تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 14, 2022
10:54 سه شنبه، 24ام خردادماه 1401
کد خبر: 136709

احتمال عرضه عینک واقعیت افزوده و نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل در 2024

این روزها به هر گوشه‌ای که سر بزنید می‌بینید خبر یا شایعه‌ای در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل در جریان است، محصولی مورد انتظاری که قرار است فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را در یک دستگاه واحد کنار هم بیاورد. با این حال طبق شنیده‌ها، ظاهرا این کمپانی در کنار این محصول مشغول کار روی یک عینک AR جدید نیز هست.
این ادعا توسط منبع دنیای فناوری به نام «جف پو» از موسسه تحقیقاتی هیاتونگ مطرح شده و وی عنوان کرده که عینک مذکور اواخر 2024 معرفی خواهد شد. پو در ادامه نیز بیان کرده که Luxshare به عنوان تامین‌کننده اصلی اپل برای تولید محصولاتی که بین سال‌های 2022 تا اواخر 2024 از راه می‌رسند، باقی خواهد ماند.
 
به عقیده پو، عینک AR ذکر شده نیز مثل سری 8 اپل واچ، آیفون 14 و هدست AR/VR مورد انتظار نیز در همین دوره زمانی معرفی خواهد شد.
 
عینک AR  و هدست واقعیت ترکیبی اپل
متاسفانه در حال حاضر اطلاعات زیادی از عینک کوپرتینویی‌ها در دست نیست با این حال می‌دانیم که عینک مذکور برخلاف هدست AR/VR اپل، به علت محدودیت‌های طراحی وابستگی زیادی به آیفون دارد.
 
تحلیلگر محصولات اپل، مینگ چی کو سال 2019 در رابطه با همین محصول گفته بود که این عینک شبیه یک نمایشگر اضافی برای آیفون عمل خواهد کرد، چیزی مشابه اولین نسل از اپل واچ‌هایی که توسط این کمپانی عرضه شدند.
از سوی دیگر انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی این شرکت طراحی کامل‌تری داشته باشد تا بتواند مستقل از سایر دستگاه‌های اپل، از سخت‌افزار قدرتمند خود جهت پردازش محتوای AR و VR در وضوح تصویر بالا استفاده کند.
 
اما نکته جالبی در این خصوص وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست، اکنون تمامی شایعات و اخبار موجود حول نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل هستند، با این حال پو در گفته‌های خود ادعا کرده که اپل از همین حالا در حال برنامه‌ریزی برای معرفی نسل دوم این محصول طی سال 2024 در کنار عینک AR جدید است.
 
در پایان و در کمال تعجب گفتنی است که جف پو همچنان عقیده دارد اولین هدست اپل اوایل سال 2023 معرفی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.