رگولاتوری

June 29, 2022
10:59 چهارشنبه، 8ام تیرماه 1401
کد خبر: 137102

نشست کارگروه ICT اکو به میزبانی ج.ا.ا برگزار شد

دومین نشست کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو اکو (ECO-ICT) با حضور نمایندگان این کشورها و دبیرخانه اکو به میزبانی ج.ا.ا به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، محمدعلی منتظری به عنوان نماینده صادق عباسی شاهکوه، رئیس رگولاتوری، پیام ایشان را در این نشست با عنوان "ایجاد چارچوب رگولاتوری برای منطقه اکو" ارایه کرد.
در این پیام عنوان شده بود: سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) با عضویت ۱۰ کشور و جمعیتی نزدیک به نیم میلیارد نفر با اشتراکات بسیار فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و در اختیار داشتن منابع عظیم تامین و انتقال انرژی، دسترسی به چند آبراه استراتژیک جهانی و امکانات ترانزیتی منحصر به فرد می‌تواند فرصت‌های زیادی را در اختیار کشورهای عضو قرار دهد.
 
معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری عنوان کرد: ICT در چند دهه گذشته، محرک اصلی رشد اقتصادی و زیرساخت‌های لازم برای نوآوری مستمر در تمام صنایع بوده، افزود: تاثیر مقررات و سیاستها بر عملکرد بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوعی مهم در میان ذینفعان این بخش بوده است و در این راستا بایستی چارچوب رگولاتوری به گونه‌ای باشد که امکان فعالیت بهتر اکوسیستم حوزه ICT را ایجاد کرده و محافظت از منافع مشترکین را فراهم کند.
 
در پیام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تاکید شده بود: از آنجائیکه ICT دارای ابعاد جهانی است که در آن همه چیز به هم متصل است، ایجاد توسعه قابل توجه، بدون همکاری بین کشورها و تلاش هماهنگ آنها دشوار است. "استراتژی منطقه‌ای اکو ۲۰۲۵ برای توسعه جامعه اطلاعاتی"، به ارتقای یکپارچگی و همکاری در زمینه ICT بین کشورهای منطقه اکو اختصاص داشته و بر ایجاد شرایط مساعد برای توسعه جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دیجیتال در کلاس جهانی در منطقه اکو تمرکز دارد.
عباسی شاهکوه در این پیام از کشورهای عضو اکو دعوت کرده بود در بخشهای مختلف تحول دیجیتال، فناوریهای نوظهور، مقررات شبکه‌های اجتماعی، هماهنگی فرکانسی در نواحی مرزی و چارچوب رگولاتوری، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
 
وی اظهار امیدواری کرده بود تبادل این تجربیات و توسعه همکاری‌ها در بین کشورهای عضو اکو در زمینه‌های گسترش پهن باند ثابت و سیار، افزایش سرعت اینترنت، افزایش ترانزیت ارتباطات، تسهیل تائید نمونه تجهیزات مخابراتی، ارایه خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه و امن نتایج مثبتی را در کشورهای عضو به همراه داشته باشد.
در این نشست، که علیرضا درویشی، مدیرکل دفتر سازمانهای تخصصی بین‌المللی رگولاتوری، ریاست آن را برعهده داشت، چارچوب رگولاتوری پیشنهاد ایران در نشست کشورهای عضو اکو از سوی اعضاء تصویب و مقرر شد برای تصویب نهائی در اجلاس وزرای کشورهای عضو اکو مطرح گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.