اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 21, 2022
14:07 سه شنبه، 31ام خردادماه 1401
کد خبر: 136902

عبور مشترکان جهانی ۵G از مرز یک میلیارد نفر

شرکت اریکسون پیش بینی کرد شمار مشترکان موبایل ۵G در سطح جهانی در سال ۲۰۲۲ از مرز یک میلیارد نفر عبور خواهد کرد.
61823569.jpg
این سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی در گزارش نیم سالانه "موبیلیتی" (تحرک پذیری) اعلام کرد با استقبال بالاتر از این فناوری در چین و آمریکای شمالی، شمار مشترکان موبایل ۵G در سطح جهانی در سال ۲۰۲۲ از مرز یک میلیارد نفر عبور خواهد کرد.
 
اقتصاد جهانی ضعیف‌تر و ابهامات ناشی از حمله نظامی روسیه به اوکراین، باعث شد برآورد اریکسون از شمار مشترکان ۵G در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰۰ میلیون نفر کاهش داده شود.
 
اریکسون که با شرکت چینی هواوی و شرکت فنلاندی نوکیا رقابت می‌کند، یکی از تامین کنندگان بزرگ تجهیزات مخابراتی از جمله تجهیزات ۵G است.
 
در حالی که شمار مشترکان ۵G در سه ماهه نخست ۷۰ میلیون رشد کرد و به حدود ۶۲۰ میلیون مشترک رسید، شمار مشترکان ۴G، با ۷۰ میلیون افزایش، به ۴.۹ میلیارد مشترک رسید.
 
شبکه‌های ۵G یا نسل پنجم، سرعت بسیار بالاتری در مقایسه با نسل قبلی دارند و قابلیتهای آینده‌گرا مانند رانندگی خودران را امکان پذیر می‌کنند. اشتراکهای ۵G در سال ۲۰۲۷، به ۴.۴ میلیارد خواهد رسید.
 
پیش‌بینی می‌شود شمار کاربران ۴G امسال به اوج رسیده و سپس کاهش پیدا می‌کند زیرا مشترکان به ۵G مهاجرت می‌کنند. اریکسون قبلا پیش بینی کرده بود شمار مشترکان ۴G در سال ۲۰۲۱ به اوج خواهد رسید.
 
رشد شمار مشترکان ۵G به یک میلیارد نفر در سال میلادی جاری، دو سال زودتر از ۴G اتفاق می‌افتد که ۱۰ سال پس از راه اندازی شدن، به این نقطه عطف دست پیدا کرد.
 
پیتر جونسون، مسئول این گزارش اظهار کرد: تلاش شرکتهای مخابراتی برای پایین بردن قیمت ۵G و گوشی‌ها، به رشد استفاده از ۵G کمک کرده است. چین حدود ۲۷۰ میلیون کاربر و آمریکای شمالی ۶۵ میلیون کاربر ۵G در سال ۲۰۲۱ اضافه کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، هند که در حال فروش امواج هوایی ۵G است، تا پایان امسال شاهد افزایش مشترکان ۵G خواهد بود. انتظار می‌رود مشترکان ۵G هند امسال به حدود ۳۰ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۳ به ۵۰ میلیون نفر برسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.