سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 13, 2022
10:59 دوشنبه، 23ام خردادماه 1401
کد خبر: 136644

انویدیا احتمالاً عرضه GTX 1630 و خانواده RTX 4000 را به تأخیر انداخته است

منبعی غیررسمی ادعا می‌کند انویدیا تاریخ رونمایی و عرضه‌ی GTX 1630 را تا مدتی نامعلوم به تأخیر انداخته است. این منبع همچنین از تأخیر یک‌ماهه در عرضه‌ی کارت‌های گرافیک RTX 4000 خبر می‌دهد.
انویدیا قصد داشت در روزهای آینده به‌صورت رسمی از کارت گرافیک GTX 1630 پرده‌برداری کند، اما ظاهراً این شرکت اخیراً تغییراتی در برنامه‌هایش اعمال کرده است. به ادعای منابع ویدیوکاردز، انویدیا نامه‌ای برای شرکای تجاری‌اش ارسال کرده و گفته تاریخ عرضه‌ی GTX 1630 بعداً اعلام خواهد شد. گفته می‌شود انویدیا در تأمین یک‌سری قطعات با مشکل مواجه شده است.
 
شایعه‌ها می‌گویند انویدیا حدوداً دو هفته پیش کیت GTX 1630 را دردسترس شرکای تجاری‌اش قرار داده و اولین کارت‌های گرافیک مبتنی‌بر این کیت تولید شده‌اند و مراحل آزمایشی را می‌گذرانند. همچنین طراحی نهایی محصول مشخص و تأیید شده است. شرکای انویدیا اکنون منتظر اعلام تاریخ عرضه‌ی محصول هستند.
 
افزون‌بر تأخیر در عرضه‌ی GTX 1630، ویدیوکاردز می‌نویسد تاریخ عرضه‌ی کارت‌های گرافیک مورد انتظار سری RTX 4000 به مدت یک‌ ماه به تأخیر افتاده است. به‌طور مشخص‌تر گفته می‌شود انویدیا قصد دارد کارت گرافیک RTX 4090 را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، کارت گرافیک RTX 4080 را در ماه اکتبر (مهر و آبان) و کارت گرافیک RTX 4070 را در ماه نوامبر (آبان و آذر) دردسترس مشتریان قرار دهد. البته تأخیر در تاریخ عرضه ممکن است تأثیری روی رونمایی قریب‌الوقوع این کارت‌های گرافیک نگذارد.
 
در نظر داشته باشید وضعیت بازار GPU به سرعت در حال تغییر است و حتی اطلاعات اعلام‌شده در این مقاله ممکن است در هفته‌های آینده بی‌اعتبار باشد. بنابراین تا زمانی که انویدیا به‌صورت رسمی اعلام نکند، به تمامی اخبار مرتبط به RTX 4000 به‌عنوان شایعه نگاه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.