تلفن همراه

گوشی

July 11, 2022
12:11 دوشنبه، 20ام تیرماه 1401
کد خبر: 137414

شیائومی میکس ۵ ممکن است با شارژر ۲۰۰ واتی عرضه شود

در می ۲۰۲۱، شیائومی فناوری HyperCharge بی‌سیم ۲۰۰ و ۱۲۰ واتی خود را معرفی کرد. در حالی که ظاهراً این شرکت هیچ برنامه‌ای برای به‌روزرسانی فناوری شارژ بی‌سیم ۱۲۰ واتی ندارد، به نظر می‌رسد که شیائومی ممکن است به‌زودی گوشی هوشمند جدیدی با فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی عرضه کند که شایعات از این گوشی با نام شیائومی میکس ۵ یاد می‌کنند. در همین راستا، شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی ۳C ظاهر شده است.
 
طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی با شماره مدل MDY-13-EU در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی ۳C مشاهده شده است. اطلاعات این وب‌سایت نشان می‌دهد که آداپتور جدید شیائومی از حداکثر سرعت شارژ ۲۰ ولت / ۱۰ آمپر (۲۰۰ وات) پشتیبانی می‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که این محصول با ولتاژهای ۵V3A، ۹V3A، ۱۱V6A و ۱۷V10A نیز سازگار است. ظاهر شدن این آداپتور در این وب‌سایت صدور گواهینامه، نشانه خوبی است که شیائومی ممکن است به‌زودی گوشی هوشمند جدید خود را با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰۰ واتی در هفته‌های آینده عرضه کند.
در سال‌های اخیر، شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در زمینه‌ی فناوری شارژ سریع پیشرفت چشمگیری داشتند و در حالی که هر بار تصور می‌کردیم این فناوری دیگر سریع‌تر و بهتر از قبل نخواهد شد، بیشتر از قبل غافلگیر می‌شدیم تا جایی که اکنون شاهد انتشار خبرهایی پیرامون عرضه‌ی احتمالی شارژرهایی با سرعت ۲۰۰ وات هم هستیم. این فناوری شارژر HyperCharge شیائومی وعده شارژ گوشی هوشمند را در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌دهد.
 
در اوایل سال جاری، شیائومی شارژر ۲۰۰ واتی خود را با شیائومی می ۱۱ اولترا به نمایش گذاشت که مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این شارژر ۲۰۰ واتی می‌تواند یک گوشی هوشمند با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در ۳ دقیقه تا ۵۰ درصد ظرفیت شارژ کند و شارژ کامل آن ۵ دقیقه دیگر طول می‌کشد. به طور کلی می‌توان گفت که این شارژر می‌تواند ظرف مدت تنها ۸ دقیقه، یک گوشی با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را به صورت کامل (از ۰ تا ۱۰۰) شارژ کند.
 
در حالی که مشخص نیست شیائومی دقیقا چه زمانی گوشی هوشمند جدید خود را با پشتیبانی از شارژ ۲۰۰ واتی معرفی خواهد کرد، شرکت iQOO در حال تبدیل شدن به اولین شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است که گوشی با پشتیبانی از شارژ ۲۰۰ واتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. iQOO اخیرا تایید کرده است که گوشی iQOO 10 آینده این شرکت، از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که نسخه‌ی پروی iQOO 10 با فناوری شارژ سریع ۲۰۰ واتی وارد بازار خواهد شد.
 
انتظار می‌رود شیائومی گوشی پرچم‌دار شیائومی میکس ۵ را در نیمه‌ی دوم سال جاری عرضه کند. باید اشاره کنیم که گوشی شیائومی میکس ۴ سال گذشته از شارژر ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از این رو احتمال دارد که نسل بعدی گوشی پرچم‌دار شیائومی با پشتیبانی از شارژر ۲۰۰ روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شود.
 
سری گوشی‌های میکس شیائومی جزء پیشرفته‌ترین سری‌ گوشی‌های حال حاضر دنیا به شمار می‌آیند و ما شاهد بهترین مؤلفه‌های ممکن برای یک گوشی در این سری هستیم. این گوشی‌های پیشرفته همچنین در بازار گوشی‌های هوشمند علاقمندان زیادی پیدا کرده و بدین ترتیب انتظارات را برای نسل بعدی این گوشی‌ها بسیار بالاتر از قبل برده است. علاوه بر این گوشی‌ها، سری میکس فولد نیز توانست با توجه به قابلیت‌های خوبی که برای کاربران به ارمغان آورده، خود را در دل طرفداران و علاقمندان به این برند نیز جا کند.
پیش‌تر شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه شیائومی نمی‌تواند همه‌ی مدل‌های سری میکس را امسال روانه‌ی بازار کند و به ناچار یکی از آن‌ها که احتمالاً میکس ۵ است، امسال معرفی نخواهد شد. در عوض غول فناوری چینی تمام تمرکز خود را روی گوشی هوشمند تاشوی میکس فولد ۲ قرار خواهد داد که شایعات از آن به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشوی جهان با لولای ۳۶۰ درجه یاد می‌کنند که اگر این شایعات صحت داشته باشد، این گوشی در هر دو جهت باز و بسته خواهد شد.
 
این خبرها و گمانه‌زنی‌های مطرح شده ممکن است کمی ضدونقیض به نظر برسد، اما از آن جایی که شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی در وب‌سایت ۳C ظاهر شده، احتمالاً به‌زودی با گوشی هوشمند جدید این شرکت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که در روزهای آینده خبرهای جدیدی در این مورد منتشر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.