تا ۵۰ دلار فروخته می‌شوند، QCY T17 را به عنوان مدل جدید فوق العاده ابتدایی معرفی میکند. این برند آن را جانشین واقعی QCY T1c یا QS1 می‌داند، هدفون ۲۰ دلاری که همه چیز را برای این برند در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد.
 
QCY T17 همه چیزهایی را که شما انتظار دارید نسبت به قیمت خود دارد. دارای یک جعبه شارژ قابل حمل با یک چراغ LED برای نشان دادن باتری باقیمانده، یک پورت USB-C در پشت و اندازه جمع و جور است تا بتوانید آن را به راحتی در هر جیبی قرار دهید. قاب به اندازه کافی محکم به نظر می‌رسد، اما انتظار خراش روی باکس را داشته باشید. هدفون‌ها جمع و جور هستند و یادآور سری گلکسی بادز سامسونگ هستند، زیرا جوانه‌ها از بیرون و داخل گرد طراحی شده‌اند. دارای یک باله لاستیکی کوچک هستند که می‌تواند به محکم‌تر ماندن آنها در گوش شما کمک کند. با این حال، QCY چندین اندازه برای آن ارائه نمی‌دهد اما تناسب آن خوب است: هدفون‌های با گوشی گرد سبک هستند و خیلی بزرگ نیستند. این هدفون‌ها در گوش‌های (با اندازه متوسط) احساس راحتی ایجاد می‌کنند.
 
باید اینطور باشند، زیرا T17 در واقع می‌تواند با یک بار شارژ به ۷.۵ ساعت زمان پخش تبلیغ شده QCY برسد. عملکرد عالی با این قیمت واقعا یک نعمت بزرگ است. این کیس می‌تواند قبل از نیاز به شارژ جدید، جوانه‌ها را سه بار شارژ کند، اما شارژ سریع برای هدفون یا کیس پشتیبانی نمی‌شود. متأسفانه، QCY رتبه‌بندی ضدآب را برای T17 ارائه نمی‌کند، اما از آنجایی که جوانه‌ها هیچ سوراخ میکروفون نزدیک بالای هدفون ندارند، باید از باران خفیف جان سالم به در ببرند.تماشای ویدیو مشکلی در QCY T17 ایجاد نمی‌کند: همگام سازی بین صدا و تصویر در آیفون و اندروید خوب است. یک حالت کم تاخیر ویژه برای بازی‌ها وجود دارد. هنگامی که فعال می‌شود، با موفقیت تاخیر در جلوه‌های صوتی را هنگام بازی کردن کاهش می‌دهد. هنوز تاخیری در شلیک های فورتنایت وجود دارد، اما نسبت به بسیاری از هدفون‌های دیگر کمتر قابل توجه است. این مدل ممکن است یکی از بهترین هدفون‌های بسیار ارزان برای بازی باشد.
 
تماس‌های تلفنی به روش QCY معمولی هستند، به این معنی که صدای شما به اندازه کافی بلند و واضح به نظر می‌رسد، اما وقتی شروع به صحبت می‌کنید و زمانی که T17 سعی می‌کند صدای اطراف شما را کم کند، ممکن است کمی کیفیت خود را از دست بدهد. صداهای ناگهانی، هنوز شنیده می‌شوند. صداهای این چنینی و صدای باد حجم صدای شما را از بین می‌برد و شنیدن را سخت می‌کند. با این حال، تماس تلفنی در مناطق ساکت‌تر و داخل خانه مشکلی ندارد. باس در این هدفون نقش حمایتی دارد. T17 آن را تمیز و محکم نشان می‌دهد: ضربات بیس میانی ظریف هستند و به سرعت پخش می‌شوند.  QCY تنها صداهای باس را پخش نمی‌کند، بلکه برای مثال صدای طبل را به صورت طبیعی، نسبتاً سریع می‌کند و به آن تأثیر می‌گذارد. به اندازه کافی اسلم برای بیس‌های الکترونیکی وجود دارد، اما در آهنگ‌های هیپ هاپ یا رقص انتظار ضربات بسیار سنگین را نداشته باشید. زیرا بیس نیز ظریف است.
 
