آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

بازار سرمایه

June 7, 2022
16:31 سه شنبه، 17ام خردادماه 1401
کد خبر: 136466

دایرکتوری تجاری مراکزداده آماده بهره برداری شد/ فراخوان ثبت اطلاعات شرکت های حوزه مراکزداده

برای اولین بار در کشور، به همت کارگروه ویژه کمیسیون زیرساخت مراکزداده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، دایرکتوری تجاری مراکزداده ایجاد و آماده بهره برداری ذینفعان گردید.
4e0a3981-90b5-4f11-96f8-3363309db0b2.jpg
محمد آذری، رئیس کمیسیون زیرساخت مراکزداده با بیان اینکه در ادامه فعالیت های دوره قبل کمیسیون و پس از تشکیل دوره دوم کمیسیون زیرساخت مراکزداده در آبانماه 1400، موضوع ایجاد دایرکتوری تجاری مراکزداده بعنوان یکی از فعالیت های مهم و ضروری شناسایی و در دستور کار کارگروه ویژه ای قرار گرفت، گفت: امیدواریم با مشارکت تامین کنندگان تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات در ثبت صحیح و کامل اطلاعات در این دایرکتوری، از طریق ارائه اطلاعات طبقه بندی شده بنابر نیاز مخاطبین، شرایط مناسبی برای دسترسی و انتخاب بهینه مشتریان فراهم گردد.
 
رییس کمیسیون زیرساخت مراکز داده افزود: صنعت مراکزداده از ترکیب بیش از 12 صنعت تشکیل شده و گستردگی و تنوع قابل توجهی در حوزه تامین کنندگان تجهیزات و خدمات در این حوزه وجود دارد. این ویژگی پیچیدگی فرآیند شناسایی و انتخاب تامین کنندگان و پیمانکاران این حوزه را برای کارفرمایان ایجاد می کند تا آنجا که در گذشته درخواست های مکرری از سازمان ها و کارفرمایان خصوصی و دولتی جهت دریافت فهرست شرکت های فعال در بخش‏های مختلف به کمیسیون ارجاع شده است. 
 
آذری همچنین از زحمات جناب آقای محمد حسن گلستانه شرکت آدفا به عنوان رییس کارگروه جهت مدیریت فرآیند، تامین نیروی انسانی متخصص و پوشش هزینه های مترتب بر طراحی و راه اندازی وب‏گاه dcdirectory.ir تشکر و قدردانی کرد و گفت: همچنین جهت انجام فعالیت طراحی و ایجاد دایرکتوری تجاری کارگروه ویژه ای شامل علیرضا امجد از شرکت آدفا، محمد دین محمد آذری از  شرکت پردیس دیبا اندیشان، زهره غفاری پور از شرکت افرانت، شکرا… قدیانی از شرکت ارتباطات نو خاورمیانه، حامد معین فر  از شرکت مهندسین فناور پندار آریا به عنوان اعضای کارگروه مراکزداده تشکیل شد تا امروز این پروژه به ثمر بنشیند.
 
محمد حسن گلستانه، عضو هیأت مدیره و عضو کمیسیون زیرساخت مراکزداده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران نیز با اشاره به اینکه جهت انجام فعالیت طراحی و ایجاد دایرکتوری تجاری مراکزداده کارگروه ویژه ای تشکیل شده است، گفت: اولین اقدام تعریف شده در این خصوص موضوع دسته بندی اطلاعات گسترده این حوزه در سطوح رسته، رده و شاخه بود. این فعالیت در اواخر دوره اول کمیسیون مراکزداده آغاز شد و پس از تکمیل و جمع بندی در جلسات آغازین این دوره کمیسیون به کارگروه ویژه تشکیل شده جهت ایجاد دایرکتوری تجاری ارجاع شد.
 
شناسایی معیارهای اصلی جهت جستجوی در دایرکتوری تجاری
عضو هیأت مدیره و عضو کمیسیون زیرساخت مراکزداده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در ادامه اظهار داشت: جهت سهولت در جستجو و طبقه بندی اطلاعات سعی شده شرکت ها در زمان ثبت نام نسبت به مشخص نمودن زمینه فعالیت خود براساس پارامترهایی از جمله رتبه شورا، ماهیت حقیقی یا حقوقی، عضویت در کمیسیون های مرتبط، گواهی نامه های نظام صنفی، افتا، پدافند غیرعامل اقدام نمایند تا بعد از ثبت اطلاعات و بررسی آن، ذینفعان به سرعت به اطلاعات مورد نیاز بر اساس فیلترهای تعبیه شده، دسترسی داشته باشند.
 
فرصت ارائه خدمات برای مشاوران و اشخاص حقیقی سازمان نصر
وی گفت: از دیگر امکانات دایرکتوری تجاری، امکان ثبت اطلاعات اشخاص حقیقی و مشاوران سازمان نصر و فعال در حوزه مراکز داده به عنوان مرجعی برای توسعه کسب و کار مشاوران و آشنایی بیشتر سازمان ها با متخصصان این حوزه است. 
علاوه بر موارد فوق براساس نیاز صنعت و برنامه ریزی های انجام شده یکی از اهداف راه اندازی دایرکتوری فوق ایجاد مرجعی برای اطلاع رسانی اخبار این حوزه و شرکت های فعال می باشد که امیدواریم گامی کوچک در ارتقاء دانش در حوزه مراکز داده باشد.
 
دعوت از تامین کنندگان، پیمانکاران و مشاوران جهت ثبت اطلاعات در دایرکتوری تجاری مراکزداده
وی در پایان با اشاره به اینکه در این مرحله ثبت نام و استفاده از خدمات این وب‏گاه رایگان می باشد، افزود: از کلیه تامین کنندگان تجهیزات و خدمات رشته ای در حوزه مراکزداده، پیمانکاران طرح و ساخت(EPC)، پیمانکاران پشتیبانی و نگهداری و همچنین مشاوران حقوقی و حقیقی فعال در این حوزه دعوت می نماییم با مراجعه به وب‏گاه dcdirecroty.ir و ثبت نام در آن، نسبت به تکمیل پروفایل و ثبت کامل اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.