تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 6, 2022
17:10 چهارشنبه، 15ام تیرماه 1401
کد خبر: 137326

استفاده آمازون از موتورهای الکتریکی برای تحویل کالا در انگلیس

آمازون به‌تازگی از راه‌اندازی اولین مرکز حمل‌ونقل کوچک خود در انگلیس خبر داد که قرار است موتورهای باری الکتریکی این شرکت، جای هزاران کامیون آلاینده را بگیرند.
photo_2022-07-05-11.36.31-780x470.jpeg
این پروژه به آمازون کمک می‌کند تا به برنامه‌های خود در زمینه کاهش آلایندگی ناشی از حرکت وسایل نقلیه تحویل کالای این شرکت نزدیک‌تر شود. این شرکت پیشتر اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، حدود ۵۰ درصد از سفارش‌های مشتریان خود را با وسایلی که آالایندگی گاز کربنی ندارند، تحویل دهد.
 
طرح مذکور در منطقه‌هاکنی در لندن آغاز شده و به گفته آمازون، می‌توان علاوه بر ون‌های الکتریکی، از طریق موتورهای الکتریکی با طراحی خاص این شرکت نیز یک میلیون بسته را به دست مشتریان رساند.
 
همچنین تحویل برخی از این کالاها در فواصل نزدیک‌‎، به صورت پیاده توسط کارگران این شرکت انجام خواهد شد که می‌تواند در کنار موتورهای الکتریکی، مانع از تردد هزاران سفر توسط ون‌های معمولی و بنزینی شود.
 
آمازون اعلام کرد که قصد دارد مراکز بیشتری را در ماه‌های آتی راه‌اندازی کند. این شرکت پیشتر ۱۰۰۰ ون الکتریکی را روانه خیابان‌های انگلیس کرد تا کالاهای مشتریان را به آنها تحویل دهد.  
 
آمازون همچنین این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات رونمایی از یک مینی‌ون الکتریکی جدید است که توسط شرکت Rivian در حال طراحی و تولید است و قرار است در اواخر سال جاری میلادی معرفی و آماده استفاده شود.
 
موتورهای الکتریکی جدید که از لحاظ ظاهری، شبیه به کامیون‌های کوچک هستند اخیرا در میان شرکت‌های تحویل کالا که به دنبال کم کردن نگاه‌ها به خود در زمینه آلایندگی هستند، بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند.  
 
شرکت فدکس (FedEx) نیز از موتورهای الکتریکی در لندن استفاده می‌کند و شرکت Domino با همکاری شرکت Rad Power Bikes، پیتزاهای خود را در چند شهر با این موتورها تحویل می‌دهد.
 
آماوزن هنوز هیچ جزییاتی را در خصوص نسل جدید وسیله تحویل کالای الکتریکی خود منتشر نکرده اما به نظر می‌رسد که این محصول، با آنچه این روزها به عنوان موتورهای الکتریکی باری مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت خواهد بود.  
 
به هر روی، احتمالا این محصول شبیه به مینی کامیون‌ها خواهد بود که از چهار چرخ بهره می‌برد و از لحاظ ظاهری نیز نزدیک به eQUAD شرکت UPS خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.