سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 25, 2022
12:25 شنبه، 4ام تیرماه 1401
کد خبر: 136986

هر آنچه درباره مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی می‌دانیم

شایعات حاکی از آن است که اپل روی مدل بزرگ‌تر مک‌بوک ایر با نمایشگر ۱۵ اینچی کار می‌کند. در این مطلب به طور خلاصه به تمام شایعات مربوط به این لپ‌تاپ می‌پردازیم.
اندازه
جدیدترین مدل مک‌بوک ایر از نمایشگر ۱۳.۶ اینچی بهره می‌برد بنابراین استفاده از نمایشگر ۱۵ اینچی به احتمال زیاد با استقبال کاربران روبرو خواهد شد. سال گذشته اپل از دو مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد و این مدل ایر در بین این دو قرار می‌گیرد. البته یکی از منابع اعلام کرده که نمایشگر این لپ‌تاپ به طور مشخص ۱۵.۲ اینچ اندازه دارد.
 
مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی هم در واقع مجهز به نمایشگر ۱۵.۴ اینچی است. این یعنی مک‌بوک ایر جدید در صورت استفاده از نمایشگر کم‌حاشیه، نسبت به پرو ۱۶ اینچی به طور قابل توجهی کوچک‌تر خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم اپل در سال ۲۰۱۶ تولید مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی را متوقف کرد از آن زمان فقط یک مدل ایر راهی بازار شده است.
 
طراحی
در رابطه با طراحی به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ تفاوت خاصی با ایر ۲۰۲۲ ندارد. این یعنی بار دیگر با لبه‌های تخت، تاچ‌پد بزرگ و بدنه بدون‌ فن روبرو خواهیم شد. همچنین مانند ایر ۲۰۲۲ باید انتظار بهره‌گیری از پورت مگ‌سیف، دوربین ۱۰۸۰p و اسپیکرهای بهتر اشاره کنیم.
 
نمایشگر
برای این لپ‌تاپ نباید انتظار استفاده از نمایشگر mini-LED یا ProMotion را داشته باشیم زیرا این فناوری فعلا مختص مدل‌های پرو است.
 
تراشه‌های M2 و M2 پرو
مدت‌ها قبل مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرد که اپل در سال ۲۰۲۳ قصد دارد از یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی رونمایی کند. البته او به طور مشخص به نام این مدل اشاره نکرده ولی به نظر می‌رسد همان مدل ایر خواهد بود. در هر صورت احتمالا اپل قصد دارد این لپ‌تاپ را با تراشه‌های M2 و M2 پرو راهی بازار کند. مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ از تراشه‌ی M2 بهره می‌برد و در مورد ویژگی‌های M2 پرو هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.
 
تاریخ عرضه
خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که مک‌بوک ۱۵ اینچی احتمالا در بهار ۲۰۲۳ از راه می‌رسد. همچنین آقای کو اعلام کرده که این لپ‌تاپ ممکن است در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ معرفی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.