لبه تکنولوژی

June 26, 2022
17:22 یکشنبه، 5ام تیرماه 1401
کد خبر: 137026

چیزهایی را بخرید که وجود خارجی ندارند

مارک زاکربرگ چندین افزودنه و تغییر جدید را در سیستم‌های پرداخت در سراسر خانواده برنامه‌های متا و پلتفرم‌های متاورس آینده اعلام کرده است.
به گزارش روزنامه سان، اعلام مارک زاکربرگ تغییرات فوری کمی در تجربه ایجاد خواهد کرد، اما به‌عنوان تبلیغاتی برای آینده عمل می‌کند.
 
شور و شوق زاکربرگ برای متاورس واضح بوده و تحت رهبری او، متا ۱۰ میلیارد دلار در شکل‌دادن به متاورس سرمایه‌گذاری کرده است.
 
با خروج شرلی سندبرگ، تمرکز متا از تبلیغات در فیسبوک به دنیای فراجهانی پر از محصولات دیجیتال برای خرید معطوف شده است.
 
زاکربرگ در یک پست فیسبوکی نوشت: «ما در حال کار بر روی چیز جدیدی هستیم؛ کیف پولی برای متاورس که به شما امکان می‌دهد به طور ایمن هویت‌تان، آنچه را که دارید و نحوه پرداخت خود را مدیریت کنید.»
 
او ادامه داد: «در آینده انواع اقلام دیجیتالی وجود خواهد داشت که ممکن است بخواهید بسازید یا بخرید – لباس دیجیتال، هنر، ویدئو، موسیقی، تجربیات، رویدادهای مجازی و موارد دیگر.»
 
زاکربرگ همچنین می‌خواهد کاربران بتوانند محصولات دیجیتالی‌شان را در پلتفرم‌های متاورس مختلف با خود ببرند. البته زاکربرگ در مورد محصولات و پلتفرم‌هایی صحبت می‌کند که هنوز وجود ندارند.
 
این شرکت اعتراف می‌کند که کیف پول متا در مراحل ابتدایی خود قرار داشته و ناشناخته‌های فراوانی در مورد اینکه چگونه آنها با این چالش تکنولوژی، اخلاق و جذابیت چگونه برخورد خواهند کرد، وجود دارد.
 
متا به تشکیل یک گروه استاندارد برای ایجاد پروتکل اولیه متاورس کمک کرده است. این شرکت همچنین نام «فیسبوک پِی» را به «متا پی» تغییر داد.
 
Meta Pay دقیقا مانند Facebook Pay عمل می‌کند و در فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر در دسترس است.
 
این شرکت اخیرا فروشگاهی را افتتاح کرده است که لباس‌های لوکس را به آواتارهای متاورس ارائه می‌دهد و قبل از اعلام برنامه‌هایی برای تاثیر مستقیم بر اقتصاد دیجیتال، زمان کمی برای دیدن میزان اشتیاق کاربران در نظر گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.