تلفن همراه

گوشی

June 8, 2022
18:30 چهارشنبه، 18ام خردادماه 1401
کد خبر: 136516

رندرهای مفهومی گلکسی S23 اولترا طراحی احتمالی آن را نشان می‌دهند

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا قدرتمندترین گوشی هوشمند پرچم‌دار نسل بعدی این شرکت کره‌ای خواهد بود. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد این گوشی هوشمند پرچم‌دار نداریم و زمان بسیار زیادی نیز تا معرفی این سری جدید باقی مانده، رندرهای مفهومی‌ گلکسی S23 اولترا توسط یک افشاگر در فضای مجازی دست به دست می‌شود که این تصاویر ایده‌ی کلی در مورد طراحی قدرتمندترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۳ سامسونگ به ما می‌دهند. در ادامه به بررسی این رندرها می‌پردازیم.
غول کره‌ای فناوری در اوایل سال ۲۰۲۲ از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S22 رونمایی کرد. گل سرسبد این سری گلکسی S22 اولترا است که توانسته با قابلیت‌های بسیار خوب نظیر نمایشگر ۶.۸ اینچی سوپر امولد، پشتیبانی از قلم S-Pen، تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نظر مساعد کاربران زیادی را به خود جلب کند. انتظار می‌رود که سامسونگ برای ادامه‌ی این روند روبه‌جلوی خود در عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار، فوریه سال ۲۰۲۳ (بهمن ماه ۱۴۰۱) از سری جدید گلکسی S23 رونمایی کند که مدل S23 اولترا احتمالاً بهترین گوشی این سری خواهد بود.
در حالی اطلاعات چندانی از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند در دسترس نیست، اما رندرهای مفهومی منتسب به این گوشی توسط افشاگری در فضای مجازی منتشر شده است. این تصاویر مفهومی که توسط افشاگری به نام «Technizo Concept» به اشتراک گذاشته شده است، جانشین گلکسی S22 اولترا را با طراحی خارق‌العاده نشان می‌دهند که یک ماژول دوربین بسیار عریض روی آن تعبیه شده و از سنسور دوربین بسیار بزرگی نیز بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که زیر دوربین اصلی یک لنز پریسکوپ قرار دارد و علاوه بر آن دو سنسور دیگر در سمت راست دوربین اصلی به چشم می‌خورد.
 
در پنل جلویی لبه‌های خمیده، حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی و حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر زیبایی خاصی به گلکسی S23 اولترا داده‌اند. همچنین باید به قلم S-Pen و جایگاه اختصاصی آن در زیر بدنه‌ی گوشی اشاره کنیم که از نسل قبلی خود یعنی گلکسی S22 اولترا الگوبرداری شده‌اند. بدون شک همه‌ی نگاه‌ها به سیستم دوربین این گوشی دوخته خواهد شد؛ جایی که طبق گفته‌ی شایعات، قرار است سامسونگ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی این گوشی هوشمند بهره ببرد.
 
در همین راستا و به گزارش منبع موثق Ice Universe، سامسونگ در سال ۲۰۲۳ از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود، یعنی ISOCELL HP1، در سری گلکسی S استفاده خواهد کرد. گلکسی S23 اولترا گویا سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد که قادر است جزئیات بیشتری را در تصاویر ثابت و ویدیوها ارائه دهد. همچنین این لنز دوربین می‌تواند قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۸K را با میدان دید وسیع‌تری در اختیار کاربران خود قرار دهد.
 
باید خاطر نشان کنیم اگرچه رزولوشن سنسور دوربین نقش مهمی در ارائه‌ی جزییات دارد، ولی مقدار نوری که ثبت می‌شود تعادل نوردهی، محدوده‌ی دینامیکی و حتی وضوح را تعیین می‌کند. هر چقدر سنسور بزرگ‌تر باشد، برای سرعت شاتر، حساسیت نوردهی و دیافراگم تعیین‌شده نور بیشتری ثبت می‌کند. عموماً در سنسورهای جدید در هر پیکسل یک فتوسایت وجود دارد. اندازه‌ی فتوسایت‌ها هم بستگی به رزولوشن دوربین و اندازه‌ی سنسور دارد.
سنسور ISOCELL HP1، اولین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند است که چند ماه پیش از آن رونمایی شد. این یک سنسور ۱/۱٫۲۲ اینچی با اندازه پیکسل اصلی ۰/۶۴ میکرومتر است و می‌تواند تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی را در حالت ۴ در ۱ و تصاویر ۱۲/۵ مگاپیکسلی را در حالت ۱۶ در ۱ پیکسل ثبت کند. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی این گوشی هوشمند در دسترس نیست، اما انتظار داریم در روزها و ماه‌های آینده اخبار دقیق‌تر و بیشتری از سری جدید گلکسی S23 در فضای مجازی منتشر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.