اپراتورها

تلفن همراه

July 13, 2022
12:08 چهارشنبه، 22ام تیرماه 1401
کد خبر: 137467

نظارت بریتانیا بر فعالیت مقامات دولتی در واتساپ

سازمان نظارتی حفاظت از داده‌های بریتانیا، اعلام کرد که نظارت بر استفاده‌ مقامات دولتی از واتس‌اپ و سایر پیامرسان‌های اجتماعی را آغاز خواهد کرد.
به گزارش رویترز؛ سازمان نظارتی حفاظت از داده‌های بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد دولت باید بر نحوه‌ استفاده‌ وزرا و مقامات دولتی از واتس‌اپ، ایمیل خصوصی و سایر پیام‌رسانه‌های اجتماعی نظارت داشته باشد. این بیانیه، پس از تحقیقاتی که سازمان نظارتی حفاظت از داده‌های بریتانیا در طول همه‌گیری کووید ۱۹ انجام داد و متوجه ضعف‌های آشکار در حوزه‌ «امنیت اطلاعات» شد، منتشر شد.
 
دفتر کمیسیون اطلاعات اعلام کرده که این بازنگری باید متوجه خطرات سیستمی استفاده از کانال‌های مکاتبات خصوصی باشد و از بهبود عملکرد آن‌ها مطمئن شود.
 
جان ادواردز عضو کمیسیون اطلاعات بریتانیا در این راستا بیان کرد: «من از ارزش تسریع و تسهیل ارتباطات که پیام‌رسانان اجتماعی مانند واتس‌اپ برای ما به ارمغان می‌آورند آگاهم، امکانات پیام‌رسانان در طول همه‌گیری برای مقامات نیز این فرصت را فراهم می‌کرد تا سریع‌تر تصمیم‌گیری کرده و به درخواست‌های مردم رسیدگی کنند.»
 
وی افزود: «با اینکه استفاده از این روش‌ها تبعات قانونی ندارد اما نباید منجر به عدم شفافیت و کاستن امنیت داده‌ها شود.»
 
این توصیه پس از اینکه وزرای دولت و مقامات وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی تحقیقات یک‌ساله در مورد استفاده از پیام‌رسان‌های دیجیتال و کانال‌های آن انجام دادند، صورت گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.