امنیت

فناوری اطلاعات

June 26, 2022
17:07 یکشنبه، 5ام تیرماه 1401
کد خبر: 137021

بایدن دو لایحه دیگر امنیت سایبری را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا دو لایحه فراحزبی با هدف تقویت اقدامات امنیت سایبری نهاد‌های فدرال، ایالتی و محلی را امضا کرد.
گفته می‌شود تصویب دو لایحه مربوط به امنیت سایبری به دنبال افزایش حملات سایبری در سال‌های اخیر عیله نهاد‌های دولتی آمریکا بوده است. یکی از این لوایح به متخصصان امنیت سایبری اجازه می‌دهد در چندین آژانس فدرال فعالیت کرده و مهارت خود را افزایش دهند. مجلس سنای آمریکا این لایحه را در سال ۲۰۱۹ تصویب کرده بود، اما تا سال جاری در مجلس نمایندگان رای نیاورد. اخیرا این لایحه دوباره در مجلس سنا و مجلس نمایندگان معرفی شده و در هر دو مجلس با اختلاف زمانی کمی‌تصویب شده است.
 
به گزارش نشریه هیل، قانون دوم، مرکز ملی ادغام امنیت سایبری و ارتباطات را ملزم می‌کند تا ابزار‌ها و پروتکل‌های امنیتی را با نهاد‌های ایالتی، محلی و منطقه‌ای به اشتراک بگذارند. یکی از نمایندگان مجلس سنا در این خصوص گفته است: «نهاد‌های دولتی ایالتی و محلی برای هکرها، یک هدف جذاب هستند. ما باید حمایت از این نهاد‌ها را افزایش دهیم تا بتوانند سیستم‌های خود را تقویت کرده و بهتر از خود در برابر حملات سایبری مضر دفاع کنند».
 
بایدن ماه گذشته هم لایحه دیگری را امضا کرده بود که در نهایت سبب می‌شد مجموعه داده‌های دولت فدرال مربوط به جرایم سایبری افزایش پیدا کند. کارشناسان حوزه امنیت سایبری می‌گویند آمریکا علی‌رغم هزینه‌های بسیار همچنان در برابر حملات سایبری بسیار آسیب‌پذیر است؛ زیرا در سال‌های اخیر بستر‌های بیشتری به فناوری متکی شده‌اند و تعداد اهداف هکر‌ها افزایش پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.