تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

June 6, 2022
13:52 دوشنبه، 16ام خردادماه 1401
کد خبر: 136406

ویوو روی شارژر فوق سریع ۲۰۰ واتی کار می‌کند

سال گذشته، شرکت شیائومی شارژر فوق سریع ۲۰۰ واتی خود را معرفی کرد، اما هنوز فروش آن را آغاز نکرده و در واقع می‌توان گفت که هیچ گوشی هوشمندی از این شارژر پشتیبانی نمی‌کند. شرکت ریلمی نیز همچنین از شارژر فوق سریع خود رونمایی کرد، اما این شارژر در گوشی هوشمند ریلمی GT نئو ۳ به سرعت شارژ ۱۵۰ وات محدود شده است. اکنون اما طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده از وب‌سایت MyFixGuide، شرکت ویوو قصد دارد با معرفی شارژر ۲۰۰ واتی، خود را به جمع شرکت‌‌های دارای شارژرهای فوق سریع اضافه کند و گوشی هوشمند آینده‌ی این شرکت نیز از این سرعت شارژ پشتیبانی خواهد کرد.
 
ویوو یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان به حساب می‌آید که اگرچه در بین سه شرکت برتر حضور ندارد اما واقعًا کیفیت و عملکرد گوشی‌هایش عالی هستند. عمدتاً محصولات ویوو در کشور چین به فروش می‌رسند و یکی از اصلی‌ترین دلایل ناشناخته بودن این برند هم همین است که امیدواریم طی سال‌های آتی بازار خود را گسترش دهد. در همین راستا، این شرکت قصد دارد تا با معرفی شارژر ۲۰۰ واتی نظر کاربران بیشتری را به خود جلب کند.
افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «Digital Chat Station»، اطلاعاتی را در مورد این شارژر در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر کرده است. این افشاگر گفته اگرچه شاید نتوانید گوشی‌های این شرکت را در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا خریداری کنید، اما این شارژر ۲۰۰ واتی یک محصول بسیار فوق‌العاده است. شایعات و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ویوو ممکن است این شارژر را با گوشی‌های پرچم‌دار آینده خود یعنی سری ویوو X90 نیز عرضه کند. اما پیش از آن این احتمال وجود دارد که این شارژر را همراه با گوشی هوشمند جدید IQOO 10 پرو ببینیم.
 
شارژر مذکور دارای شماره مدل V2001L0B0-CN است. در حال حاضر گوشی iQOO 9 پرو از شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وات و ۵۰ وات به صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و اگر این شایعات صحت داشته باشند، جانشین آن از سرعت شارژ فوق‌العاده ۲۰۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد. باید خاطر نشان کنیم که گوشی iQOO 9 پرو علاوه بر شارژر ۱۵۰ واتی، از یک باتری با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز بهره می‌برد و شارژ شدن کامل آن حدود ۲۱ دقیقه طول می‌کشد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و نمایشگر ۶.۸ اینچی AMOLED E5 با رفرش ریت متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد.
 
در حال حاضر گوشی هوشمند ریلمی GT نئو ۳ جزو گوشی‌های هوشمند با سریع‌ترین سرعت شارژ در جهان است و از شارژ سریع ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی در نظر گرفته شده که به لطف بهره‌گیری از این شارژ سریع، شارژ آن در عرض فقط ۵ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد می‌رسد. هر چقدر سرعت شارژ بیشتر باشد، باتری گوشی هم متحمل فشار بیشتری می‌شود. اما به لطف معماری استفاده شده توسط این شرکت، این باتری‌ها بعد از پشت سر گذاشتن بیش از هزار چرخه‌ی شارژ، به ۸۰ درصد ظرفیت اولیه می‌رسند که بسیار خوب است. باید اشاره کنیم به کمک این قابلیت، درجه حرارت باتری گوشی در هنگام شارژ شدن به بیش از ۴۳ درجه نمی‌رسد تا کاربران برای استفاده از آن با تجربه‌ی خوبی روبه‌رو شوند.
علاوه بر آن، این گوشی از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با وضوح تصویر Full HD+ بهره می‌برد که نرخ رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند انجام وظیفه می‌کند. دوربین اصلی ریلمی GT نئو ۳ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 بهره می‌برد که البته OIS هم دارند. در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولتر اواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند.
 
اوپو نیز پیش‌تر از شارژر ۲۴۰ واتی خود در مراسم نمایشگاه MWC 2022 رونمایی کرد که می‌تواند یک باتری پرظرفیت را در مدت تنها ۹ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. با پیوستن شرکت‌های بیشتری به جمع سازندگان دارای شارژرهای فوق سریع، این مقوله در سال‌های آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.