تلفن همراه

گوشی

July 4, 2022
19:41 دوشنبه، 13ام تیرماه 1401
کد خبر: 137261

شیائومی ۱۲S و ۱۲S پرو با دوربین‌های لایکا معرفی شدند

همانطور که انتظار داشتیم، شیائومی بالاخره از گوشی‌های سری ۱۲S رونمایی کرد. دو گوشی شیائومی ۱۲S و ۱۲S پرو از سنسور دوربین ۱/۱.۲۸ اینچی بهره می‌برند که اگرچه سنسور بزرگی محسوب می‌شود، ولی در برابر سنسور ۱ اینچی شیائومی ۱۲S اولترا حرف کمتری برای گفتن دارد. در ادامه به ویژگی‌های دو گوشی ۱۲S و ۱۲S پرو می‌پردازیم.
مدتی قبل شیائومی خبر همکاری با شرکت لایکا را برای دوربین گوشی‌ها اعلام کرد و حالا تمام گوشی‌های سری شیائومی ۱۲S از دوربین‌های لایکا بهره می‌برند. به همین خاطر دوربین این گوشی‌ها دارای لنز لایکا هستند و کاربران می‌توانند از فیلترهای این شرکت هم بهره ببرند. دوربین اصلی هر دو گوشی شیائومی ۱۲S و ۱۲S پرو مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی است که از قابلیت ثبت ۳۰ عکس در ثانیه بهره می‌برد.
مدل استاندارد در کنار دوربین اصلی از اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اما مدل پرو مجهز به تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی است. از دیگر شباهت‌های سخت‌افزاری این دو گوشی می‌توانیم به بهره‌گیری از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ اشاره کنیم.
 
کاربران با خرید شیائومی ۱۲S پرو از نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED با رفرش ریت متغیر و رزولوشن FHD+ بهره می‌برند. اما مدل استاندارد دارای نمایشگر ۶.۲۸ اینچی است و اگرچه حداکثر رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد، اما برخلاف مدل پرو این رفرش ریت متغیر نیست.
درون مدل پرو یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده که از شارژ سیمی ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این یعنی در عرض فقط ۱۹ دقیقه باتری این گوشی به طور کامل شارژ می‌شود. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مدل استاندارد هم از شارژ ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.
 
کاربران چینی برای خرید مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی گوشی شیائومی ۱۲S پرو باید ۷۰۰ دلار بپردازند و مدل پایه‌ی ۱۲S که از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، با قیمت ۶۰۰ دلار به دست کاربران چینی می‌رسد. گران‌ترین مدل هر دو گوشی هم دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.