تلفن همراه

گوشی

July 9, 2022
13:16 شنبه، 18ام تیرماه 1401
کد خبر: 137371

فعالیت وان پلاس و اوپو در آلمان ممنوع شد

یکی از پرونده‌های شکایت‌های مطرح‌شده ازطرف نوکیا و اوپو درمورد پتنت‌های مرتبط با فناوری 4G و 5G در آلمان به نفع نوکیا به‌پایان رسید و درنتیجه فعالیت اوپو و وان‌پلاس در این کشور ممنوع شد.
یک دادگاه آلمانی در مانهایم، درمورد پرونده‌ی مربوط به گواهی حق‌اختراع مرتبط با 4G/5G به‌نفع شرکت نوکیا و علیه اوپو رأی داد. این شکایت به‌دلیل شکست مذاکرات میان این دو شرکت برسر پتنت‌های 4G و 5G بود. درحالی‌که در چهار کشور پرونده‌هایی برای حل این موضوع تشکیل شده، اوپو نیز متقابلاً در ۹ کشور علیه نوکیا شکایت کرده است. این شرکت چینی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که شکایت‌های مطرح‌شده از طرف نوکیا، تکان‌دهنده هستند.
 
به گزارش Gizmochina، حکم دادگاه منطقه‌ای آلمان، اولین رأی صادره درمورد پتنت‌های این پرونده است. نوکیا از اوپو به‌دلیل نقض حقوق مرتبط با ۹ گواهی حق‌اختراع استاندارد اساسی (SEP) و پنج پتنت اجرایی در سه دادگاه منطقه‌ای آلمان شکایت کرده بود. این شرکت فنلاندی در حوزه‌ی 5G و استانداردهای مربوط به آن سرمایه‌گذاری هنگفتی معادل ۱۲۹ میلیارد یورو (۱۳۰٫۳ میلیارد دلار) انجام داده و گواهی‌های حق‌اختراع زیادی در آلمان ثبت کرده است. این شرکت همچنین به‌تازگی با دایلمر و لنوو که برخی از مخالفان آن هستند، به توافق رسیده است.
 
رأی دادگاه منطقه‌ای مانهایم آلمان به نفع نوکیا، یعنی دستگاه‌های اوپو و وان‌پلاس در این کشور ممنوع شده‌اند. شایان‌ ذکر است اعتراض اوپو به این تصمیم‌گیری نیز ازطرف قاضی پرونده رد شد.
 
وکلای نوکیا در پرونده‌ی مانهایم از تیمی تشکیل شده که در دعوی حقوقی با دایملر و لنوو نیز به پیروزی رسیده‌ بودند. این شرکت درحال‌حاضر مجوز نام خود را برای محصولات مصرفی صادر می‌کند و در گذشته نیز مجموعه‌ای از پتنت‌های پیشرو را در این صنعت به‌ نام خود ثبت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.