هدفون بی‌سیم لنوو مدل HT18 m New
این هدفون ارزان در سایت تکنولایف تنها ۳۴۹ هزار تومان قیمت دارد. بنابراین جز بهترین هدفون زیر 500 تومان است.از طراحی و کیفیت شروع می‌کنیم، به‌نظر می‌رسد که این قاب واقعاً مشابه Redmi Earbuds S یا Realme Buds Q است. با این حال، از نظر جوانه‌ها، HT10 اندازه بزرگتری دارد. بدنه HT10 یا Pro دارای همان مواد پلاستیکی است اما با اینکه جنس پلاستیکی دارد ولی از کیفیت خوبی برخوردار است. با این حال، در قسمت جلویی یک علامت باتری خواهید داشت. در قسمت پشتی تنها درگاه شارژ با پورت Micro usb ارائه می‌شود. صد البته که اگر رابط Type-C داشت بهتر می‌شد. علاوه بر این، لازم نیست نگران دوش گرفتن یا پاشیدن آب باشید. به دلیل پوشش خوب آن با IPX5 مقاومت در برابر آب دارد.
 
با طراحی اندازه مناسب شرکت‌ها کاری می‌کنند که هدفون‌ها سبک شود. طراحی و سبک این هدفون نظمی دارد که علاوه بر نقاط فشار، خستگی مجرای گوش را به حداقل برساند. این نوع ایرفون‌ها ممکن است برای جلسات گوش دادن طولانی مدت استفاده شود. بدون شک هدفون زیبای لنوو از نظر ظاهری بسیار شیک است. جوانه‌ها به راحتی پوشیده می‌شوند و به راحتی داخل گوش می‌چسبند. با این حال، برای راحتی بیشتر و تناسب باید اندازه جوانه ها را با توجه به کانال گوش خود بررسی کنید.حتی می‌توان از آن برای پیاده روی یا ورزش معمولی استفاده کرد. اما در باشگاه، دویدن و همچنین ورزش‌های سنگین نمی توان از آن استفاده کرد چون ممکن است از گوش خارج شود.
 
HT10 یا Pro دارای همین فناوری هستند. که هر دو به چیپست بلوتوث نسخه 5.0 QUALCOMM QCC3020 مجهز هستند. به لطف آخرین فناوری این هدفون، به راحتی می‌تواند به دستگاه‌ها متصل یا جفت شود. در مورد محدوده صحبت کردن، دامنه قوی نیز دارد. در نهایت می‌تواند از محدوده داده شده فراتر رود. در واقع، شما می‌توانید در حین سفر بدون هیچ گونه وقفه‌ای در اتصال از آن استفاده کنید. کنترل‌ها خوب هستند و به همان شکلی که باید عمل می‌کنند. برای پخش/مکث با ضربه زدن روی جوانه‌های راست یا چپ می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به صدا با ضربه زدن روی یک طرف برای پایین و یک طرف برای بالا. برای دسترسی به سیری یا گوگل باید سه بار ضربه بزنید. برای آهنگ قبلی یک ثانیه برای جوانه‌های چپ و برای آهنگ بعدی باید یک ثانیه در جوانه‌های سمت راست فشار وارد کنید.
 
کیفیت تماس چندان عالی نیست، اما طبق مجدوده قیمت، خوب است. اگر در محیط پر سر و صدا نیستید، فرد پشت خط می‌تواند صدای شما را به درستی بشنود. همچنین می‌توانید صدای دیگر را نیز به وضوح بشنوید. اما وقتی صحبت از محیط پر سر و صدا می‌شود، به نظر می‌رسد حذف نویز به درستی کار نمی‌کند. طبق مشخصات شرکت با یک بار شارژ کامل می‌تواند باتری جوانه ها را تا 8 ساعت و کیس تا 40 ساعت دوام بیاورد. با این حال، در واقعیت ممکن است اینطور نباشد. با یک بار شارژ کامل با استفاده از 60 تا 70 درصد حجم می تواند ۶ تا ۶:۳۰ ساعت دوام بیاورد. در مقایسه با سایر جوانه‌های این محدوده قیمت، هدفون بی‌سیم Lenovo HT10 TWS واقعاً مزیت بزرگی دارد. علاوه بر این، عملکرد باتری در مدل Pro نیز مانند این هدفون است. مزایای داشتن HT10 یا Pro به دلیل چیپست QUALCOMM QCC3020 آن است. دلیل آن این است که می‌تواند تاخیر صوتی را تا حداقل کاهش دهد.
 
