سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 12, 2022
15:41 یکشنبه، 22ام خردادماه 1401
کد خبر: 136629

مک بوک پرو 12 اینچ اپل احتمالاً با پردازنده M2 Pro و M2 Max عرضه می‌شود

افشاگری می‌گوید اپل در حال کار روی مک بوک پرو 12 اینچ است که در کانفیگ‌های مختلف از پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max استفاده می‌کند. این لپ تاپ امسال عرضه نمی‌شود.
 
مارک گارمن،‌ افشاگر بلومبرگ، پنج‌شنبه‌ در گزارشی اعلام کرد اپل به‌دنبال تولید لپ تاپ ۱۲ اینچ کاملاً جدیدی است و قصد دارد آن را در پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه کند. او گفت فعلاً مشخص نیست این لپ تاپ جدید مک بوکی پایین‌رده است یا به‌عنوان عضوی از خانواده‌ی مک بوک پرو روانه‌ی بازار می‌شود.
 
پس از انتشار گزارش مارک گارمن، افشاگری در توییتر مدعی شده مک بوک ۱۲ اینچ اپل از نوع مک بوک پرو است و احتمالاً با پردازنده‌ی M2 Pro و M2 Max روانه‌ی بازار می‌شود. مارک گارمن پیش‌تر گفته پردازنده‌ی M2 Max مجهز به واحد ۱۲ هسته‌ای CPU و واحد ۳۸ هسته‌ای GPU خواهد بود. این در حالی است که پردازنده‌ی M1 Max از واحد ۱۰ هسته‌ای CPU و واحد ۳۲ هسته‌ای GPU بهره می‌گیرد.
 
براساس آنچه مک‌رومرز می‌نویسد، اپل سابقه‌ی عرضه‌ی مک بوک ۱۲ اینچ را دارد. در سال ۲۰۱۵ شاهد رونمایی مک بوک ۱۲ اینچ با وزن کمتر از یک کیلوگرم بودیم، اما در سال ۲۰۱۹ عرضه‌ی این لپ تاپ متوقف شد. اپل همچنین در اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی مک بوکی ۱۲ اینچ با پردازنده‌ی PowerBook G4 روانه‌ی بازار کرد. در آن زمان هنوز مدل اول مک بوک پرو معرفی نشده بود.
 
پردازنده‌های سری اپل سیلیکون عملکرد به ازای وات بسیار خوبی دارند و باعث شده‌اند شرکت کوپرتینویی بتواند لپ‌تاپ‌هایی بسیار باریک و سبک‌وزن با قدرت پردازشی بالا بسازد. این پردازنده‌های جدید در عین ارائه‌ی قدرت زیاد، برخلاف پردازنده‌های اینتل با مشکل داغی بیش از حد مواجه نمی‌شوند. اپل تا پیش از معرفی تراشه‌های اختصاصی سری اپل سیلیکون به مدت بیش از یک دهه از پردازنده‌های اینتل در مک استفاده کرد.
 
شایعه‌های جدیدی می‌گویند اپل افزون‌بر مک بوک ۱۲ اینچ روی مدل جدید مک بوک ایر با نمایشگر ۱۵ اینچ نیز کار می‌کند. همچنین گفته می‌شود اپل نسل جدید آیپد پرو ۱۱ اینچ و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ را با پردازنده‌ی جدید سری M معرفی می‌کند. پاییز امسال احتمالاً شاهد عرضه‌ی آیپد پرو ۱۴٫۱ اینچ با پردازنده‌ی M2 خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.