سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 6, 2022
23:21 دوشنبه، 16ام خردادماه 1401
کد خبر: 136445

نسخه جدید مک بوک پرو 13 اینچی اپل با چیپ M2 معرفی شد

در جریان کنفرانس WWDC 2022، اپل علاوه بر تراشه M2 از نسخه جدید مک بوک پرو نیز رونمایی کرد. مک بوک پرو 13 اینچی از چیپ M2 بهره می‌برد و از نظر طراحی شبیه به مدل معرفی شده در سال 2020 است.
اپل ادعا می‌کند که با وجود چیپ M2، نسخه جدید مک بوک‌ پرو 40 درصد از مدل مشابه خود با چیپ M1 سریع‌تر است. از جمله مشخصات قابل توجه دیگر این دستگاه می‌توان به حداکثر 24 گیگابایت رم (50 درصد بیشتر از نسل قبل) و حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی SSD اشاره کرد. همچنین اپل وعده داده که باتری آن تا 20 ساعت دوام خواهد آورد.
 
اگر مک بوک ‌پرو 2020 را به خاطر داشته باشید، طراحی دستگاه جدید کاملا با آن شباهت دارد؛ به عنوان مثال، برخلاف انتظارات در این دستگاه شاهد تاچ بار (Touch Bar) یا نوار لمسی بالای کیبورد هستیم. همچنین در بالای نمایشگر آن، هیچ خبری از ناچ دوربین سلفی وجود ندارد. از نظر اتصالات هم اپل در دستگاه جدید خود فقط از پورت تاندربولت استفاده کرده است.
همچنین با توجه به شباهت آن با دستگاه‌های نسل قبل، می‌توان انتظار داشت که مک بوک‌ پرو M2 دارای سیستم خنک کننده فعالی خواهد بود تا انجام برخی کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو و عکس برای کاربران بدون مشکلی امکان پذیر باشد.
 
مک بوک پرو M2 ماه آینده با قیمت 1299 دلار وارد بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.