رگولاتوری

June 10, 2022
15:03 جمعه، 20ام خردادماه 1401
کد خبر: 136536

ادامه بررسی سند راهبردی ج.ا.ا در فضای مجازی

بررسی سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی در افق 1410 در شورای معین شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه یافت.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، این سند که حاصل مطالعه اسناد راهبردی و چشم انداز سایر کشورها در حوزه فضای مجازی، تحلیل وضع موجود و مطلوب، تحلیل اسناد بالادستی همچون قانون اساسی، سند چشم انداز و احکام مقام معظم رهبری و همچنین بهره مندی از نقطه نظرات مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور، دستگاه های دولتی، حکومتی و سازمان های مرتبط تنظیم شده در جلسه 71 شورای عالی فضای مجازی بخش ارزش ها و چشم انداز آن به تصویب رسیده است.
 
بنابراین گزارش، ادامه بررسی این سند شامل بخش اهداف کلان و اقدامات کلان آن در جلسه 81 شورای عالی فضای مجازی کشور به شورای معین ارجاع شده و در همین راستا در شورای معین ادامه بررسی سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی در افق 1410 در بخش اقدامات کلان از قبیل توسعه اقتصاد دیجیتال، طراحی و استقرار نظام علم، فناوری و نوآوری فضای مجازی و دیپلماسی سایبری ادامه یافت.
گفتنی است؛ علاقه مندان می توانند به متن سند راهبردی جهوری اسلامی ایران در فضای مجازی شامل (ارزش ها و چشم انداز) از طریق لینکدسترسی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.