تلفن همراه

گوشی

July 11, 2022
18:53 دوشنبه، 20ام تیرماه 1401
کد خبر: 137441

وان‌پلاس ۱۰T ممکن است اولین گوشی وان‌پلاس با ۱۶ گیگابایت رم لقب گیرد

ظاهراً شرکت وان‌پلاس روی گوشی پرچم‌دار جدیدی کار می‌کند و قرار است به‌زودی از آن رونمایی کند. به گفته‌ی برخی از منابع خبری، این گوشی هوشمند با نام وان‌پلاس ۱۰T در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 
به نظر می‌رسد که این گوشی پرچم‌دار قرار است به عنوان جایگزین وان‌پلاس ۸T روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شود. تاکنون در مورد این گوشی هوشمند وان‌پلاس شایعات و رندرهای متعددی منتشر شده که به لطف آن‌ها توانستیم به برخی از اطلاعات این گوشی دسترسی پیدا کنیم. گزارش جدیدی اخیراً اعلام کرده که این پرچم‌دار ممکن است ماه اوت در هند عرضه شود، اما این شرکت هنوز هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است. در همین راستا، افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «DigitalChatStation» مشخصات این گوشی هوشمند را فاش کرده که حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی شایعه شده‌ی آن بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.
وان‌پلاس از آغاز سال ۲۰۲۲ تا به امروز از گوشی‌های هوشمند بسیاری نظیر وان‌پلاس ۱۰ پرو، وان‌پلاس ۱۰R، وان‌پلاس Ace ریسینگ ادیشن، نورد ۲T، نورد CE 2 و نورد CE 2 لایت رونمایی کرده که نشان می‌دهد خود را برای حضوری قدرتمندانه‌تر در بازار جهانی محصولات هوشمند بیش از پیش آماده کرده است. پیش‌تر فقط ۳ یا نهایتا ۴ گوشی از این شرکت را در بازار شاهد بودیم اما بعدها این تعداد به ۵ و بیشتر هم رسید. حال به نظر می‌رسد شرکت چینی اکنون که تقریباً دو فصل کامل از سال ۲۰۲۲ را سپری کرده‌ایم، تا فصل پاییز از ۸ گوشی جدید رونمایی کند که یکی از آن‌ها گوشی هوشمند وان‌پلاس ۱۰T خواهد بود.
 
طبق اطلاعات منتشر شده‌ی این افشاگر، گوشی هوشمند وان‌پلاس ۱۰T با گزینه‌ی حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، وان‌پلاس ۱۰T اولین گوشی از شرکت وان‌پلاس خواهد بود که از حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. این گوشی می‌تواند همان نسخه‌ای باشد که در بنچمارک AnTuTu با امتیاز چشمگیر ۱۱۳۱۱۵۱ ظاهر شده بود. این گوشی علاوه بر حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی، نسخه‌های رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی نیز خواهد داشت.
 
در مورد قیمت این گوشی هوشمند باید بگوییم که طبق لیست آمازون نسخه‌ی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن ۷۹۹ یورو قیمت دارد، اما از آن جایی که اطلاعات و قیمت این گوشی از روی وب‌سایت آمازون پاک شده، شاید خیلی نتوانیم به این شایعات اطمینان کنیم. به گفته شایعات متعدد این گوشی هوشمند تا هفته‌ی اول ماه اوت (نیمه‌ی اول مرداد ماه) به طور رسمی معرفی خواهد شد.
 
رندرهایی که اخیراً توسط وب‌سایت Onsitego منتشر شده، نشان می‌دهد که وان‌پلاس ۱۰T روی پنل جلویی مجهز به حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی است. در سمت چپ بدنه‌ی این گوشی دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا و در سمت راست آن نیز دکمه‌ی پاور دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند هم نیز فاقد نوار سوییچ هشدار وان‌پلاس است. روی قاب پشتی وان‌پلاس ۱۰ یک ماژول دوربین بسیار بزرگ تعبیه شده که تقریبا یک سوم قاب پشتی را اشغال می‌کند. این ماژول دوربین مربعی شکل، مجهز به سه دوربین و یک فلش LED است. در واقع می‌توان گفت که مهندسان وان‌پلاس برای طراحی قاب پشتی این گوشی هوشمند از طراحی گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو ۵G الهام گرفته‌اند.
 
همچنین بر اساس آنچه از قبل در مورد این گوشی هوشمند می‌دانیم، وان‌پلاس ۱۰T مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED است که رزولوشن Full HD+ و نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. وان‌پلاس روی پنل جلویی این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه کرده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.
سیستم دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی هوشمند نیز متشکل از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است. در این سنسور، دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می‌شود. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند جدید از شارژری با سرعت شارژ ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژری که گفته می‌شود می‌تواند باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را در مدت تنها ۱۳ دقیقه به صورت کامل از صفر تا صد شارژ کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.