لبه تکنولوژی

June 12, 2022
11:30 یکشنبه، 22ام خردادماه 1401
کد خبر: 136602

پایش فعالیت‌های روزمره انسان با “هوش مصنوعی” توسط ۲ تیم دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ ما دو شرکت دانش‌بنیان نوپا هستیم که در زمینه هوش مصنوعی و کابل‌های فیبر نوری فعالیت می‌کنیم و محصول ما نیز در زمینه پایش فعالیت‌های روزمره افراد با هوش مصنوعی است.
"فرشاد سلامی" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت:‌ ما دو شرکت دانش‌بنیان نوپا هستیم که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در علوم و تحقیقات و کرج مستقر بوده و هر یک از شرکت‌ها در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند.
 
وی گفت: شرکت مستقر در کرج در زمینه هوش مصنوعی و دستگاه پردازش مرکزی فعالیت کرده و کارهای مربوط به طراحی را انجام می‌دهد و شرکت مستقر در واحد علوم و تحقیقات نیز در زمینه ساخت کابل‌های فیبر نوری و حسگرهای فیبر نوری فعالیت می‌کند.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: ما در زمینه حسگرهای فیبر نوری، با شرکت مدیریت منابع آب ایران قراردادی را امضا کردیم تا حمایت آنها را داشته باشیم ضمن آنکه مراحل اولیه ساخت محصول آنها را به پایان رسانده و قرار است که به صورت صنعتی‌سازی برای آنها کار را انجام دهیم.
 
سلامی گفت:‌ در واحد کرج، ساخت هوش مصنوعی پایه را تمام کرده و توانستیم برنامه‌ریزی خود را طوری پایه‌ریزی کنیم که سیستم با جمع‌آوری دیتابیسی که از فعالیت هر کابر در سازه دارد، بتواند فعالیت‌های روزمره شخصی که در آن سازه زندگی می‌کند را پایش کرده و در بازه زمانی 1 تا 1.5 ماه، اطلاعات کافی از رفتار هر فرد داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: به عنوان مثال شخصی که در این دستگاه با اتاقی با شماره 3 تعریف شده است ساعت 9 صبح از خواب بیدار می‌شود و فعالیت‌های مختلفی از جمله روشن شدن چای‌ساز، نور، تهویه یا سیستم موسیقی را دنبال خواهد کرد که در واقع "هوش مصنوعی" این فعالیت‌ها را انجام خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.