بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 2, 2022
18:20 شنبه، 11ام تیرماه 1401
کد خبر: 137188

مشتریان بانک ملت از مرداد ماه می‌توانند از سرویس خرید اعتباری دیجی‌پی استفاده کنند

ICTna.ir – مشتریان بانک ملت از مرداد ماه سال جاری می‌توانند از سرویس خرید اعتباری دیجی‌پی بر بستر دیجی‌کالا با نرخ سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار بهره‌مند شوند.

122D4AFF-1646-4654-88E3-B9C46E961437.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با امضای قرارداد همکاری مشترک دیجی‌پی و بانک ملی، اعتبار خرید اقساطی از دیجی‌کالا و همه درگاه‌های متصل به دیجی‌پی برای مشتریان بانک ملت در سراسر کشور ممکن شد.

با امضای این تفاهم‌نامه مشترکان بانک ملت بدون نیاز به ضامن و مبتنی بر سیستم اعتبارسنجی مشتریان می‌توانند از سرویس خرید اعتباری دیجی‌پی بهره‌مند شوند و تسهیلات خرد تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای خرید اقساطی از دیجی‌کالا ارایه خواهد شد.

به گفته هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی، لندتک‌ها پلتفرم‌های بهبود تجربه دریافت، مصرف و بازپرداخت تسهیلات برای افراد و کسب‌وکارها هستند و با به‌کارگیری تکنولوژی، منابع مالی را دسترس‌پذیر می‌کنند. پلتفرم‌های لندتک از یک سو در تعامل با بانک‌ها و تامین‌کنندگان مالی و از سوی دیگر در تعامل با مشتریان خرد یا کسب‌وکاری به‌صورت مستقیم یا ازطریق شیوه‌های تجارت الکترونیک هستند.

او گفت: طی سال‌های اخیر با رشد پلتفرم‌های بزرگ اینترنتی، امکان دسترسی مستقیم به خدمات بی‌واسطه برای مشتریان و کسب و کارها فراهم شده است و زمینه رشد جهانی لندتک‌ها را هم فراهم کرد. ضمن اینکه محیط رگولاتوری و تنظیم مقررات لندتک‌ها پویا است و به رشد و توسعه هرچه بیشتر این عرصه کمک می‌کند.

امینی، دسترسی حدود دوم سوم جمعیت جهان معادل ۵۱ درصد به اینترنت و پوشش ۸۸ درصدی جمعیت ایران و ۴۵ درصدی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به اینترنت موبایل را از عوامل موثر در پیشرفت لندتک‌ها در جهان و ایران توصیف کرد.

به گفته او، حجم بازار لندتک‌ها در سال ۲۰۲۰ در دنیا ۶۰۳۶ میلیارد دلار بوده و میزان کل تسهیلات آنلاین پرداخت شده ۴۴۹ میلیارد دلار بوده است، بطوریکه نسبت اندازه بازار جهانی تسیهلات آنلاین به کل تسهیلات ارایه شده معادل ۴۵.۷ درصد بوده است.

هادی سپانلو، معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت نیز جلسه امضای تفاهم‌نامه با دیجی‌پی اظهار داشت:‌  بانک ملت برای استفاده از ظرفیت‌های اینترنت در حوزه ارایه تسهیلات بانکی و ایجاد تغییر در بازار همکاری خود را با دیجی‌پی با تخصیص بودجه دو هزار میلیارد تومانی آغاز کرده است.

او ابزار امیدواری کرد میزان خرید اینترنتی در کشور از هفت درصد کنونی به ۱۵ درصد افزایش یابد و لازمه آن را حمایت از فین‌تک‌ها و افزایش بودجه‌های توسعه همکاری‌های فی‌مابین عنوان کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.