اپلیکیشن

تلفن همراه

June 13, 2022
15:32 دوشنبه، 23ام خردادماه 1401
کد خبر: 136670

ظرفیت گروه‌های واتساپ به ۵۱۲ نفر افزایش یافت

واتساپ در ادامه‌ی روند انتشار قابلیت‌های جدید، این بار به سراغ گروه‌های پیام‌رسان خود رفته و محدودیت ظرفیت تعداد کاربران در هر گروه را افزایش داده است. در نتیجه اکنون کاربران می‌توانند تا حداکثر ۵۱۲ نفر را عضو یک گروه واتساپی کنند. این قابلیت جدید در حالی برای عموم کاربران واتساپ منتشر شده که تا پیش از این، تنها امکان اضافه کردن ۲۵۶ نفر به گروه‌های واتساپ فراهم بود.
 
این ویژگی هم‌اکنون در نسخه‌ی ۲.۲۲.۱۱.۷۵ واتساپ iOS و نسخه‌ی ۲.۲۲.۱۲.۷۷ واتساپ اندروید در دسترس است. کاربران در حال حاضر می‌توانند تعداد اعضای گروه‌های واتساپی را تا ۵۱۲ نفر افزایش دهند. این قابلیت چند هفته‌ی پیش در بتای واتساپ نیز ارائه شده بود اما حالا کاربران نسخه‌ی پایدار واتساپ نیز به آن دسترسی خواهند داشت. اگرچه این به‌روزسانی، یک قابلیت بسیار کاربردی برای واتساپ تلقی می‌شود، اما در سایر پیام‌رسان‌ها نظیر تلگرام این عدد به ۲ هزار کاربر رسیده و کاربران بیشتری می‌توانند در گروه‌ها با یک دیگر تعامل داشته باشند. واتساپ همچنین اخیراً حداکثر سایز فایل‌های قابل اشتراک بین کاربران را از ۱۰۰ مگابایت به ۲ گیگابایت افزایش داده بود.
این شرکت برای اضافه کردن یک قابلیت بسیار معمولی اما کاربردی زمان زیادی را صرف می‌کند و معمولا قابلیت‌های جدیدی که به پلتفرم اضافه می‌شوند، الگوبرداری شده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر است. این موضوعات با توجه به نامحدود بودن منابع مالی این پیام‌رسان متعلق به متا کمی عجیب به نظر می‌رسد. جدا از این موضوع، این پلتفرم محبوب در طی ماه‌های اخیر روی قابلیت‌های کاربردی زیادی کار می‌کند و قصد دارد که آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.
 
آخرین خبرها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پیام‌رسان متعلق به متا روی قابلیت جدیدی به نام نشانگر پاسخ به استاتوس کار می‌کند که در واقع این قابلیت ریپلای‌های استاتوس کاربران را با نشان دادن علامتی از پیام‌های عادی جدا می‌کند. این قابلیت جدید واتساپ یک نشان منحصربه‌فرد را به پاسخ‌های استاتوس کاربران اضافه می‌کند تا کاربران بدون ورود به صفحه‌ی چت بتوانند پیام‌های عادی را از پاسخ‌های استاتوس تشخیص دهند. در واقع این به‌روزرسانی جزئی به شما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر بتوانید به پاسخ‌های استاتوس سایر کاربران واکنش نشان دهید.
 
به‌تازگی در گزارشی به این موضوع پرداخته شد که واتساپ روی ابزار جدید طراحی و نقاشی خود کار می‌کند. این پیام‌رسان در حال حاضر ابزارهای طراحی خوبی را برای ویرایش عکس در خود گنجانده که به‌روزرسانی جدید این مقوله را گسترش خواهد داد. این ابزار جدید طراحی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا روی عکس‌ها به صورتی دستی بنویسند یا یادداشت‌های شخصی خود را در حاشیه‌ی عکس‌ها قرار دهند. در گذشته کاربران واتساپ تنها به یک مداد برای ویرایش عکس‌های خود دسترسی داشتند، اما تصاویر منتشر شده‌ی WABetaInfo خبر از سه ابزار طراحی می‌دهد که با یک ابزار تارکننده‌ی عکس‌ به کاربران واتساپ ارائه خواهد شد.
 
ویژگی Communities، یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که قرار است به‌زودی در اختیار عموم قرار گیرد. این قابلیت به صورت تب اختصاصی در قسمت سمت چپ صفحه‌ی چت به جای آیکون دوربین قرار خواهد گرفت. تب Communities به کاربران واتساپ این اجازه را می‌دهد تا گروه‌های جدیدی بسازند و بسیار آسان‌تر از قبل به این گروه‌ها دسترسی داشته باشند. باید خاطر نشان کنیم که هنوز فرق بین این گروه‌های این تب و گروه‌های عادی واتساپ مشخص نشده، اما گفته می‌شود که تب Communities با ویژگی‌های جدیدی که در اختیار مدیران گروه قرار می‌دهد، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا مدیران بتوانند کنترل بهتری روی گروه خود داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.