تلفن همراه

گوشی

June 13, 2022
18:21 دوشنبه، 23ام خردادماه 1401
کد خبر: 136688

مشخصات احتمالی Xperia 5 IV سونی منتشر شد

Xperia 5 IV احتمالاً از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد، ظرفیت رم خوبی نسبت به مدل قبلی خود دارد و ظاهراً از شارژ بی سیم Qi نیز پشتیبانی می‌کند.
زمانی شک‌وتردیدهایی مبنی بر حذف Xperia 5 IV سونی از سری Xperia این شرکت ژاپنی وجود داشت؛ اما ظاهراً اینگونه نیست و اکنون براساس گزارش جدیدی از notebookcheck، اطلاعات جدیدی دردسترس قرار گرفته است. اخیراً شاهد حضور Xperia 5 IV در حساب کاربری رسمی سونی در اینستاگرام بودیم و چند شایعه درباره‌ی این گوشی پرچم‌دار جمع‌و‌جور منتشر شد. یکی از این شایعات نشان داد که گوشی مذکور با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus عرضه خواهد شد. با‌این‌حال، با توجه به اینکه Xperia 1 IV که ماه گذشته معرفی شد و دارای تراشه غیر پلاس، یعنی Snapdragon 8 Gen 1 است، به‌نظر می‌رسد مدل آینده نیز به همین تراشه مجهز شود.
 
اطلاعات دیگری دردسترس قرار گرفته؛ اما نمی‌توان صحت آن را رسماً تأیید کرد. گفته می‌شود که Xperia 5 IV سونی از نظر رم با نسخه‌ی بزرگ‌تر خود برابری می‌کند. بدین‌ترتیب علاوه‌بر یک مدل مجهز به رم ۸ گیگابایتی ظاهراً نسخه‌ای دیگر مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی نیز دردسترس خواهد بود. درباره‌ی حافظه ذخیره‌سازی، Xperia 5 IV امکان انتخاب ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت را به خریداران می‌دهد.
 
گوشی هوشمند ۶٫۱ اینچی «کامپکت» ظاهراً با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi عرضه می‌شود و حتی شاید بسته به زمان‌بندی عرضه، توسط سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا شود.
 
Xperia 5 IV احتمالاً در پنل پشت همچنان از سه دوربین ۱۲ مگاپیکسل و در پنل جلو نیز از دوربین ۱۲ مگاپیکسل میزبانی خواهد کرد. اطلاعات دقیق‌تری برای دوربین‌های این گوشی شامل اندازه حسگر ۱٫۱.۷، ۱٫۲.۵ و و ۱٫۳.۵ اینچی برای سه حسگر پشت و دوربین سلفی با اندازه حسگر ۱٫۲.۹ ارائه شده است. منبعی دیگر پیش‌بینی کرده که Xperia 5 IV از نظر طراحی کلی باید مانند Xperia 5 III باشد. در مورد تاریخ رونمایی، براساس افشای اطلاعات اخیر، سونی شاید به‌زودی اطلاعیه‌ای را منتشر کند. باوجوداین، طرفداران احتمالاً باید ماه‌ها منتظر بمانند تا گوشی برای خرید دردسترس باشد که شاید این انتظار تا دسامبر ۲۰۲۲ طول بکشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.