تلفن همراه

گوشی

July 10, 2022
17:35 یکشنبه، 19ام تیرماه 1401
کد خبر: 137401

قیمت گوشی‌های سری آیفون 14 فاش شد؛ 100 دلار گران‌تر از نسل قبلی

یکی از تحلیلگران بازار ادعا می‌کند اپل قصد دارد گوشی‌های سری آیفون 14 را با قیمتی درحدود 100 دلار بیشتر نسبت به نسل قبلی یعنی آیفون 13 در دسترس کاربران قرار دهد. اگر این ادعا صحت داشته باشد باید دید کاربران چه واکنشی به این افزایش قیمت نشان می‌دهند.
زنجیره تامین گسترده اپل، به سختی در تلاش است تا گوشی‌های جدید آیفون را برای معرفی در پاییز امسال آماده کند. با این حال، به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها، قیمت گوشی‌های پرچمدار خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهند داد. «دن آیوز» تحلیلگر شرکت Wedbush Securities ادعا می‌کند که «افزایش قیمت 100 دلاری برای آیفون 14 در راه است».
 
به گفته او، هزینه‌های زنجیره تامین اپل به صورت کلی افزایش یافته است و همین امر باعث می‌شود تا کوپرتینویی‌ها قیمت گوشی‌های جدید را برای مشتریان افزایش دهند.
 
دلایل مختلفی باعث شده تا برخی شرکت‌های موجود در صنعت، قیمت محصولات خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، سامسونگ نیز در ماه می، قیمت تولید تراشه خود را تا 20 درصد افزایش داده بود. از سویی دیگر، قرنطینه‌های مربوط به ویروس کرونا، مشکلاتی را برای زنجیره تامین اپل ایجاد کرده است و شرکای آن تلاش می‌کنند تا مشکلات تولید را برطرف کنند.
 
«بن وود» از شرکت CCS Insight نیز ضمن تایید ادعای آیوز، گفت: «شکی نیست که هزینه‌های تولید و قطعات برای تمام سازندگان لوازم الکترونیکی مصرفی همچنان در حال افزایش است و در مورد بریتانیا، نرخ ارز نیز یک عامل محسوب می‌شود». او سپس اضافه کرد: «این عوامل نشان می‌دهد که افزایش قیمت ممکن است ضروری باشد».
 
قیمت احتمالی گوشی‌های آیفون 14
بنابراین، اگر اپل قصد داشته باشد تا قیمت گوشی‌های جدید خود را افزایش دهد، مدل پایه آیفون 14 و 14 پرو (در مقایسه با گوشی‌های سری آیفون 13) به ترتیب با قیمت 899 و 1099 دلار وارد بازار خواهند شد. البته با توجه به اینکه گفته می‌شود اپل مدل مینی گوشی خود را کنار خواهد گذاشت، مدل پایه نسخه استاندارد همچنین می‌تواند برچسب قیمت 799 دلاری داشته باشد که نسبت به آیفون 13 مینی با قیمت 699 دلار افزایش پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.