تلفن همراه

گوشی

July 6, 2022
19:05 چهارشنبه، 15ام تیرماه 1401
کد خبر: 137336

سامسونگ مثل سابق به سری A و S توجه نمی‌کند؛‌ هدف اصلی گوشی‌های تاشو است

سامسونگ ظاهرا دیگر نمی‌خواهد مثل سابق به گوشی‌های سری گلکسی A و S‌ توجه کند چرا که بیشتر تمرکز خود را روی گوشی‌های تاشو منعطف کرده است.
همانطور که می‌دانید، سامسونگ از سال ۲۰۱۹ و با عرضه‌ی گلکسی فولد، تصمیم گرفت رسما وارد بازار گوشی‌های تاشو شود. شرکت کره‌ای این کار را انجام داد چرا که تصور می‌کرد گوشی‌های تاشو، آینده‌ی گوشی‌های هوشمند را تشکیل خواهند داد و کاربران به این سمت و سو حرکت خواهند کرد. در نتیجه از آن سال تاکنون علی‌رغم شروع بسیار بد، به انجام این کار اصرار ورزید. اکنون قرار است حدودا یک ماه دیگر از گوشی‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ رونمایی شود که با نسل نخست، زمین تا آسمان از از لحاظ کیفیت و قابلیت تفاوت دارند.
 
البته سامسونگ در کنار این گوشی‌ها، گوشی‌های معمولی خود را هم از سری‌های گلکسی S، گلکسی A و M دارد. هرچند شنیده می‌شود شرکت می‌خواهد تا یکی دو سال دیگر، گوشی‌های تاشوی میان‌رده هم تولید کند و این یعنی تولید گوشی‌هایی با طراحی معمولی حداقل تا دو سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. اما اینطور که به نظر می‌رسد، تمرکز شرکت دارد کم کم از روی این گوشی‌ها برداشته شده و روی گوشی‌های تاشو منعطف می‌شود.
 
اپل در بازار گوشی‌های بالارده عملکرد بی‌نظیری دارد و با اختلاف تمام شرکت‌های اندرویدی را پشت سر گذاشته است. تقریبا می‌توانیم بگوییم هیچ پرچم‌دار اندرویدی نمی‌تواند این میزان توجهی را که به گوشی‌های اپل می‌شود از آن ربوده و به سمت خود منعطف کند. اما به نظر می‌رسد گوشی‌های تاشو می‌توانند و سامسونگ برای اینکه از رخ دادن چنین اتفاقی مطمئن شود، قصد دارد یک سری کارهای دیگر هم انجام دهد.
 
طبق گفته‌ی تحلیل‌گران، ظاهرا سامسونگ دیگر انتظار بالایی از فروش گوشی‌های سری گلکسی A و S ندارد و می‌خواهد هرچه توان دارد روی گوشی‌های تاشو بگذارد. با افزایش تورم، نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که بازار گوشی‌های پایین‌رده بیشتر تحت تأثیر منفی قرار گرفت و همین موضوع هم سبب شد سامسونگ تصمیم بگیرد بیشتر تمرکز خود را روی گوشی‌های پریمیوم و بالارده معطوف کند. در حال حاضر هم تنها سری پریمیومی که ارزش دارد روی آن وقت گذاشته شود، سری فولد و فلیپ است. البته اگر سامسونگ بتواند آن‌ها را به جایی که پتانسیلش را دارند برساند.
 
رویداد معرفی از گوشی‌های تاشوی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ شاید حضوری باشد
از آن‌جایی که در بسیاری از کشورهای جهان، محدودیت‌های کرونایی برداشته شده است و کاربران به صورت آزادتری در مجامع عمومی حضور پیدا می‌کنند، در نتیجه شاید سامسونگ تصمیم بگیرد در یک فضای سرباز، رویداد معرفی از گوشی‌های تاشوی خود را برگزار کند.
 
رویداد حضوری از غیر حضوری تأثیر بیشتری دارد و سامسونگ به شکل بهتری می‌تواند کاربران را تحت تأثیر قرار دهد. این رویداد خصوصا برای گوشی‌های تاشو باید حضوری برگزار شود چون سامسونگ شدیدا به آن نیاز دارد تا بتواند ذهن مردم را به سمت این محصولات جهت دهد.
 
البته منابع مختلف می‌گویند شرکت کره‌ای هنوز تصمیم نگرفته رویداد خود را به چه صورتی برگزار کند. اما در هر صورت رقابت با شرکت بزرگی نظیر اپل باعث شده انتظارات از آن بالا رفته و در نتیجه می‌توانیم بگوییم مطمئن هستیم شرکت در رویداد ماه آگوست برایمان برنامه‌های زیادی دارد.
 
سامسونگ یک‌بار برای اینکه بتواند فضا را برای گوشی‌های تاشو باز کند، سری نوت را قربانی کرد. یعنی یکی از محبوب‌ترین سری از گوشی‌های خود را از برنامه‌هایش خارج کرد. جای تعجبی ندارد طی یکی دو سال آینده شاهد رخ دادن اتفاقات مشابهی این‌بار با سری A یا حتی S باشیم. حال باید دید چه پیش می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.