اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 10, 2022
15:37 جمعه، 20ام خردادماه 1401
کد خبر: 136542

عرضه‌ اولیه‌ عمومی استارلینک احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ به تعویق خواهد افتاد

گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند ایلان ماسک در جلسه‌ای با کارکنان خود گفته است احتمالاً عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی استارلینک سه الی چهار سال دیگر انجام خواهد شد.
سرمایه‌گذارانی که قصد دارند سهام ماهواره اسپیس ایکس را خریداری کنند، باید مدت زمان بیشتری صبر کنند زیرا مدیرعامل شرکت برنامه‌های دیگری در سر دارد. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، ایلان ماسک اخیراً به کارمندان خود گفته است که به احتمال زیاد استارلینک را تا سه الی چهار سال دیگر دردسترس عموم قرار نخواهد داد.
 
به گزارش گیزمودو و براساس فایل‌های صوتی به‌دست آمده توسط CNBC، ماسک هفته‌ی گذشته طی جلسه‌ای با کارمندان خود گفت عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی استارلینک سه الی چهار سال دیگر انجام خواهد شد. وی اعلام کرد برای انجام چنین کاری استارلینک باید در موقعیتی خوب و قابل پیش‌بینی قرار بگیرد.
 
ایمیلی در سال ۲۰۱۹ به کارمندان اسپیس ایکس ارسال شده بود که براساس آن ماسک قصد داشت استارلینک را اوایل سال جاری عمومی کند؛ اما حال به نظر می‌رسد که وی کمی در انجام این کار محتاط است.
 
استارلینک هنوز به‌طور کامل عملیاتی نشده اما در حال رسیدن به این مرحله است. هم‌اکنون، اسپیس ایکس حدود ۲۳۰۰ ماهواره استارلینک فعال دارد که در مدار پایین زمین کار می‌کنند. اما ماسک همچنان امید دارد برای دسترسی به اینترنت جهانی مجموعاً ۴۲ هزار ماهواره را دراختیار داشته باشد.
 
ماهواره‌ها در بخش‌هایی از ایالات متحده‌ی آمریکا، کانادا، نیوزلند، برخی از بخش‌های استرالیا، بریتانیا و بعضی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و فرانسه در حال حرکت هستند. اسپیس ایکس امیدوار است تا پایان سال خدمات خود را به سایر نقاط جهان گسترش دهد. این شرکت همچنین به همکاری با شرکت‌های دیگر علاقه‌ نشان می‌دهد. در ماه آوریل، استارلینک اولین همکاری خود با شرکت هواپیمایی بزرگ هاوایی ایرلاینز به منظور ارائه وای‌فای رایگان در طول پرواز را علنی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.