تلفن همراه

گوشی

July 5, 2022
14:09 سه شنبه، 14ام تیرماه 1401
کد خبر: 137271

پتنت جدید اپل تایپ کردن روی نمایشگر خیس آیفون را آسان‌تر می‌کند

شرکت اپل به‌تازگی پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا با نام «تغییر عملکرد دستگاه الکترونیکی در هنگام مواجهه با رطوبت» به ثبت رسانده که می‌تواند استفاده از آیفون را در شرایط آب و هوای بارانی راحت‌تر از قبل کند. گوشی‌های آیفون جزو گوشی‌های ضد آب بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند، اما این قابلیت تایپ کردن روی صفحه‌نمایش خیس یا با انگشتان خیس را آسان نکرده است.
 
اپل قصد دارد نمایشگر گوشی‌های آیفون خود را با رطوبت سازگار کند تا کاربران بتوانند چه در زیر باران شدید و چه حتی در زیر آب نیز به راحتی از گوشی هوشمند خود استفاده کنند. در واقع ضربات کاذبی که توسط مایعات روی نمایشگر آیفون در زیر باران ایجاد می‌شود، توسط فناوری ذکر شده در پتنت شناسایی و حذف خواهد شد و این مقوله اجازه استفاده از نمایشگر در این شرایط را خواهد داد.
همچنین کنترل‌های روی صفحه می‌توانند با بزرگ‌تر شدن دکمه‌ها و همچنین دورتر شدن از دکمه‌های دیگر تغییر کنند تا دقت فشردن دکمه‌ی سمت راست هنگام خیس شدن صفحه‌نمایش بهبود یابد. در همین زمان، صفحه‌نمایش خازنی آیفون به طور خودکار به صفحه‌ای حساس به فشار شبیه به فناوری‌های فورس تاچ و لمس سه بعدی اپل تغییر می‌کند.
 
برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی ورودی‌های لمسی توسط قطرات باران یا مایعات، اپل می‌خواهد فشارهای انگشت دست انسان قدرت بیشتری نسبت به آستانه‌‌ی دینامیکی که بسته به نوع رویداد رطوبتی (برای مثال باران خفیف، باران شدید) تغییر می‌کند، داشته باشد تا امکان استفاده از این نمایشگرهای تحت شرایط خیس و مرطوب به راحتی فراهم شود.
 
تصویری که به همراه این پتنت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حاکی از آن است اپلیکیشن دوربین آیفون تنظیماتی را برای حالت‌های «خشک»، «مرطوب» و «زیر آب» ارائه می‌کند. بسته به حالت انتخاب شده، تغییراتی در رابط کاربری دوربین ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، در حالت مرطوب برخی از ویژگی‌ها از رابط کاربری حذف می‌شوند، این در حالی است که در حالت زیر آب، برخی از کنترل‌ها با دکمه‌های بسیار بزرگ جایگزین خواهند شد. این قابلیت‌ها تنها تحت شرایط خاصی فعال می‌شوند و عملکرد محدودی نیز خواهند داشت. همچنین با استفاده از این فناوری، نمایشگر گوشی عمق فعلی آن را در آب نشان می‌دهد تا کاربر بتواند آن را در محدوده‌ی مقاومت گوشی در برابر آب نگه دارد که گوشی آسیبی نبیند.
 
هر از گاهی خبرهای مختلفی در مورد پتنت‌های ثبت شده اپل در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود که بد نیست به برخی از آن‌ها اشاره‌ای داشته باشیم. پتنت جدید کوپرتینویی‌ها از یک کیبورد خبر می‌دهد که با توجه به مکانیزمی دارد می‌تواند آیپد را به مک تبدیل کند. این صفحه‌ کلید ظاهراً چیزی فراتر از یک کیبورد معمولی است و اگر ایده‌ی آن به واقعیت تبدیل شود، محصول جالبی را رقم خواهد زد. اختراع ثبت شده‌ی جدید اپل، یک سیستم پایه را با یک صفحه کلید الکترومکانیکی و یک رابط آویزان توصیف می‌کند که می‌تواند به آیپد در حالت‌های مختلف از جمله حالت لپ‌تاپی متصل شود.
 
پتنت دیگر اپل در مورد کنترلرهای جدید این شرکت است. ایده‌های مفهومی مورد بررسی توسط تیم مهندسی اپل نشان می‌دهد که این کنترلرها شباهت بسیاری با کنترلر Nintendo Switch دارد که بدین ترتیب دو کنترلر به دو طرف بدنه‌ی دیوایس متصل می‌شوند تا بهترین تجربه‌ی گیمینگ را در اختیار کاربران قرار دهند. این کنترلرها به نظر می‌رسد که هم با آیفون و هم با آیپد در حالات مختلفی افقی و عمودی کار می‌کنند. در بین تصاویر این پتنت، کنترلر دیگری دیده می‌شود که به صورت اختصاصی برای گوشی‌های آیفون طراحی شده است.
 
همچنین غول فناوری آمریکایی اخیراً با ثبت پتنتی نشان داد که روش‌های مختلفی را برای قرارگیری دوربین در اپل واچ آزمایش می‌کند. این پتنت اپل نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند در صورت نیاز قسمتی از ساعت را از محفظه‌ی آن جدا کند، زیرا برخی از کاربران ساعت هوشمند را طوری روی دست خود می‌بندند که دکمه‌ی چرخان آن به سمت داخل قرار می‌گیرد. همچنین محققان اپل قصد دارند دکمه‌ی چرخان را مجهز به یک فلش کنند تا کاربران در هنگام عکس‌برداری در نور کم با مشکلی مواجه نشوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.