تلفن همراه

گوشی

June 20, 2022
13:14 دوشنبه، 30ام خردادماه 1401
کد خبر: 136847

تصویر گلکسی زد فولد ۴ از چین‌خوردگی کمتر نمایشگر آن خبر می‌دهد

سامسونگ بدون شک بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو در سراسر جهان به شمار می‌رود. این شرکت فناوری کره‌ای در سال ۲۰۲۱ با عرضه‌ی گوشی‌های تاشوی زد فلیپ و زد فولد توانست بازار این گجت‌های هوشمند را تحت تصرف خود درآورد و محصولات باکیفیتی را به کاربرانش ارائه دهد. اما طبیعتاً این محصولات بدون نقص نیستند و ایراداتی نیز دارند که از جمله‌ی آن‌ می‌توان به چین‌خوردگی نمایشگر اشاره کرد. غول کره‌ای برای نسل جدید گوشی‌های تاشو خود از لولاهای جدیدی استفاده خواهد کرد که کار با آن راحت‌تر از قبل است. اما در مقوله‌ی چین‌خوردگی نمایشگر، به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز موفق به از بین بردن کامل چین‌خوردگی نمایشگر نشده است. در همین راستا، تصویر جدید منتشر شده از سوی یک افشاگر حاکی از آن است که گلکسی زد فولد ۴ دارای یک چین‌خوردگی عمودی در امتداد لولای گوشی خواهد بود.
 
افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «Ice Universe»، به تازگی تصویری را در توییتر به اشتراک گذاشته که چین‌خوردگی نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ را با چین‌خوردگی زد فولد ۴ سامسونگ مقایسه می‌کند. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، چین‌خوردگی در نمایشگر گلکسی زد فولد ۴ کماکان دیده می‌شود (عکس سمت راست)، اما نکته‌ی مثبت اینجاست که این چین‌خوردگی برخلاف چین‌خوردگی نمایشگر نسل قبلی این گوشی خیلی برجسته نیست و کمتر شده است.
پیش‌تر شایعه شده بود که نمایشگر پرچم‌دار تاشوی آینده‌ی سامسونگ، ۲۰ درصد کمتر از نسل قبلی چین‌خوردگی دارد. اما تصویر منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده و چین‌خوردگی گوشی تاشوی جدید آن، وضوح کمتری دارد.  بدیهی است که انتظار بسیاری از کاربران و تحلیلگران این بود که در گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ دیگر شاهد چین‌خوردگی نمایشگر نباشیم، اما ظاهراً این اتفاق نیفتاده است.
 
باید اشاره کرد حذف چین‌خوردگی نمایشگر در گوشی‌های تاشو اگرچه کار دشواری است، اما امکان پذیر است. برای مثال، برندهایی مانند اوپو و موتورولا پیش‌تر راهی برای دور زدن چین‌خوردگی نمایشگر در گوشی‌های تاشوی خود پیدا کرده‌اند. این شرکت‌های چینی از یک لولای قطره‌ای استفاده کرده‌اند که همه‌ی فضای بین آن را می‌بندد و در عین حال فضای داخلی بیشتری برای لولا ایجاد می‌کند که در نتیجه چین‌خوردگی نمایشگر را کاهش داده و منجر به عدم ایجاد شکاف بین لولای گوشی می‌شود. البته باید اشاره کنیم که این چین‌خوردگی در استفاده‌های روزمره از گوشی چندان مورد توجه نیست.
 
چین‌خوردگی نمایشگر گوشی‌های سامسونگ را می‌توان به طراحی لولای این شرکت نیز نسبت داد. از آن جا که این لولاها شعاع بسیار کمی دارند، به این راحتی‌ها نمی‌توان مانع چین‌خوردگی نمایشگر این گوشی‌های تاشو شد. با این حال اما طبق گزارش‌ها، گلکسی فولد ۴ دارای لولایی با طراحی جدید است که از قطعات مکانیکی کمتری استفاده می‌کند. گفته می‌شود این لولا شبیه به لولای «Teardrop» شرکت‌های اوپو و موتورولا است. اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ از چین‌خوردگی بسیار کمتری (حتی کمتر از چین‌خوردگی دیده شده در تصویر Ice Universe) بهره ببرد.
 
این تحلیلگر معروف پیش‌تر نیز برخی از تصاویر منتسب به قاب محافظ این گوشی هوشمند را در فضای مجازی منتشر کرد. طبق این تصاویر، زد فولد ۴ نسبت تصویر عریض‌تری نسبت به مدل‌های قبلی گلکسی زد فولد خواهد داشت. نسبت تصویر غیرعادی گوشی‌های فولد قبلی سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع، نسبت تصویر گسترده‌تر گلکسی زد فولد ۴ حتی اگر تغییر بزرگی به نظر نرسد اما بازهم می‌تواند موثر باشد.
 
شنیده‌ها همچنین حاکی از آن است که نسبت تصویر عریض‌تر برای هر دو نمایشگر بیرونی و درونی این گوشی هوشمند اعمال خواهد شد. این مقوله احتمالاً باعث آن خواهد شد که نمایشگر بیرونی معمولی‌تر به نظر برسد، یعنی بیشتر شبیه چیزی که در یک گوشی هوشمند معمولی می‌بینید، خواهد بود.
 
اخیراً برخی مشخصات این گوشی هوشمند به لطف بنچمارک گیک‌بنچ فاش شده است. بر همین اساس سیستم عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی هوشمند به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد که به احتمال زیاد رابط کاربری OneUI 4 را اجرا خواهد کرد. همچنین قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند را پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس تشکیل می‌دهد. گلکسی زد فولد ۴ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به کاربران عرضه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.