تلفن همراه

گجت

July 4, 2022
13:03 دوشنبه، 13ام تیرماه 1401
کد خبر: 137239

تشخیص تب بدن در نسل جدید ساعت‌های اپل

نسل جدید اپل واچ شامل یک حسگر دمای بدن است که قادر است تب کاربر را تشخیص دهد.
مارک گورمان، گزارشگر فناوری بلومبرگ خبر داد اپل واچ سری ۸، درجه حرارت دقیق را مشخص نمی کند اما به کاربر اعلانی ارسال می کند تا در صورت نیاز به پزشک مراجعه کند یا از یک حرارت سنج دقیق استفاده کند.
 
برای اولین بار نیست که مارک گورمان احتمال وجود حسگر دمای در سری ۸ را مطرح می کند. وی نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۲۱ احتمال کار کردن اپل روی این قابلیت را گزارش و پیش بینی کرد این قابلیت احتمالا در مدل سال ۲۰۲۲ محصول اپل عرضه خواهد شد. اما در ژانویه از این پیش بینی عقب نشینی کرد و به طرفداران محصول اپل اعلام کرد قابلیت سنجش قند خون در میان قابلیتهایی است که چند سال باید منتظر آن بمانند.
 
با این حال، گورمان چند ماه بعد اعلام کرد اپل واچ سری ۸ شامل یک حسگر دمای بدن است و این قابلیت در دستورالعمل تست داخلی اپل، تایید شده است. اکنون گورمان می گوید بر این باور است که این قابلیت در سری ۸ حتمی است و تغییرات دیگر احتمالا جزئی خواهند بود.
 
سنجش حرارت بدن شیوه مهمی برای شناسایی کووید ۱۹ است و باعث افزایش تقاضا برای دستگاههایی شد که چنین قابلیتی دارند. بعضی از شرکتها حرارت سنجهای دیجیتالی عرضه کرده اند که به پورت شارژ تلفن هوشمند وصل می شوند. افزودن قابلیت حرارت سنج به اپل واچ، محصول اپل را هم ردیف تلفنهای هوشمند و دستبندهای فیتنس نظیر محصولات فیت بیت آلفابت قرار می دهد.
 
بر اساس گزارش وب سایت انگجت، وی گزارش هفته پیش خود را تکرار و اعلام کرد نسل جدید اپل واچ، پردازنده مشابه سری ۷ و سری ۶ را خواهد داشت. البته در مدلهای گرانتر اپل واچ سری ۸، نمایشگر جدیدتری استفاده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.