هنگام پخش آهنگ های موسیقی مورد علاقه خود یا تماشای ویدیوهای آنلاین مانند YouTube یا Netflix و غیره خوب عمل می‌کند. اما وقتی صحبت از بازی‌های آنلاین مانند PUBG Mobile، Free Fire و غیره می‌شود، تاخیر را کاهش می‌دهد، اما به حداقل سطح نمی‌رساند. وقتی آهنگی را با صدای کم گوش می‌دهید، کیفیت صدا مناسب است. یعنی وقتی که دستگاه از aptX پشتیبانی نمی‌کند. وقتی به Bass می‌رسیم،  تعادل خوبی دارد و قوی است، اما در مقایسه با پشتیبانی aptX آنقدر نیست. با این حال، صدای خفه کردن با تریبل وجود ندارد. سه گانه نیز به اندازه کافی واضح است. وسط ها نیز مناسب هستند، با تریبل و همچنین با پایین بودن خفه نمی‌شود. صدایی که این هدفون در هنگام استفاده با پشتیبانی از aptX تولید می‌کند از کیفیت بالایی برخوردار است. این هدفون با باس مشخص و عمیق شما را شگفت زده خواهد کرد. هدفون‌های بلوتوث بی‌سیم Lenovo HT10 یا Pro تجربه صوتی کاملاً متعادلی را در اختیار شما قرار می‌دهند.
 
هدفون بی‌سیم لنوو مدل LIVEPODS LP 1S
گاهی اوقات فکر می‌کنیم که هدفون‌های ارزان کیفیت صدای عالی را ارائه نمی‌کنند و معمولاً حق با ماست. اما LP1 های لنوو با طراحی ارگونومیک و فناوری درجه یک، بدون اینکه جیب شما را به خطر بیندازند، هرگونه تعصب در این زمینه را کنار می‌زند. قیمت این هدفون نیز حتی کمی پایین‌تر از ۴۰۰ تومان است. باتری با ظرفیت زیاد و اضافه شدن آخرین تراشه بلوتوث 5.0 تجربه پخش استریم شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد و تضمین می‌کند که در میانه کارهای روزانه خود رها نشوید. تا زمانی که دستگاه iOS یا Android شما دارای اتصال بلوتوث باشد، می‌توانید از LP1 برای پاسخ به تماس‌های ویدیویی، گوش دادن به پادکست‌ها، شرکت در مسابقه رقابتی با دوستان  و موارد دیگر از آن استفاده کنید.
 
این محصول شامل هدفون، کیس شارژ، شارژر کابلی و تعدادی پد قابل تعویض در صورتی که پد پیش‌فرض به درستی در مجرای گوش شما قرار نگیرد، است. اگر نمی‌دانستید، LP1s نسخه ارتقا یافته LP1 Lenovo است، جایی که آنها تصمیم گرفتند چندین ویژگی مانند تراشه بلوتوث و فناوری کاهش نویز را بهبود بخشند. این هدفون‌ها نسل سوم اتصال بی‌سیم را در خود جای داده‌اند که با داشتن جفت شدن سریع و تأخیر بسیار کم، به طور قابل توجهی تجربه کاربری واقعی بی‌سیم را بهبود می‌بخشد. هنگامی که LP1 ها را با دستگاهی جفت کردید، فقط باید آنها را از قاب خود خارج کنید و آماده استفاده خواهند بود. وزن هر هدفون تنها ۳.۶ گرم است و با موادی که برای مقاومت در برابر آسیب مایعات مانند آب و عرق طراحی شده، ثبات  مورد نیاز را برای حرکت طولانی مدت فراهم می‌کند. اگر شما فردی هستید که مشتاق داشتن هدفون‌هایی با طراحی مشابه با Airpods Pro، اما در محدوده قابل دسترس‌تر هستید، ممکن است این مدل برای شما جالب باشد.
 
