تلفن همراه

گوشی

July 6, 2022
18:53 چهارشنبه، 15ام تیرماه 1401
کد خبر: 137334

قیمت سری آیفون ۱۴ احتمالاً افزایش خواهد یافت

براساس اعلام زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان آیفون ۱۴، به‌دلیل شرایط کنونی اقتصاد جهانی و برخی مشکلات دیگر، قیمت این سری از گوشی‌های اپل احتمالاً افزایش درخورتوجهی خواهد یافت.
 
Shawa Denko K.K، یکی از تأمین‌کنندگان تراشه‌های موردنیاز آیفون‌های اپل، درباره‌ی افزایش احتمالی قیمت این گوشی‌های هوشمند در آینده هشدار داد. این شرکت ژاپنی اعلام کرده است که به‌دلیل مواجهه با مشکلات اقتصادی صنعت ۵۵۰ میلیارد دلاری نیمه‌هادی، قیمت‌هایش را افزایش خواهد داد.
 
به‌گزارش iMore و به‌نقل از بلومبرگ، به‌دلیل شرایط فعلی جهان درمقابل کووید ۱۹ و تأثیرات جنگ اوکراین و سقوط ارزش ین ژاپن، در سال جاری بارها شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم. هیدکی سامیا، مدیرمالی Shawa Denko K.K، هفته‌ی گذشته هشدار داد بعید است مشکلات موجود تا سال آینده برطرف شوند. او در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت که شرکتش مجبور شده است هزینه‌های اعلام‌شده به مشتریان خود را به‌شدت افزایش دهد. طبق اعلام سامیا، هزینه‌های مشتریان این شرکت اکنون دوبرابر قیمتی است که قبلاً به آن‌ها اعلام شده بود.
 
بلومبرگ گزارش می‌دهد که Shawa Denko انتظار دارد قیمت‌ها حتی بیشتر افزایش یابند و خطوط تولید زیان‌آور این شرکت نیز به حالت تعلیق درآیند. همان‌طورکه اشاره شد، این شرکت ژاپنی یکی از تأمین‌کنندگان TSMC است‌ و TSMC نیز تراشه‌های موردنیاز بهترین مدل‌های آیفون‌های اپل را تولید می‌کند. این تراشه‌ساز تایوانی درواقع تراشه‌های سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ را تولید کرده است و وظیفه‌ی تولید پردازنده‌های سری آیفون ۱۴ را نیز برعهده دارد. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود قیمت مدل‌های پرو آیفون‌های آینده اپل جهش درخورتوجهی را تجربه کند.
 
نتیجه‌ی همه‌ی تغییرات در قیمت قطعات، این است که شرکت‌هایی مثل اپل درنهایت مجبور خواهند شد که محصولاتشان را گران‌تر بفروشند و این شرایط درنهایت می‌تواند بار ناشی از افزایش هزینه‌ها را به‌دوش مشتریان بیندازد. شرایط کنونی اقتصاد جهانی پیش‌از‌این برخی از بازارها را تحت‌تأثیر قرار داده است. هفته‌‌ی گذشته، اپل به‌طور ناگهانی قیمت برخی از مدل‌های آیفون ۱۳ و آیپد را در ژاپن تا ۲۰ درصد و حتی بیشتر افزایش داد تا بتواند با فشارهای ناشی از کاهش ارزش ین مقابله کند.
 
به‌نظر می‌رسد در آینده بازهم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. همچنین، با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه هیچ نشانه‌ای از بهبود وضعیت موجود در کوتاه‌مدت دیده نمی‌شود، خطر بسیار بزرگی وجود دارد که می‌تواند به مشتریان آیفون ضربه بزند. اینکه بار ناشی از افزایش هزینه‌های درنهایت بر دوش مصرف‌کنندگان نهایی انداخته خواهد شد، بسیار ناامیدکننده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.