فناوری اطلاعات

June 18, 2022
17:32 شنبه، 28ام خردادماه 1401
کد خبر: 136796

بیشتر افراد نمی‌خواهند ثروت ایلان ماسک را داشته باشند!

اگر دارا بودن پول نامحدود برای شما جذاب به نظر می‌رسد باید بدانید نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که همه این تفکر را ندارند و شما جزو اقلیت هستید!
 
به گزارش دیلی میل، در این مطالعه محققان بیش از هفت هزار نفر را که در کشورهای سراسر جهان از جمله بریتانیا، ایالات متحده، چین، فرانسه، هند و استرالیا زندگی می‌کنند را مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که اکثریت مردم برای داشتن یک زندگی کاملا ایده آل ثروتی بیش از ۸.۲ میلیون پوند(۱۰ میلیون دلار) نمی‌خواهند.
 
نتایج این مطالعه حاکی از آن است که خواسته‌های نامحدود(یک اصل اقتصادی که مردم مقدار نامحدودی پول و دارایی می‌خواهند) نادرست است.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، در حال حاضر با دارایی خالص ۲۱۶ میلیارد دلار(۱۷۶ میلیارد پوند) ثروتمندترین فرد جهان است.
 
اما بیشتر مردم در طول عمر احتمالا به این دلیل که فکر می‌کنند داشتن چنین مقدار عظیمی از ثروت بیش از حد حریصانه است، در حالت ایده‌آل کمتر از این مقدار را می‌خواهند.
 
این مطالعه توسط روان‌شناسان دانشگاه‌های باث، باث اسپا و اکستر انجام شده و نتایج آن در مجله "Nature Sustainability "منتشر شده است.
 
دکتر "پال بین"(Paul Bain) نویسنده این مطالعه از دانشگاه باث گفت: ایدئولوژی خواسته‌های نامحدود زمانی که به عنوان ماهیت انسان به تصویر کشیده شود، می‌تواند فشار اجتماعی برای مردم ایجاد کند تا بیشتر از آنچه واقعا می‌خواهند و نیاز دارند، بخرند. کشف و درک اینکه زندگی ایده‌آل اکثر مردم در واقع کاملا در حد وسط و متعادل است، می‌تواند رفتارهای اجتماعی را برای افراد آسان‌تر کند تا با آنچه که آنها را واقعا خوشحال می‌کند همسو شوند و از سیاست‌های قوی‌تر برای کمک به محافظت از سیاره حمایت کنند.
 
در این مطالعه، محققان از ۷۸۶۰ نفر در ۳۳ کشور در شش قاره نظرسنجی کردند تا ببینند آنها چقدر پول می‌خواهند تا به یک زندگی کاملا ایده آل دست یابند.
 
در ۸۶ درصد کشورها، اکثریت مردم فکر می‌کردند که با ۱۰ میلیون دلار یا کمتر به زندگی ایده‌آل خود می‌رسند و در برخی کشورها این مقدار کمتر از یک میلیون دلار(۸۳۰ هزار پوند) یا کمتر بود.
 
ثروت ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان با دارایی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برای آنکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به زندگی کاملا ایده آل خود برسند، کافی است.
 
محققان در مقاله خود اظهار کردند برخی افراد ممکن است برای آنکه فردی حریص دیده نشوند حتی خواسته‌های محدودتری هم داشته باشند. عموما افرادی که خواسته‌های نامحدود دارند جوان تر و ساکن شهر هستند که برای موفقیت، قدرت و استقلال ارزش بیشتری قائل هستند.
 
داشتن خواسته‌های نامحدود همچنین در کشورهایی که نابرابری در آنجا بیشتر دیده می‌شود و در کشورهایی که بیشتر جمع‌گرا هستند و بیشتر بر مسئولیت‌ها و پیامدهای گروهی تمرکز می‌کنند، رایج‌تر بود.
 
جمع گرایی(Collectivism) واژه ایست که بر نوع تعامل رفتاری بین افراد، گروه‌ها یا اقوام مختلف اطلاق می‌شود که بر رفتار گروهی و تعامل گروهی استوار می‌شود. جمع‌گرایی نقطه مقابل فردگرایی است. جمع‌گرایی بر جامعه و گروه متمرکز می‌شود در حالی که فردگرایی بر فرد و خواسته‌های شخصی او استوار است.
 
نمونه‌ای از یک جامعه جمع‌گرا، اندونزی است که بیشترین افراد با خواسته‌های نامحدود را داشت، در حالی که بریتانیا که بیشتر فردگرا و نگران برابری بود، تعداد افراد با خواسته‌های نامحدود کمتری داشت.
 
با این حال در کشوری مانند چین نیز ناهنجاری‌هایی وجود داشت چرا که افراد کمی به رغم جمع‌گرایی فرهنگی بالا و پذیرش نابرابری، خواسته‌های نامحدود داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.