فناوری اطلاعات

June 13, 2022
10:14 دوشنبه، 23ام خردادماه 1401
کد خبر: 136639

گوگل با پرداخت ۱۱۸ میلیون دلار شکایت کارمندان زن را تسویه می کند

گوگل تصمیم دارد ۱۱۸ میلیون دلار برای تسویه یک شکایت تبعیض جنسیتی بپردازد که شامل ۱۵ هزار و ۵۰۰ زن است.
4018910.jpg
به گزارش ورج،طبق بیانیه خبری مربوط به تسویه این شکایت باید یک اقتصاددان کار مستقل فرایند استخدام و مطالعات برابری دستمزد گوگل را ارزیابی کند.
 
این شکایت در سال ۲۰۱۷ میلادی و پس از آن ثبت شد که ۳ زن شرکت را متهم کردند که به کارمندان مونث دستمزد کمتری می دهد. چنین اقدامی خلاف قانون پرداخت دستمزد برابر کالیفرنیا است. طبق شکایت شکاف دستمزد میان کارمندان زن و مرد حدود ۱۷ هزار دلار بوده است. همچنین در شکایت ادعا شده گوگل اجازه نمی دهد زنان در شغل خود رشد کنند و آنها را در رده های پایین شغلی نگه می دارد در نتیجه این امر دستمزد و پاداش کمتری در مقایسه با همکاران مذکر خود دریافت می کنند.
 
شیوه برخورد گوگل با کارمندان از یک سال قبل تحت بررسی بوده است. سال گذشته گوگل توافق کرد تا ۲.۵ میلیون دلار برای تسویه شکایتی بپردازد. در شکایت مذکور ادعا شده بود شرکت به مهندسان زن کمتر حقوق می دهد و متقاضیان شغلی با نژاد آسیایی را نادیده می گیرد.
 
اداره اشتغال عادلانه و مسکن ایالت کالیفرنیا نیز به دلیل شکایاتی درباره آزار و تبعیض علیه کارمندان سیاهپوست زن مشغول انجام تحقیقاتی درباره گوگل است.
 
هالی پیس یکی از شاکیان این پرونده می گوید: به عنوان زنی که در تمام دوران کاری ام در صنعت فناوری فعالیت کرده، امیدوارم اقداماتی که گوگل توافق کرده به عنوان بخشی از فرایند تسویه انجام دهد، برای زنان برابری ایجاد کند.
 
البته شرایط این تسویه باید توسط قاضی در یک جلسه استماع بررسی و تایید شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.