رسانه‌های اجتماعی

July 13, 2022
11:24 چهارشنبه، 22ام تیرماه 1401
کد خبر: 137465

ایتالیا برای نقض قانون حریم خصوصی به تیک تاک هشدار داد

رگولاتور محافظت از داده های ایتالیا به طور رسمی به اپ چینی تیک تاک درباره نقض قوانین اتحادیه اروپا برای حفظ حریم خصوصی کاربران هشدار داده است.
به گزارش رویترز، به گفته این سازمان، تیک تاک در هفته های اخیر به کاربرانش اعلام کرده بود از ۱۳ جولای تبلیغات هدفمند در پلتفرمش ارائه می کند. همچنین این اپ اشتراک گذاری ویدئوی رضایت کاربران برای استفاده از داده های ذخیره شده در دستگاه های آنان را دریافت نکرده بود.
 
تیک تاک که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را تغییر داده، ادعا می کند طبق منافع شرکت و شرکایش عمل می کند. اما سازمان ناظر ایتالیا معتقد است این عملکرد برخلاف قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا است.
 
سخنگوی تیک تاک در این باره گفت: ما سعی داریم تجربه ای خاص و شخصی سازی شده برای کاربرانمان فراهم کنیم و همزمان به حفظ حریم خصوصی آنها متعهد هستیم و براساس قوانین مرتبط عمل می کنیم. البته ارزیابی ما از هشدار اخیر سازمان حفاظت از داده های ایتالیا همچنان ادامه دارد و نمی توانیم بیش از این اظهار نظر کنیم.
 
ناظر ایتالیایی نیز اعلام کرد حق وضع محدودیت بر تیک تاک را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.