امنیت

فناوری اطلاعات

June 14, 2022
16:37 سه شنبه، 24ام خردادماه 1401
کد خبر: 136737

افزایش هرزنامه‌های سفری در آستانه تعطیلات تابستانی

ایمیل‌های فیشینگ در آستانه تعطیلات تابستانی، طیف وسیعی از هدایای بلیت هواپیما، کارت‌های هدیه تا پیشنهادات مقرون‌به‌صرفه برای اجاره تعطیلات را شامل می‌شود و می‌تواند نتایجی از جمله سرقت اطلاعات شخصی یا خدمات ضعیف به مشتریان را به دنبال داشته باشد.
2-2198-th3.jpg
با توجه به لغو محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با کرونا توسط اکثر کشورها، مسافران، بلیت هواپیما، اقامتگاه‌ها و تورها را با اشتیاق رزرو می‌کنند. در این شرایط، فیشرها، کلاهبرداران و فروشندگان بدافزار، آماده استفاده از فصل تعطیلات تابستانی هستند. آنطور که در هلپ‌نت‌سکیوریتی اشاره شده، به گفته تحلیلگران امنیتی، سیل هرزنامه‌های مسافرتی چند ماهی است که آغاز شده و انتظار می‌رود در آستانه تابستان به اوج خود برسد، هرزنامه‌هایی با مضمون سفر که باید مراقب آن باشید.
 
آلینا بیزگا، تحلیل‌گر امنیتی موسسه Bitdefender، گفت که اگرچه آنها تا کنون هیچگونه کلاهبرداری، فیشینگ یا تلاش برای جعل هویت پلتفرم‌های محبوب رزرو را که در سال‌های گذشته گذشته موجود بوده، ندیده‌اند، اما فصل تعطیلات تابستانی تازه شروع شده است. ایمیل‌های فیشینگ کنونی طیف وسیعی از هدایای بلیت هواپیما، کارت‌های هدیه و پیشنهادات ساعت پرواز پاداش گرفته تا تأییدیه‌های رزرو و پیشنهادات مقرون‌به‌صرفه برای اجاره تعطیلات و معاملات فراگیر را شامل می‌شوند.
 
فریب‌های فیشینگ با مضمون سفر شامل کلمات کلیدی مربوط به تعطیلات تابستانی و مرجع یا جعل هویت شرکت‌های هواپیمایی معروف و سازمان‌هایی در صنعت مهمان‌داری و گردشگری و تورها و هتل‌هاست. از مخاطبان هدف خواسته می‌شود نظرسنجی‌ها را تکمیل کنند و اطلاعات شخصی خود را در سایت‌های فیشینگ وارد کرده یا فاکتورها و پیام‌هایی را که در واقع بدافزار هستند دانلود کنند.
 
حتی اگر این کلاهبرداران اطلاعاتی را به سرقت نبرند، قربانیان ممکن است با معاملات بدی روبه‌رو شوند. مصرف‌کنندگانی که معاملات سفر را از طریق ایمیل‌های هرزنامه خریداری می‌کنند، معمولا به اندازه ارزش پولشان، خدمت دریافت نمی‌کنند. در جست‌وجوی چنین پیشنهادهای مسافرتی، نظرات و شکایات بدی از سوی اکثر مصرف‌کنندگان مشاهده می‌شود، که شامل برخی نظرات منفی و توضیحات گمراه‌کننده، خدمات ضعیف به مشتریان، هزینه‌های پنهان و ناتوانی در تماس با ارائه‌دهندگان خدمات اشاره دارد.
 
توصیه‌ای که هر شخص آنلاین باید از آن پیروی کند این است که اگر معامله‌ای بیش از اندازه خوب به نظر می‌رسد که یک جای کارش می‌لنگد، احتمالاً همینطور است. دیگر اینکه مشروعیت معامله را قبل از پرداخت بررسی کنید و پرداخت‌هایتان را از طریق ارز دیجیتال انجام ندهید. همچنین، اطلاعات کارت پرداخت یا داده‌های حساس خود را از طریق تلفن در اختیار کسی قرار ندهید، روی پیوندها کلیک نکنید یا فایل‌های پیوست را در ایمیل‌های ناخواسته دانلود نکنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.