بازار سرمایه

June 14, 2022
10:33 سه شنبه، 24ام خردادماه 1401
کد خبر: 136704

خروج 2.7 میلیارد دلار سرمایه قبل از فروپاشی؛ اتهامی که مدیرعامل «ترا لونا» رد می‌کند

«دو کوان»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار «ترا لونا» و TerraUSD ادعاهای موجود در این باره که او در سه سال اخیر ماهانه حدود 80 میلیون دلار سرمایه از این پروژه بیرون آورده را رد کرده است. ترا لونا همان رمزارزی است که اخیرا با سقوطی مرگبار روبرو شد و تقریبا تمام ارزش خود را از دست داد.
دو روز پیش گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که مدعی نقش کوان در تخلیه نقدینگی از پروژه Luna Classic و TerraUSD Classic بود. عده‌ای می‌گویند او پیش از سقوط ترا سرمایه خود را از پروژه خارج کرده تا آن را به استیبل‌کوین تتر منتقل کند. حالا او در توییتی در این باره نوشته: «این مسئله باید واضح باشد، اما ادعا مبنی بر این که من 2.7 میلیارد دلار سرمایه را خارج کرده‌ام، به‌طور قطع غلط است.»
 
شایعات درباره کوان زمانی شدت گرفت که یک کاربر توییتر به نام FatManTerra در رشته توییتی اعلام کرد که مدیرعامل ترا و چند چهره برجسته دیگر در این شبکه، سرمایه‌های خود را از پروژه بیرون کشیده و سعی کرده بودند تا نقدینگی را به‌طور مصنوعی حفظ کنند. با این حال، کوان از کاربران خواسته تا از دامن زدن به این شایعات خودداری کنند.
 
مدیرعامل ترا لونا: به شایعات دامن نزنید
دو کوان می‌گوید شایعات مربوط به تخلیه ماهانه 80 میلیون دلار سرمایه در تناقض با ادعاهایی است که می‌گویند او هنوز اکثر دارایی‌هایش را نگه داشته است. به‌علاوه، کوان اظهار می‌کند که درآمدش در دو سال اخیر صرفا از مسیر دستمزدی بوده که از TerraForm Labs به دست آورده است. او افزود دامن زدن به شایعات صرفا به درد سرمایه‌گذاران لونا اضافه می‌کند:
 
«تا به حال حرف نزده بودم چون نمی‌خواهم نقش قربانی را بازی کنم، اما من هم اکثر دارایی خود را در این سقوط از دست دادم. البته تاکنون چند بار گفته‌ام که برای پول اهمیت زیادی قائل نیستم.»
 
قیمت ترا لونا که در بالاترین نقطه خود به 113.85 دلار رسیده بود، بعد از یک افت تقریبا 100 درصدی حالا در حوالی 0.00006 دلار معامله می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.