سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 6, 2022
10:38 دوشنبه، 16ام خردادماه 1401
کد خبر: 136399

مینگ-چی کو: اپل احتمالا امسال 7 میلیون مک بوک ایر جدید می‌فروشد

بلومبرگ اخیرا در گزارشی گفته بود که اپل قصد ندارد مک‌بوک ایر جدید را در رنگ‌های متنوع روانه بازار کند. حالا «مینگ-چی کو» هم در یادداشتی این اطلاعات را تایید کرده و گفته که لپ‌تاپ اپل علاوه بر سه رنگ استاندارد، صرفا یک رنگ جدید خواهد داشت. کو همچنین فروش این محصول را تا پایان سال 2022 بالغ برای 7 میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده است.
macbook-air-wwdc-rumors.jpg
مینگ-چی کو، تحلیلگر سرشناس اپل در توییتی در این باره نوشت: «مک‌بوک ایر جدید به جای عرضه با رنگ‌های رنگین‌کمانی آی‌مک، به احتمال زیاد سه رنگ استاندارد و احتمالا یک رنگ تازه خواهد داشت.» او مدعی است اپل انتظار دارد که اگر ظرفیت تولید کارخانه شانگهای شرکت کوانتا تا پیش از فصل سوم 2022 به شرایط قبل از قرنطینه برگردد، این دستگاه حدود 6 تا 7 میلیون فروش داشته باشد.
 
به علاوه، او معتقد است که عرضه مک‌بوک ایر بعدی بهتر از مدل‌های فعلی مک‌بوک پرو خواهد بود چون مدل پرو فقط توسط کوانتا عرضه می‌شود، اما مدل ایر بعدی به صورت مشترک توسط کوانتا و فاکسکان عرضه خواهد شد.
48724-95162-46342-90404-MacBook-Air-colors-2-xl-xl-1024x576.jpg
مک‌بوک ایر مثل آی‌مک نخواهد شد
پیش‌تر گزارش شده بود که اپل می‌خواهد مک بوک ایر جدید را با ظاهری شبیه آی‌مک یعنی با حاشیه سفید و رنگ‌های متعدد روانه بازار کند. اما حالا تحلیلگران می‌گویند کوپرتینویی‌ها رویکرد محافظه‌کارانه‌تری را اتخاذ کرده‌اند. البته مک‌بوک ایر بعدی همچنان احتمالا از ناچ و کانکتور مگ‌سیف استفاده خواهد کرد.
 
اگرچه ظاهرا سیاست‌های کنترلی کرونا در چین بر تولید سری آیفون 14 اثر نمی‌گذارد، ولی نمی‌توان با قطعیت گفت که مک‌های جدید از گزند قرنطینه در امان خواهند بود. خبرنگار بلومبرگ باور دارد رونمایی از مک‌بوک پرو رده پایین که طبق شایعات ممکن بود در WWDC 2022 معرفی شود، به دلیل تعطیلی‌ها به تعویق افتاده است.
 
اپل امشب ساعت 21:30 به وقت ایران کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را آغاز می‌کند و انتظار داریم که سیستم عامل‌های جدید این شرکت را ببینیم. با این وجود، احتمالا چند سخت‌افزار تازه هم در این مراسم معرفی می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.