تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 15, 2022
10:54 چهارشنبه، 25ام خردادماه 1401
کد خبر: 136750

رشد نجومی فناوری بریتانیا و ایجاد ۶۷۸ هزار شغل جدید

"کریس فیلپ" وزیر دیجیتال بریتانیا مدعی است که استراتژی دیجیتالی جدید بریتانیا ۶۷۸ هزار شغل جدید ایجاد می‌کند و بخش فناوری را در این کشور تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۴۱.۵ میلیارد پوند رشد و تورم را کاهش می‌دهد.
62291551.jpg
به گزارش دیلی‌میل، "کریس فیلپ"(Chris Philp) وزیر دیجیتال بریتانیا به تازگی ادعا کرده است که استراتژی دیجیتالی جدید دولت بریتانیا هزاران شغل جدید ایجاد خواهد کرد و بخش فناوری این کشور را تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۴۱.۵ میلیارد پوند رشد و آثار تورمی را کاهش می‌دهد.
 
وی در هفته فناوری لندن از این استراتژی دیجیتالی جدید پرده‌برداری کرد. وی گفت که استراتژی دیجیتالی جدید، دولت بریتانیا را با گسترش دامنه اقتصاد دیجیتال تقویت می‌کند و مشاغل با درآمد بهتر ایجاد می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد.
 
"نادین دوریس" دبیر وزارت امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا نیز در هفته فناوری لندن سخنرانی کرد و مدعی شد این استراتژی دیجیتالی جدید به بریتانیا کمک می‌کند تا به یک "ابرقدرت فناوری جهانی" تبدیل شود.
 
آقای "فیلپ" گفت: بریتانیا در پنج سال گذشته برای تبدیل شدن به یک رهبر فناوری جهانی به شکلی پیشرو در اروپا رقابت کرده است و اکنون ما مسیری را برای آینده تعیین می‌کنیم.
 
وی افزود: استراتژی دیجیتالی، نقشه راهی است که ما برای تقویت موقعیت جهانی خود به عنوان یک ابرقدرت علم و فناوری دنبال خواهیم کرد و سعادت و جایگاه آینده ما در جهان به آن بستگی دارد.
 
استراتژی دیجیتالی بر سه موضوع کلیدی ایده‌ها، افراد و سرمایه‌گذاری تمرکز دارد. از نظر ایده، دولت بریتانیا قصد دارد از نوآوری در چندین فناوری حیاتی از جمله هوش مصنوعی، نیمه رساناها و محاسبات کوانتومی حمایت کند.
 
بریتانیا همچنین به بهترین مهارت‌ها، دانش و تخصص افراد نیاز دارد. بریتانیا برای پرورش این استعدادها، شورای مهارت‌های دیجیتال را راه‌اندازی می‌کند که مستقیماً با کارفرمایان همکاری می‌کند تا سرمایه‌گذاری در آموزش‌های تحت رهبری کارفرمایان برای نیروی کار با مهارت بالا را تشویق کند.
 
"فیلپ" اضافه کرد که دولت بریتانیا همچنین بر این مسئله تمرکز دارد که باهوش‌ترین و بهترین‌ها در سراسر جهان به شکلی بسیار آسان به بریتانیا بیایند. وی توضیح داد که شورای مهارت‌های دیجیتالی، شش مسیر جدید برای اخذ ویزا را راه‌اندازی خواهد کرد که رسیدگی به درخواست‌های اخذ ویزا را حداکثر سه هفته می‌کند.
 
در نهایت "فیلپ" توضیح داد که دولت چگونه سرمایه‌گذاری را از طریق صندوق‌های بازنشستگی و همچنین سرمایه‌گذاری از خارج از کشور تشویق می‌کند.
 
وی افزود: دولت بریتانیا هر کاری را انجام خواهد داد تا موفقیت را در این زمینه جشن بگیرد. آینده حتی روشن‌تر و متحولانه‌تر خواهد بود.
 
استراتژی دیجیتالی دولت بریتانیا همچنین بیان می‌کند که گسترش زیرساخت‌های دیجیتال در سطح جهانی، تشویق کسب ‌و کارها در سراسر کشور به پذیرش فناوری‌های جدید و همکاری در سیستم‌های حاکمیت فناوری بین‌المللی برای رشد پایدار دیجیتال ضروری است.
 
این استراتژی دیجیتالی جدید توسط کنفدراسیون صنعت بریتانیا(CBI) مورد ستایش قرار گرفته است و بر این نکته که آزادسازی سرمایه‌گذاری از هر زمان دیگری حیاتی‌تر است، تاکید کرده است.
 
"نائومی ویر" مدیر نوآوری CBI گفت: خوشحالیم که دولت درخواست‌های ما را برای چشم‌اندازی واحد برای اقتصاد دیجیتال و اهمیت مقررات کارآمد که از سرمایه‌گذاری و نوآوری حمایت می‌کند، شنیده است.
 
وی افزود: در زمانه‌ای که کشور با بادهای مخالف شدید به شکل تورم و چالش‌های زنجیره تامین مواجه است، آزادسازی سرمایه‌گذاری بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. بخش دیجیتال نقطه درخشانی در اقتصاد ما است و حوزه‌ای است که در سطح بین‌المللی ما را به اوج می‌رساند. ما با اقدامات لازم در زمینه مهارت‌ها، مقررات، پذیرش فناوری پیشرفته و دفاع از نقش تجارت دیجیتال نباید لحظه‌ای را برای اجرای این استراتژی تلف کنیم. حوزه تجارت و CBI آماده همکاری با دولت برای تحقق آن هستند.
 
راه‌اندازی این استراتژی جدید پس از آن صورت می‌گیرد که ارقام جدید نشان داد چگونه شرکت‌های فناوری بریتانیا در پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیشتری نسبت به کل سال ۲۰۲۰ جذب کرده‌اند. ۱۲.۴ میلیارد پوند بودجه جمع‌آوری‌شده تاکنون در سال جاری، بریتانیا را از نظر سرمایه‌گذاری فناورانه پس از ایالات متحده و بالاتر از چین، فرانسه و هند در رتبه دوم قرار داده است.
 
این ارقام نشان می‌دهد که ۹۵۰ استارتاپ فناوری در بریتانیا در سال جاری ۱۲.۴ میلیارد پوند سرمایه جذب کرده‌اند، در حالی که این رقم در کل سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ میلیارد پوند بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.