بازار سرمایه

June 12, 2022
13:32 یکشنبه، 22ام خردادماه 1401
کد خبر: 136613

ادوارد اسنودن: روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید

«ادوارد اسنودن»، افشاگر معروف و رئیس بنیاد آزادی مطبوعات (FPF) با حضور در کنفرانس جدیدی توضیح داد که ارزش اصلی رمزارزها را به جای سرمایه‌گذاری، در استفاده از آن‌ها می‌بیند. او همچنین درباره وضعیت فعلی امنیت اینترنت نیز توضیح داد.
photo_2022-06-12_11-22-01-1024x576.jpg
اسنودن که اخیرا در کنفرانس Consensus 2022 کوین‌دسک (CoinDesk) در آستین، تگزاس حضور پیدا کرده بود، می‌گوید:
 
«من در سال 2013، با استفاده از بیت کوین موفق شدم تا هزینه سرورها را با نام مستعار پرداخت کنم.»
 
او سال 2013 با افشاگری‌های جاسوسی گسترده‌ای که در مورد آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا کرده بود، به شهرت رسید. اسنودن در ادامه توضیحات خود گفت:
 
«به طور کلی، مردم را تشویق نمی‌کنم تا پول خود را روی ارزهای دیجیتال به عنوان یک فناوری سرمایه‌گذاری کنند و این همان چیزی است که من را از بسیاری از افراد جامعه دور می‌کند.»
 
اخیرا گروهی از کارشناسان حوزه فناوری با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران ایالات متحده، از فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال انتقاد کرده بودند. اسنودن در واکنش به این نامه، از رمزارزها دفاع کرد و توضیح داد که امضاکنندگان به طور عمدی باعث درک نادرست از صنعت کریپتو شده‌اند و از همان استدلال‌های قدیمی که چندین بار مطرح شده، استفاده کرده‌اند.
 
او از اکثر امضاکنندگان این نامه انتقادی، به عنوان «ترول‌های عمومی فعال» یاد کرد.
 
نظر ادوارد اسنودن درباره امنیت اینترنت
اسنودن در ادامه، درباره وضعیت فعلی حریم خصوصی در اینترنت صحبت کرد و توضیح داد که پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه رمزگذاری محتوای ارتباطات حاصل شده اما همچنان نسبت به فراداده (Metadata) ابراز نگرانی کرد. او درباره Metadata گفت:
 
«آن را مانند یک ون با شیشه‌های دودی تصور کنید که در یک بزرگراه حرکت می‌کند. نمی‌توانید ببینید مسافران چه کسانی هستند، اما همچنان می‌توانید مسیر حرکت، مقصد و مدت زمان آن را ببینید. باید مطمئن شویم که هیچ کس به آن سطح دسترسی ندارد.»
 
متادیتا، به داده‌هایی گفته می‌شود که جزئیاتی از یک داده را در برگرفته است.
 
ادوارد اسنودن که پس از افشای اطلاعات آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به جاسوسی متهم شده بود، پس از پناهندگی به روسیه، اکنون در این کشور اقامت دائم دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.