تلفن همراه

گوشی

June 14, 2022
13:37 سه شنبه، 24ام خردادماه 1401
کد خبر: 136732

تصویر منتشر شده از باتری گلکسی زد فلیپ ۴ ظرفیت آن را مشخص کرد

اگرچه هنوز دو ماه تا رونمایی از گوشی گلکسی زد فلیپ ۴ زمان باقی مانده اما خوشبختانه توانستیم به لطف تصویر منتشر شده از باتری این گوشی، از ظرفیت دقیق آن مطلع شویم.
گلکسی زد فلیپ ۴ قرار است در ماه آگوست امسال (دو ماه دیگر) به همراه گوشی گلکسی زد فولد ۴ رسما رونمایی و راهی بازار شوند. ماه‌هاست که در رابطه با این دو گوشی خبرهای زیادی منتشر می‌شود که برخی از آن‌ها از سوی افشاگرانی معروف و سایر خبرها هم از سوی خبرگزاری‌های نه چندان معتبری هستند که به صورت قطعی نمی‌توان به گفته‌هایشان اعتماد کرد.
 
اما خبری که امروز به دستمان رسیده تا حدودی قطعی به نظر می‌رسد چرا که تصویر منتشر شده از باتری گلکسی زد فلیپ ۴ را نشان می‌دهد. به لطف این تصویر، توانستیم مطمئن شویم سامسونگ قرار است باتری با چه ظرفیتی را در این گوشی قرار دهد.
 
طبق اطلاعات منتشر شده و همچنین تصاویری که در اختیار داریم، ظاهرا باتری بکار رفته در گلکسی زد فلیپ ۴ به صورت دو سلولی خواهد بود. به این صورت که یکی از آن‌ها در بالا و دیگری در پایین تعبیه می‌شود. یکی از آن‌ها ۲۵۵۵ میلی‌آمپر ساعت و دیگری هم ۱۰۴۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت خواهند داشت تا بدین ترتیب ظرفیت دقیق باتری بکار رفته در این محصول مورد انتظار در مجموع به رقم نسبتا خوب ۳۵۹۵ میلی‌آمپر ساعت برسد. این میزان ظرفیت در جدول مشخصات فنی گوشی، ۳۷۰۰ درج می‌شود تا بدین ترتیب شایعات اخیری که در این رابطه می‌شنیدیم تا حدودی درست باشند.
 
در مقایسه با گلکسی زد فلیپ ۳ که یک باتری ۳۳۳۰ میلی‌آمپر ساعتی را به عنوان منبع تغذیه در اختیار دارد، ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت واقعا ارتقای بزرگ و محسوسی به حساب می‌آید که می‌تواند تجربه‌ی کاربری را دگرگون کند. معمولا کاربران از گوشی‌های تاشو به خاطر نوپا بودنشان انتظار زیادی ندارند اما زد فلیپ ۳ واقعا از لحاظ باتری ناامیدکننده ظاهر شد. حال انتظار داریم این باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بتواند عملکرد نسبتا قابل قبول‌تری داشته باشد.
 
باتری گلکسی زد فلیپ 4
افزایش ظرفیت باتری هم همه چیز نیست. اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت کره‌ای قصد دارد برای شارژ این باتری، یک شارژر ۲۵ واتی را در نظر بگیرد در حالی که نسل قبل با شارژر ۱۵ واتی راهی بازار شد. طبیعتا باتری بزرگ‌تر، شارژر سریع‌تری را هم نیاز خواهد داشت. در نتیجه این حرکت از سوی سامسونگ تا حدودی منطقی و قابل درک بود. با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت و شارژری ۲۵ واتی، گلکسی زد فلیپ ۴ با سرعت بسیار بالایی شارژ و دوباره آماده به کار می‌شود. در نتیجه حتی اگر این باتری عملکرد خوبی هم نداشته باشد، باز هم به لطف شارژر، کاربران خیلی به مشکل بر نخواهند خورد.
 
از گلکس زد فلیپ ۴ چه می‌دانیم؟
همانطور که گفته شد، گلکسی زد فلیپ ۴ قرار است آگوست امسال رونمایی شود. بنابراین چیزی به رونمایی رسمی آن نمانده. در نتیجه انتظار می‌رود یک سری اطلاعات در رابطه با آن منتشر شده باشد که اینطور هم هست.
 
از جمله اطلاعاتی که از گلکسی زد فلیپ ۴ در اختیار داریم می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچی AMOLED آن اشاره کرد که قابلیت تاشدن دارد و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هم به صورت حفره‌ای درون آن تعبیه شده است. وضوح تصویر این نمایشگر به +FHD می‌رسد و رفرش‌ریت آن هم ۱۲۰ هرتز است. گفته می‌شود این نمایشگر در صورت خم شدن، چین‌خوردگی بسیار کمتری را نشان می‌دهد.
 
روی پنل پشتی و در کنار نمایشگر ثانویه‌ی احتمالا ۲٫۱ اینچی، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض را شاهد خواهیم بود که در مقایسه با نسل قبل، پیشرفت خاصی ندارند. علاوه بر این‌ها این گوشی از اندروید ۱۲ و رابط One UI 4.1.1 به عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری پیش‌فرض بهره می‌برد و تا چهار سال هم از لحاظ نرم‌افزاری پشتیبانی می‌شود.
 
اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به احتمال زیاد به عنوان قلب تپنده در این محصول ایفای نقش خواهد کرد که در کنار آن ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۸/۵۱۲ گیگابایت نیز قرار خواهد داشت. استاندارد ضد آب IPX8، پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم، وای‌فای ۶، بلندگوهای استریو، پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس و USB-C هم از جمله سایر قابلیت‌های مورد انتظار زد فلیپ ۴ هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.