سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 24, 2022
15:05 جمعه، 3ام تیرماه 1401
کد خبر: 136962

فناوری OLED جدید سامسونگ رویای ساخت نمایشگر بدون حاشیه را تحقق می‌بخشد

به نقل از وب‌سایت SamMobile، ظاهرا سامسونگ توانسته نمایشگر OLED جدیدی را تولید کند که هم ارزان‌تر است و هم باریک‌تر؛ مهم‌تر اینکه می‌توان از این نمایشگر OLED جدید سامسونگ در ساخت گوشی‌هایی بدون حاشیه استفاده کرد.
چندین سال است که شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند، رویای ساخت گوشی‌هایی بدون حاشیه را در سر می‌پرورانند. اما دستیابی  به چنین فناوری مهمی بسیار سخت است؛ به‌گونه‌ای که حتی همین حالا با حذف حواشی اطراف نمایشگر هم می‌بینیم که گوشی‌ها بسیار آسیب‌پذیر می‌شوند. اما با این حال زیبایی ظاهری برای شرکت‌ها و البته بسیاری از کاربرها اهمیت بسیار بیشتری دارد.
 
تقریبا می‌توانیم بگوییم همانطور که انتظار می‌رفت، شرکتی که نخستین قدم را در راستای تولید یک گوشی بدون نمایشگر برداشته، سامسونگ است. شرکت کره‌ای ظاهرا موفق شده نمایشگر OLED جدیدی را توسعه دهد که به لطف آن می‌توان گوشی‌هایی بدون حاشیه ساخت.
 
اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ در ساخت این نمایشگر تلاش کرده با اسپری کردن مواد چسبنده شفاف به پنل به‌جای استفاده از لایه‌های نواری چسبنده، زحمت و هزینه را به شکل محسوسی کاهش دهد. از طرفی این چسب‌های شفاف و بدون رنگ، به شرکت کمک کرده‌اند تا در صورتی که بخواهد از این نمایشگر OLED در یک گوشی استفاده کند، شاهد حواشی اطراف آن نباشیم تا بدین ترتیب به لطف سامسونگ رویای داشتن یک گوشی با نمایشگر بدون حاشیه تحقق پیدا کند.
 
طبق گزارشات مختلفی که از این بابت منتشر شده، ظاهرا کار کردن با گوشه‌های نمایشگر در این فناوری بسیار آسان‌تر خواهد بود. همچنین اطراف دوربین سلفی، جایی که پنل OLED معمولا برش می‌خورد، دقت بسیار بالاتری را در نمایش رنگ‌ها شاهد خواهیم بود.
 
اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ سفارش مواد مورد نیاز خود برای ساخت این نمایشگر را ارسال کرده تا بتواند در کارخانه‌ی مونتاژ خود در ویتنام، فرایند تولید انبوه آن را آغاز کند. در حال حاضر شرکت ۳M را می‌توان از لحاظ تأمین تجهیزات مورد نیاز مخصوص نمایشگر، بهترین در نظر گرفت اما سامسونگ می‌خواهد با همکاری شرکت‌های دیگر، هزینه‌ی ساخت را تا جایی که امکان دارد کاهش دهد.
 
اگر نمایشگر OLED بدون حاشیه‌ی سامسونگ بتواند مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر بگذارد، قطعا در آینده می‌توانیم شاهد گوشی‌هایی باشیم که هم باریک‌تر هستند، هم حواشی زیادی در اطراف آن‌ها وجود ندارد. جالب است بدانید حتی همین حالا هم حواشی اطراف نمایشگر گوشی‌های سامسونگ و سایر شرکت‌های اندرویدی کم است، حال در نظر بگیرید با کمک این فناوری، چه انقلابی در این زمینه به وجود خواهد آمد.
 
نکته‌ی مثبتی هم که در رابطه با این نمایشگر وجود دارد این است که هزینه‌ی آن در مقایسه با پنل‌های OLED کنونی بسیار کمتر است. این یعنی حتی با وجود استفاده از آن‌ها در گوشی‌های آینده، شاهد افزایش قیمت چشمگیری نخواهیم بود و حتی شاید در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر هم بتوان از آن استفاده کرد، بدون اینکه قیمت آن‌ها افزایش پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.