فناوری اطلاعات

June 14, 2022
10:39 سه شنبه، 24ام خردادماه 1401
کد خبر: 136706

همکاری دانش بنیانهای ایرانی با ونزوئلا در ۳ حوزه فناوری

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون قرار شده که در حوزه فناوری های حوزه کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی با ونزوئلا همکاری مشترک داشته باشیم.
مهدی قلعه نوی در گفتگو با مهر در خصوص بازدید هیئت ونزوئلایی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان از خانه فناوری و نوآوری ایران مستقر در نمایشگاه بین المللی تهران عنوان کرد: وزیر علوم و فناوری و وزیر کشاورزی ونزوئلا از محصولات شرکتهای دانش بنیان در این نمایشگاه بازدید کردند و شرکتهای ایرانی به ارائه توضیحاتی درباره محصولات خود پرداختند.
 
رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در این نمایشگاه دو شرکت در حوزه کشاورزی و دو شرکت در حوزه بیوتکنولوژی محصولات خود را به این هیأت معرفی کردند، بیان کرد: اکنون در حال مذاکره هستیم که به همکاری مشترک با ونزوئلا برسیم.
 
قلعه نوی با تاکید بر اینکه علاوه بر فاکتور هشت، محصولات ۴ شرکت دانش بنیان برای این هیأت جذاب بود، گفت: قرار شد در حوزه فناوری‌های مربوط به کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی همکاری مشترک داشته باشیم و برخی حوزه‌ها می‌تواند به مرحله صادرات هم برسند.
 
رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: بنابراین امیدواریم گشایش همکاری با ونزوئلایی‌ها انجام گیرد. هنوز مقدمات همکاری و صحبت‌ها در زمینه همکاری ادامه دارد.
 
رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این کشور همانند ایران تحریم است بنابراین آنها علاقمند به همکاری هستند، ادامه داد: ونزوئلایی‌ها خواستار همکاری در زمینه تولید مشترک با کشور ما هستند.
 
وی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا با پیگیری‌های لازم مقدمات را برای صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار ونزوئلا فراهم کند.
 
گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری و ویلمار کاسترو سوتلدو وزیر کشاورزی ونزوئلا از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه خانه فناوری و نوآوری ایران مستقر در نمایشگاه بین المللی و نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان در حوزه دام، طیور آبزیان با همراهی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید کردند.
 
در این بازدید محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دارو، سلامت، گیم، انیمیشن، اسباب بازی و غیره به هیأت ونزوئلایی معرفی شد تا شرایط برای صادرات این محصولات به آمریکای لاتین فراهم شود.
 
این بازدیدها با هدف توسعه بازار تولیدات ایران‌ساخت در جهان، معرفی توانمندی‌های فناورانه کشورمان به ونزوئلا، افزایش تعاملات و تبادلات فناورانه میان شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ایرانی و شرکت‌های متناظر ونزوئلایی و آشنایی وزرای کشاورزی و علوم و فناوری ونزوئلا با توانمندی‌ها و پیشرفت‌های فناورانه ایران، انجام شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.