کیس باتری شامل چهار چراغ LED است که نشان می‌دهد چقدر باتری باقی مانده است. به نظر می‌رسد که اکثر سازندگان از هر ویژگی که به کاربر اجازه می‌دهد در یک نگاه بداند کی کیس خود را به شارژر وصل کند، غفلت می‌کنند، بنابراین ما به لنوو بابت این جزئیات تبریک می‌گوییم. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دیگری که معمولاً در گوشی‌هایی با محدوده قیمتی این مدل مشاهده نمی‌کنیم، این است که LP1s شامل یک تراشه محافظ داخلی است که از آسیب رسیدن به هدفون در برابر مشکلات ناشی از اتصال کوتاه، شارژ بیش از حد، دما، PTC تراشه و نوسانات ولتاژ جلوگیری می‌کند. با ترکیب طراحی راحت هدفون و محدوده حساسیت ۹۶ دسیبل، شگفت آور است که LP1s چگونه می‌تواند با هدفون‌های دیگر با اندازه کوچک رقابت کند. گوشی نیمه باز به راحتی داخل کانال گوش شما قرار می‌گیرد. پدهای سیلیکونی به عنوان یک سیستم حذف نویز غیرفعال عمل می‌کنند و داخل آن را برای بهبود تجربه صدای حاصل از بوق‌های دیافراگم دوگانه 10 میلی متری مهر و موم می‌کنند.
 
گاهی اوقات ممکن است فراموش کنید که حتی از هدفون‌ها به دلیل راحتی آن‌ها استفاده می‌کنید، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد احساس خارش یا هر احساس بد دیگری در حین انجام ورزش یا تماس تلفنی از طریق گزینه هندزفری تلفن خود نیستید.ظرفیت باتری هر هدفون 40 میلی آمپر ساعت است که به طور متوسط 4 ساعت کار می‌کند و حداکثر فاصله انتقال بدون مانع 10 متر است. به طور کلی LP1 ها دارای صداهای واضح با میانه و بلندی واضح هستند، اما متأسفانه، هنگام دریافت تماس‌های تلفنی، کیفیت کمی کاهش می‌یابد.
 
هدفون بی‌سیم کیو سی وای مدل T5
QCY T5 یک جفت هدفون بی‌سیم طراحی شده کاملاً کاربردی است. در واقع جز بهترین هدفون بی سیم زیر 500 تومان نیز هست زیرا قیمت آن تنها حدود ۴۰۰ تومان است. این گوشی مانند ایرپادهای اپل دارای گوشواره‌های ساقه مانند است و وقتی چشمان خود را کمی به هم فشار می‌دهید، حتی ممکن است شبیه یک کلون ایرپاد سیاه یا Honor FlyPods Lite، به نظر برسد. هر چقدر هم که ساده به نظر برسد، طراحی T5 بعد از QCY T3 واقعا یک مدل کاربردی و در عین حال زیبا است. هدفون مدل قبلی دارای سبک متفاوتی از نوک گوشی لاستیکی بود که فقط در یک اندازه در جعبه پیدا می‌شد. این موضوع خبر زیادی خوبی نبود زیرا برای همه افراد به یک اندازه مناسب نبود. T5 دارای طراحی داخلی معمولی است اما این بدان معنی است که دارای نوک گوشی لاستیکی استاندارد است که در سه اندازه وجود دارد و در گوش شما قرار می‌گیرد. t قطعه مرکزی هدفون (بخشی که در گوش شما قرار می‌گیرد) است که باعث می‌شود T5 بسیار خوب باشد. این بخش بسیار جمع و جور و به خوبی طراحی شده‌است. این موضوع اطمینان حاصل می‌کند که QCY T5 یکی از راحت‌ترین هدفون‌های بی سیم موجود در بازار باشد. شما به راحتی می‌توانید ساعت‌ها این هدفون را بپوشید حتی اگر نوک گوشی کاملاً در گوش شما فرو رود.
 
