تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

June 29, 2022
11:26 چهارشنبه، 8ام تیرماه 1401
کد خبر: 137103

مودم ۵G اپل هنوز آماده نیست؛ کوالکام تا ۲۰۲۳ تأمین‌کننده اپل باقی می‌ماند

طبق گفته‌های مینگ چی‌کو، ظاهرا مودم ۵G اختصاصی اپل هنوز به صورت کامل آماده نشده و در نتیجه کوالکام همچنان مسئول تأمین مودم ۵G آیفون‌ها تا سال ۲۰۲۳ خواهد بود.
از سال ۲۰۱۹ تاکنون خبرهایی را می‌شنویم در رابطه با این موضوع که اپل با خرید بخش ساخت مودم اینتل، قصد دارد از این پس، برای خود مودم اختصاصی تولید کند تا مجبور نباشد هر سال بابت این موضوع به کوالکام پول بدهد. الان سه سال است که می‌شنویم مودم ۵G اپل هنوز آماده نیست و کوالکام همکاری‌اش را همچنان با شرکت آمریکایی ادامه می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد این انتظار باید چهارساله شود.
 
مینگ چی‌کو که تحلیلگر نام‌آشنای اپل هم به حساب می‌آید اخیرا توییتی را در رابطه با این موضوع منتشر کرده و مدعی شده مودم ۵G اپل تا پایان سال ۲۰۲۳ هم آماده نخواهد بود. در نتیجه کوالکام نه تنها برای سری آیفون ۱۴ بلکه برای آیفون ۱۵ هم باید مودم ۵G تولید کند.
 
اواخر سال ۲۰۲۰ بود که شنیدیم اپل تولید مودم ۵G خود را آغاز کرده اما به نظر می‌رسد مشکلاتی در این مسیر وجود داشته که شرکت نتوانست آن‌ها را در گوشی‌هایش مورد استفاده قرار دهد و در نتیجه باز هم دست به دامن کوالکام شد. نکته‌ی جالب اینجاست که بلافاصله بعد از توییت کو در این رابطه، ارزش سهام کوالکام ۳٪ افزایش پیدا کرد.
 
اگرچه با مستقل شدن اپل در این زمینه، کوالکام یکی از بزرگ‌ترین منبع درآمد خود را از دست می‌دهد، اما کو معتقد است تا زمانی که اپل بتواند مودم ۵G خود را با آن کیفیت و تعدادی که می‌خواهد تولید کند، کوالکام آنقدر در کسب و کارهای جدید دیگری پیشرفت خواهد کرد که می‌تواند فقدان سفارش برای تأمین مودم ۵G آیفون‌ها را جبران کند.
 
چون اپل روی ساخت مودم کار می‌کند، قرار بود فرایند جایگزینی مودم‌های کوالکام با اپل تدریجی باشد. مثلا انتظار می‌رفت در سال ۲۰۲۳، فقط ۲۰٪ از مودم آیفون‌ها را کوالکام تولید کند که با مشکل پیش‌آمده، این میزان بسیار بیشتر خواهد بود. حال برای سال ۲۰۲۴ چه برنامه‌ای در پیش گرفته خواهد شد مشخص نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.