پست

June 6, 2022
15:33 دوشنبه، 16ام خردادماه 1401
کد خبر: 136413

حمایت اتحادیه جهانی پست از هوشمندسازی و تحول در پست ایران/ از سرگیری روابط پستی ایران و کره‌جنوبی

اقدامات پست ایران در راستای هوشمندسازی و پیاده‌سازی طرح تحول دیجیتال در نشست وزیر ارتباطات با دبیرکل اتحادیه جهانی پست تشریح شد.
به گزارش  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و ماساهیتو متوکی دبیر کل اتحادیه جهانی پست که محمود لیائی رئیس شرکت ملی پست ایران نیز از اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به آن پیوست اقدامات پست ایران برای پیاده سازی طرح تحول و هوشمندسازی فرایندهای پستی تشریح شد.
 
وزیر ارتباطات با تبریک به دبیر کل جدید UPU اظهار کرد: نقش ایران در این سازمان سازنده و موثر بوده است و ما خواستار توسعه روابط با اتحادیه جهانی پست هستیم.
وی از دبیر کل UPU درخواست کرد تا به مشکلاتی که در حوزه پست بین‌الملل ایجاد شده است رسیدگی کند، که مهمترین آنها دریافت طلب ایران از برخی کشورها عنوان شده است.
زارع پور در این خصوص گفت: برخی کشورها به بهانه تحریم روابط پستی‌شان را کاهش داده‌‌اند که برخلاف اصول بنیادین UPU است و اتحادیه باید از اینگونه اقدامات جلوگیری کند. وی با اشاره به خدمات پست ایران در سال‌های کرونایی بدون هیچ‌گونه تعطیلی گفت: پست ایران، اجازه نداد کسب و کارهای حضوری با مشکل روبرو شوند و عملا بار لجستیک همه کسب و کارها را بر دوش کشید.
 
وی از ماساهیتو متوکی دبیرکل این اتحادیه دعوت کرد که در نمایشگاه بین‌الملی پست که ماه اکتبر (پاییز) در ایران برگزار می‌شود حضور داشته باشد.
دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز از ملاقات  با وزیر ارتباطات ابراز خرسندی و از نقش سازنده ایران در اتحادیه آسیا اقیانوسیه پستی تمجید کرد.
 
ماساهیتو متوکی  خاطرنشان کرد: در ماه‌های آینده مکانیزم میانجی‌گری برای وصول مطالبات کشورها ایجاد می‌شود که از این مکانیزم برای حل‌وفصل مسائل مالی بین ایران  و سایر کشورها استفاده خواهد شد.
محمود لیایی نیز در این نشست با اشاره به از سرگیری روابط پستی ایران و کره جنوبی؛ خواستار پیگیری اتحادیه جهانی پست از کشورهایی که تبادلات پستی با ایران را یک‌طرفه کرده‌اند شد.
 
وی از دبیرکل اتحادیه برای حضور در ایران و بازدید از  فرایندهای پست ایران دعوت به عمل آورد.
 دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز ضمن ابراز خرسندی از خدمات اخیر پست ایران گفت: محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها نباید شامل خدمات پستی ایران شود.
 
ماساهیکو متوکی همچنین افزود: پست ایران را تا هوشمندسازی کامل همراهی می‌کنیم.
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات سپس با حضور در سفارت ایران در برن به بخش کنسولی رفت و در گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان از روند صدور ویزا مطلع شد که مراجعان نیز از این روند ابراز رضایت کردند.
وی که در مقام عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در این سفارتخانه حضور پیدا کرده بود دریافت خدمات مناسب برای ایرانیان را از وظایف دولت دانست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.