تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 12, 2022
10:49 یکشنبه، 22ام خردادماه 1401
کد خبر: 136597

با قابلیت Virtual Try-On For Shoes آمازون، پیش از خرید کفش آن را امتحان کنید

آمازون قابلیت جدیدی به نام Virtual Try-On For Shoes برای نسخه‌ی iOS اپلیکیشن خود معرفی کرده است که با استفاده از واقعیت افزوده، خرید کفش را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.
 
در دنیای کنونی که اکثر کارها را ازطریق اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توان انجام داد، روز‌به‌روز به محبوبیت خرید آنلاین اضافه می‌شود. به‌همین‌دلیل، سایت‌های بزرگ فروشگاهی همیشه راهی برای بهترکردن تجربه‌ی خرید پیدا می‌کنند. این بار آمازون قابلیت جدیدی اضافه کرده است تا خرید کفش را آسان‌تر کند.
 
تک‌کرانچ در گزارش جدیدش می‌گوید آمازون برای جلب توجه خریداران قابلیت واقعیت افزوده‌ی جدیدی به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده است. امروز، آمازون ویژگی جالبی به نام Virtual Try-On for Shoes را معرفی کرد که به مشتریان اجازه می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمندشان کفش دلخواهشان را امتحان و آن را از زوایای مختلف بررسی کنند.
 
آمازون می‌گوید این ویژگی به برندها کمک می‌کند تا محصولاتشان را بهتر به‌نمایش بگذارند و در‌عین‌حال خریداران را نیز از خرید خود مطمئن می‌کند. با استفاده از Virtual Try-On for Shoes می‌توان کفش‌ها را قبل از خرید از زوایای مختلف بررسی کرد. روش استفاده از آن سرگرم‌کننده است و کاربران می‌توانند با اطمینان بیشتری از آمازون خرید کنند؛ البته این قابلیت فقط به کفش محدود نشده و می‌توان با آن عینک و تی‌شرت را نیز پیش از خرید امتحان و از زوایای مختلف مشاهده کرد.
ویژگی Virtual Try-On for Shoes ابتدا در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا در اپ iOS آمازون دردسترس قرار خواهد گرفت. برای استفاده از آن کافی است روی دکمه‌ی جدید «Virtual Try-On» موجود در زیر تصویر محصولات ضربه بزنید. آمازون می‌گوید در زمان انتشار ویژگی مذکور، هزاران استایل از برندهایی مانند بیو بالانس، آدیداس، ریباک، پوما، لاکست، اسیکس و Superga دردسترس خواهد بود.
 
برای استفاده از Virtual Try-On for Shoes لازم است ابتدا دوربین گوشی هوشمند را به‌سمت پاهای خود بگیرید و سپس کفش‌های واقعیت افزوده نمایان می‌شوند. با استفاده از گزینه‌های موجود، می‌توانید بدون خروج از صفحه رنگ‌های دیگری را نیز با همان استایل امتحان کنید. حتی خریداران می‌توانند با ضربه‌زدن روی «اشتراک‌گذاری»، از کفش‌های مجازی عکس بگیرند و تصویر آن را برای دیگران بفرستند یا ذخیره کنند.
 
باید به این نکته اشاره کنیم که آمازون اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ از واقعیت افزوده برای فروش محصولاتش استفاده کرد. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند ویژگی Virtual Try-On for Shoes قبلاً در مرحله‌ی آزمایشی بوده است؛ بنابراین، کاربران منتخب به آن دسترسی داشته‌اند. امیدواریم قابلیت جدید آمازون به‌زودی به دستگاه‌های اندروید نیز برسد.
 
نمی‌توان از این حقیقت چشم‌پوشی کرد که با وجود افزایش رقابت در این فضا، آمازون در پذیرش فناوری AR برای خرید آنلاین پوشاک بسیار کُند عمل کرده است. در گذشته، شرکت مذکور AR را بیشتر به‌عنوان ابزار یا اسباب‌بازی می‌دید و حتی آن را در بخش فروش مبلمان آزمایش کرد.
 
در همین حال، رقبای بزرگ دنیای فناوری ازجمله پینترست و گوگل و اسنپ‌چت از AR استفاده کردند تا به کاربران اجازه دهند آرایش و پوشاک و اکسسوری‌ها را امتحان کنند. حتی والمارت «Choose My Model» مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در مارس ۲۰۲۲ معرفی کرد.
 
قابلیت مذکور به خریداران اجازه می‌دهد لباس‌هایی با اندازه بین XS تا XXXL را روی مدل‌های مجازی با قد‌ها متفاوت امتحان کنند. درحالی‌که فناوری استفاده‌شده در ویژگی جدید والمارت پیچیده‌تر از Virtual Try-On است، از واقعیت افزوده استفاده نمی‌کند.
 
آمازون هنوز اطلاعاتی درباره‌ی این موضوع منتشر نکرده است که آیا Virtual Try-On توانسته فروش را افزایش دهد یا خیر. این شرکت صرفاً می‌گوید ویژگی مذکور در مرحله‌ی آزمایشی بوده و هدف اصلی آن آسان‌ترکردن خرید است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.