فناوری اطلاعات

June 15, 2022
16:12 چهارشنبه، 25ام خردادماه 1401
کد خبر: 136771

عراق میزبان ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ می‌شود

دامنه حضور و نفوذ شرکت های دانش‌بنیان‌ و خلاق ایرانی در دیگر کشورها با راه اندازی ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در اقلیم کردستان، به همسایه غربی ایران رسید.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری و نوآوری که چند سالی است با مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری بخش خصوصی فعال در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه ایجاد شده اند، ۲ هدف «کمک به بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان و خلاق در کشورهای هدف یا منطقه جغرافیایی مدنظر» و «استقرار شرکت های ایرانی علاقه مند به فعالیت در کشورهای هدف» را محقق کرده اند.
 
در راستای راه اندازی خانه فناوری و نوآوری بعدی، هیاتی فناورانه متشکل از شرکتهای دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری به سلیمانیه عراق می روند. پیش بینی شده که ۱۲ تا ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ فعالیت رسمی خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در این کشور آغاز شود.
 
خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت محلی برای ارائه خدمات سخت افزاری چون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرم افزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری برای شرکت های ایرانی هستند.
 
هیات تجاری در این سفر هم می توانند از مزایای حضور در نشست های تجاری و تناظر یابی و بازدید از زیرساخت های فناورانه کشور عراق استفاده کنند. شرکت های دانش بنیان و علاقه مند به همراهی در این سفر تجاری و فناورانه تا ۳۰ خرداماه برای ثبت نام فرصت دارند.
 
بازار فناورانه عراق
۳ منطقه تجاری «اقلیم کردستان، بغداد و بصره»، مناطق با ظرفیت بالا برای صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی محسوب می شوند. عراق کشوری است که پتانسیل بالایی برای دریافت محصولات ایرانی دارا است و منابع مالی کافی، برای پاسخگویی به این نیازها با تکیه بر بازار ایران در اختیار دارد.
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند که ترکیه و چین اصلی ترین رقبای ایران در عرصه تجارت با عراق، هستند اما ایران می تواند با کمی تلاش و با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق، سهم خود را از بازار این کشور بیشتر کند. این اتفاق به دلیل وجود امتیاز و اشتراکات دینی و قومی؛ برای هر دو کشور مزایای زیادی خواهد داشت.
 
وجود پایانه‌های مرزی بسیار و همچین عزم دو طرفه دولت‌ها برای گسترش بسترهای تجاری، باعث شده است زمینه برای توسعه صادرات به عراق بیش از پیش فراهم شود و برای شرکت‌ها این امر فراهم باشد که با سهولت بیشتر و مستقیما به بازار این کشور ورود کنند.
 
افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در عراق هم بهترین فرصت برای شرکت های دانش بنیان و خلاقی است که علاقه مند به توسعه بازار خود در این کشور هستند و فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و محصولات آنها فراهم می کند. مرکزی که با همکاری سازمان توسعه تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.