دوربین

فناوری اطلاعات

July 13, 2022
15:29 چهارشنبه، 22ام تیرماه 1401
کد خبر: 137479

نیکون احتمالا توسعه دوربین‌های SLR جدید را متوقف می‌کند؛ تمرکز روی مدل‌های بدون آینه

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، نیکون، غول بازار دوربین‌های عکاسی و لنزهای اپتیک توسعه دوربین‌های جدید SLR یا «تک‌لنزی بازتابی» خود را متوقف می‌کند تا به طور کامل روی مدل‌های بدون آینه (Mirrorless) تمرکز کند. البته، شرکت ژاپنی در بیانیه خود به طور مستقیم این موضوع را اعلام نکرده است.
نشریه Nikkei در گزارش خود اشاره می‌کند که نیکون دیگر دوربین‌های SLR جدید تولید نخواهد کرد اما همچنان به تولید و عرضه نمونه‌های موجود در بازار ادامه می‌دهد. همچنین در این گزارش توضیح داده شده که غول ژاپنی به طور کامل روی توسعه‌ مدل‌های بدون آینه تمرکز خواهد کرد.
 
در ادامه گزارش Nikkei توضیح داده شده که نیکون‌ سال گذشته بیش از 400 هزار دستگاه دوربین SLR فروخته و این دوربین‌ها بیش از 60 سال توسط عکاسان حرفه‌ای استفاده شده است.
 
بیانیه نیکون درباره این گزارش
با این حال، نیکون در بیانیه مطبوعاتی خود این گزارش را نه تایید و نه تکذیب می‌کند. در این بیانیه کوتاه نوشته شده:
 
«یک مقاله در رسانه‌های درباره صرف نظر کردن نیکون از توسعه دوربین‌های SLR وجود داشت. این مقاله تنها حدس‌وگمان است و نیکون‌ هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است. نیکون به تولید، فروش و ارائه خدمات مدل‌های SLR دیجیتال ادامه می‌دهد. از حمایت مستمر شما سپاسگزاریم.»
 
در همین زمینه، ماه گذشته نیکون اعلام کرده بود که تولید دو دوربین SLR دیجیتال مقرون‌به‌صرفه خود یعنی D3500 و D5600 را متوقف می‌کند و قصد دارد بیشتر روی «دوربین‌ها و لنزهای متوسط به بالا که هدف عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مند است» تمرکز داشته باشد و در عین حال محصولاتی را برای عکاسان تازه‌کار نیز وارد بازار کند.
 
نیکون از زمان عرضه D6 به بازار در ژوئن سال 2020 تاکنون، دوربین SLR جدیدی به بازار عرضه نکرده و با توجه به همین مورد، برخی تحلیلگران از قبل انتظار داشتند تا ساخت دستگاه‌های جدیدی از این مدل، کاملا کنار گذاشته شود. در سمت مقابل، دوربین‌های Mirrorless علاوه بر اینکه کیفیت بسیار بهتری دارند، کوچک‌تر و سبک‌تر هستند تا به جایگزین بسیار خوبی برای SLR تبدیل شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.