سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 15, 2022
10:27 چهارشنبه، 25ام خردادماه 1401
کد خبر: 136745

انتشار نسخه وب رایگان فوتوشاپ

شرکت ادوب قصد دارد نسخه وب جدید رایگان ابزار ویرایش عکس محبوب فوتوشاپ را منتشر کند.
62292132.jpg
شرکت ادوب در حال حاضر سرگرم تست نسخه فریمیوم فوتوشاپ با کاربران در کاناداست اما احتمالا در نهایت این نسخه را برای شمار گسترده‌ای از مخاطبان قابل دسترس خواهد کرد. اکنون هر کاربری که در کانادا یک حساب ادوب ایجاد کند، می‌تواند به نسخه تحت وب رایگان فوتوشاپ دسترسی پیدا کند.
 
فوتوشاپ همواره استاندارد صنعتی برای ویرایش عکس بوده است اما هزینه مجوز ماهانه، احتمالا مانع اصلی برای استفاده از این نرم افزار بوده است. در این بین، نرم افزارهای ویرایش عکس رایگان یا فریمیوم مانند پیکسلر، کانوا و فوتوپی کاربران عادی را جذب کرده‌اند و در عرضه قابلیتهایشان، پیشرفتگی بیشتری پیدا کرده اند.
 
طبق گزارش وب سایت ورج، ادوب ابزارهای ابتدایی ویرایش عکس را به رایگان در دسترس کاربران قرار می دهد تا کاربرانی را جذب کند که در زمره کاربران همیشگی نرم افزار این شرکت نیستند. ادوب امیدوار است بعضی از کاربران فوتوشاپ پریمیوم، در نهایت به مشترکان پولی تبدیل شوند به خصوص که این شرکت قصد دارد قابلیتهای پیشرفته‌تری در نسخه وب عرضه کند که تنها با داشتن اشتراک، قابل دسترس خواهند بود.
 
بر اساس گزارش وب سایت انگجت، ادوب پاییز گذشته نسخه وب فوتوشاپ و ایلوستریتور (Illustrator) را برای مشترکان راه اندازی کرد. با این حال امکانات آنها به ویرایش ابتدایی و اشتراک گذاری نظرات میان همکاران پروژه‌ها محدود بود. نسخه وب رایگان جدید فوتوشاپ به شکل قابل توجهی ابزارهای موجود را گسترش خواهند داد و به کاربران اجازه می‌دهد پروژه‌های جدید شروع کنند و به ابزارهای اصلاح رنگ پیشرفته و ویرایش دسترسی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.