باندپهن

باندپهن ثابت

July 1, 2022
14:48 جمعه، 10ام تیرماه 1401
کد خبر: 137130

مدیر مخابرات تهران در کارگروه امور سیل و شریان های حیاتی استان تهران: زیرساخت های مخابرات شریان حیاتی حوزه ارتباطی استان تهران است

ملک جعفریان در کارگروه امور سیل و شریان های حیاتی دستگاه های کمک رسان استان تهران که به میزبانی مخابرات منطقه تهران برگزارشد گفت: زیرساخت های مخابرات و شبکه گسترده آن، اصلی ترین و حیاتی ترین شریان ارتباطی استان تهران به شمار می رود.
به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، در جلسه کار گروه امور سیل و شریان های حیاتی استان تهران که با حضور تمامی دستگاه های خمت رسان استان تهران به میزبانی مخابرات منطقه تهران، سه شنبه هفتم تیرماه در سالن کنفرانس ساختمان شهید یزدی برگزار شد ، مدیرمخابرات منطقه تهران با اشاره به نیاز روز افزون جامعه به خدمات و سرویس های ارتباطی افزود: زیرساخت های ارتباطی مناطق مخابراتی استان، اصلی ترین شبکه ارتباطی کشور را در اختیار دارند و تامین زیرساخت و واگذاری سرویس هایی نظیر تلفن ثابت و دیتا و سایر فناوری های اطلاعاتی برای هفت میلیون و چهارصد هزار مشترک خانگی، تجاری، سازمان ها و نهادهای دولتی، بخش خصوصی، مراکز نظامی و انتظامی، دستگاه هایی نظیر قوه قضاییه و سایر مراکز، بر حساسیت های کاری و مسئولیت های خطیر مخابرات منطقه تهران افزوده است.
 
مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به اینکه ارایه خدمات ارتباطی با بهره گیری از طریق ۴۰ هزار حوضچه مخابراتی و ۲۲ هزار کافو برای ۱۴۰ مرکز مخابراتی و همچنین وجود ۱۵ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۱۸ هزار کیلومتر کابل پر زوج مسی در بستری امن در جریان است، خاطرنشان ساخت: مخابرات به مثابه اکسیژن برای جامعه است و تا زمانی که کمبود یا خللی احساس نشود، متوجه اهمیت و ضرورت آن نمی شویم‌. اما به محض بروز قطعی، کمبود و خلاء آن به شدت آشکار می شود.
 
ملک جعفریان با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری از تجهیزات مخابراتی، تصریح کرد: تمامی شرکت های فعال در حوزه فناوری های ارتباطی و همچنین سایر دستگاه ها و سازمان ها از بستر شبکه موجود مخابرات بهره مند هستند و در حقیقت تمامی ارتباطات بر بستر زیرساخت و شبکه ارتباطی مخابراتی صورت می گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اعضای کارگروه امور سیل و شریان های حیاتی دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای کمک رسان استان تهران خاطرنشان ساخت: استفاده از ظرفیت و تعاملات مناسب میان سازمان ها و دستگاه ها موجب خدمت رسانی بیشتر با حداقل هزینه ها می شود و مخابرات منطقه تهران آمادگی کامل دارد تا در حوزه ارایه سرویس هایی ازجمله FTTH و توسعه بسترهای ارتباطی نظیر فیبرنوری برای سازمان ها ی فعال بویژه سازمان ها و نهادهای عضو کارگروه امور سیل و شریان های حیاتی دستگاه های خدمت رسان استان تهران به اریه سرویس بپردازد.
 
شایان ذکراست در این جلسه که مهندس مجید ملایری مدیرکل پشتیبانی و راه اندازی شبکه ،مهندس عباس صابریان مدیرکل طرح و مهندسی و قربانعلی قمی مدیرکل روابط عمومی نیز حضور داشتند ، ابوالفضل احمدی نیا مدیرکل دفتر مدیریت مخابرات منطقه تهران نیز پیش از سخنان مهندس ملک جعفریان ، ضمن خیر مقدم به اعضای کارگروه امور سیل و شریان های حیاتی استان تهران در سخنانی با تاکید بر ضرورت حفظ و پایداری شبکه ارتباطی در شرایط وقوع بحران ، تامین خطوط ارتباطی توسط مخابرات منطقه تهران را از جمله اولویت های اصلی مجموعه مخابرات برشمرد و تبادل تجارب و هم افزایی توانمندی ها ی متقابل را در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم موثر دانست.
 
گفتنی است مهندس آرام ، نماینده مخابرات منطقه تهران در کارگروه امور سیل و شریان های حیاتی استان تهران نیز به تشریح بررسی مدل فرایندگرای لاک پشت در سناریوی بحران پرداخت و همگرایی در ارکان و بخش های مختلف مخابرات منطقه تهران را مبتنی بر این الگوی جهانی و استاندارد بعنوان الگویی برای سایر سازمان ها توصیف کردو به تبیین و ارایه گزارش کاملی از فعالیت های انجام شده با توجه به وظایف وماموریت های تعریف شده برای مخابرات منطقه تهران پرداخت.
 
افزودنی است مقام سازی شریان های حیاتی ، کاهش آسیب پذیری سازه ای و عملکردی، افزایش آمادگی ، هدایت، راهبری و هماهنگی در سیاستگزاری ، برنامه ریزی و اقدام در حوزه تخصصی شریان های حیاتی، از مهم ترین اهداف و کنترل صحت شریان های حیاتی، قطع شریان های ناایمن، برنامه ریزی هماهنگی برای تامین تسهیلات در مکان های اسکان مردم از مهم ترین ماموریت های کارگروه امور سیل و شریان های حیاتی دستگاه های خدمات رسان استان تهران است که آخرین نشست آن به میزبانی مخابرات منطقه تهران با حضور نمایندگان 25 سازمان و دستگاه خدمات رسان استان تهران برگزارشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.