تناسب این هدفون نیز بسیار خوب است. T5 هنگام تکان دادن یا حرکت سریع در گوش شما می‌ماند. QCY T5 بسیار ساده به نظر می‌رسد و احساس می‌کنید که بسیار کاربردی است. این موضوع برای کیس شارژ نیز صدق می‌کند. سبک وزن است و کمی ارزان به نظر می‌رسد، فقط از طریق میکرو USB قابل شارژ است و می‌تواند قبل از نیاز به شارژ مجدد، سه بار گوشی را به طور کامل شارژ کند. عمر باتری این گوشی با یک بار شارژ کمی بیشتر از ۴ ساعت است. درست به اندازه Apple AirPods Pro با قیمت ۲۸۰ دلاری. در کلاس قیمت زیر ۲۵ دلار، این به همان اندازه خوب است.
 
به طور کلی، همگام سازی صوتی و تصویری در QCY T5 حتی بدون حالت بازی خیره کننده است. پخش در دستگاه‌های اندرویدی دارای بلوتوث 5.0 و همچنین در آیفون مناسب است. ویدیوها در برنامه YouTube تقریباً بدون حالت بازی و با حالت بازی همگام هستند. این موضوع یک عملکرد منحصر به فرد در آیفون است. کیفیت تماس QCY T5 نیز تا زمانی که در داخل خانه بمانید خوب است. میکروفون عالی باعث می‌شود با صدای بلند و واضح از آن طرف خط حرف بزنید. امکان برقراری تماس تلفنی طولانی بدون مشکل در اتصال یا کیفیت گفتار وجود دارد. در فضاهای اداری شلوغ‌تر، ممکن است برخی از صداها در مکالمه شما با کیفیت نباشد و بهتر است به دنبال یک منطقه آرام باشید. مثلا ممکن است در بیرون، صدای باد بیاید و بتواند صدای ترق و بوق‌های کوچکی در خط بشنوید. کیفیت تماس خوب، همگام سازی صوتی و تصویری و حالت خاص بازی، QCY T5 را به کامل ترین هدفون بی سیم فوق ارزان تا به امروز تبدیل کرده است.
 
سوالات متداول
TWS به چه معناست؟
این عبارت به معنای استریو بی‌سیم واقعی است. ممکن است برخی از ایربادها را دیده باشید که با عنوان TWS به بازار عرضه می‌شوند، این عبارت مخفف استریو بی‌سیم واقعی است و با این عنوان تبلیغ می‌شوند.
 
آیا TWS مدل خوبی برای خرید است؟
شاید نام TWS به تازگی زیاد به گوش شما خورده باشد. در واقع TWS یک برند نیست TWS دقیقاً مانند ایرپادها  یک مدل است، عمر باتری و کیفیت صدای عالی دارند، همراه با یک جعبه باتری کوچک زیبا. بنابراین با خرید این مدل‌ها می‌توانید کیفیت را در کنار ویژگی‌های بسیار زیادی تجربه کنید. بهترین هدفون زیر 500 تومان نیز بیشتر از همین مدل است.
 
آیا QCY جزو محصولات برند شیائومی است؟
QCY یکی از برندهای هدفون معروف حال حاضر است. Qcy خریداری شده توسط شیائومی یکی از برندهای هدفون‌های حال حاضر است که کیفیت دستگاه‌های آن در کنار قیمت‌های تعدیل شده آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها در هنگام خرید هدفون در بازار تبدیل کرده است. در واقع این برند را می‌توان یک برند زیر مجموعه شیائومی در نظر گرفت. البته این موضوع اصلا عجیب نیست چون به تازگی اکثر برندهای چینی محبوب زیر مجموعه این شرکت غول پیکر هستند. این برند در مدت زمان کوتاهی توانسته مخاطبان خود را در بازار پیدا کند. چون در قبال مبلغ مناسب کیفیت خوب و ویژگی‌های به روزی را ارائه می‌دهد. مخصوصا در کشوری مانند ایران که با بالا رفتن نرخ دلار خرید هدفون‌های بی‌سیم گران برای هرکسی میسر نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.